Sitä sun tätä (uusi)

Vieraslajit eläinkunnassa ovat pelottavia. Luin jutun putarhalehdestä n 5-8 cm pitkästä laakamadosta, joka voi aiheuttaa suurta vahinkoa puutarhassa. Tuhoeläintä on nyt havaittu Ruotsin Skånessa ja epäilevät siellä,että olisi tullut Saksasta tulleiden taimien mukana. Inhottavan näköinenkin. Joskus ajatellut tilaavani jotain kuunliljoja Saksasta, vaan kyllä on parempi pysyä kotimaassa tuotetussa tarjonnassa.

3 tykkäystä

Tuo minun mysteeritaimi ei tule karkaamaan luontoon, sillä aion pitää sen purkissa ja jos sattuu kukkimaan, niin en heitä siemeniä metsään. Mutta, jos tuo on jokin senna, niin se ei todennäköisesti edes talvehtisi Suomessa

1 tykkäys

Genesee, en epäillytkään tai tarkoittanutkaan missään tapauksessa sitä. Tuli vain mieleen viikolla lukemani lehtikirjoitus uudesta haitallisesta eläinvieraslajista.

2 tykkäystä

Mielenkiintoista :grin:

Näin ajattelinkin, mutta kun tuo taimi on hieman lupiinin näköinen, niin päätin, että siihen pitäisi suhtautua kuin mahdolliseen haitalliseen vieraslajiin.

Oikeastaan monen puutarhakasvin kanssa pitää olla tarkka ettei levitä siemeniä tai juurakoita luontoon. Meidän metsäpalstan naapuripalstalle tuo joku puutarhajätettä. Siellä on kasa, missä on kasvanut vuorenkilpeä ja joitan muita puutarhakukkia. Viimesyksynä samalla palstalla kasvoi traktorin ajourassa perunaa, kun sinne oli kai viety perunakellarista tyhjätyt perunat.

1 tykkäys

Oisko ollut Puf-hunajamuroja. Ne oli liian hyviä!

Honey Smacks

Olisit katsonut niitä perunoita oliko niissä vaikka syksyisiä uusia perunoita.:thinking:

1 tykkäys

Ne oli tummat ruskeat.

Coco Pops?

Ne oli muovisäkissä.

Ihan riisiä.

Oli ne tehneet juuriinsa jo pieniä mukuloitakin ja kukkivat komeasti, mutta ne mukulat oli saaneet valoa, niin en viitsinyt niitä alkaa marjaämpäriini keräämään.
Kukkien vuoksi ne perunat siellä huomasinkin, kun ihmettelin että mitä siellä tällä kertaa kukkii.

1 tykkäys

Honey Puffit oli tehty vehnästä. Nissä ole semmonen pullistuneen venhnänjyvän muotokin. Niitä söi kuin karkkia.

Mä luulen että ne oli jotenki paahdettu.

Tuli yhtäkkiä mieleen, kun ostin Elovena Kauragranolan ja se maku muistutti jotenkin sitä riisimuroa.

Keskustelupalstan sääntöjä rikkovat viestit, kuten henkilöön käyvä törkykirjoittelu, tuskin on niitä arvoja joihin palstan sponsori Muhevainen haluaa itsensä liitettävän. Samoin tämmöisten viestien peukuttajien soisi miettivän, että onko palstan säännöt jotenkin huonoja? Lisäksi tuskin ainakaan myötävaikuttaa uusien kirjoittajien tuloon palstalle. Varmaan ajattelevat että osaavatko “kirjoittaa oikein” etteivät joudu myöskin väkivaltaisten purkausten kohteiksi.

Ärsyyntyminenkään ei oikeuta viemään omaa viestittelyään henkilöön käyväksi. Jos jonkun viesti äsyttää, niin syyllistä voi itse kukin hakea peiliin katsomalla.

Näitä asioita voisi miettiä.

Koukuttuvatko kaikki asioihin helposti?
Mie ainakin kuulun heihin. Milloin koruihin, saippuoihin yms.
Nyt jäin heti kiinni tilkkutöihin. Yritän olla pitkäjännitteisempi kun yleensä ja olen ottanut tavoitemäärät päivässä, jotta saan aloitetun työn valmiiksi ennen pihakauden alkua.
Onneksi en ole koskaan pelannut rahapelejä.

7 tykkäystä

Kaikilla meillä on varmaan joskus peiliin katsomisen paikka. Ja kannattaisi tosiaan miettiä mitä kirjoittaa, sillä “niin makaa kuin petaa”.

image

Tuossa nyt ei oltu kohdistettu negatiivissävyistä kommenttia kehenkään tiettyyn henkilöön, mutta minusta se tuntui miltei riidan haastamiselta varsinkin kun on jonkinmoinen käsitys täällä kirjoittelevien sukupuolijakaumasta.

7 tykkäystä

3 viestiä yhdistettiin ketjuun: Mattoatsorella ( Atsorella ) , Azorella trifurcata

Minä olen nuorempana helposti koukuttunut eri asioihin mutta olen niistä päässyt eroon myös aika kivasti. Joskus innostun uusien kukkien ostosta mutta iän myötä se tapa on jäänyt pois.

Mulla on tilaus addikti. En osta kaupoista enää muutako ruokaa ja jotain tarpeellista Tokmanista ja Puuilosta.
Eniten tilaan Coccopandasta ja Olo apteekista, Cellbesistä vaatteita. Tällä viikolla tuli lähetys Kärkkäiseltä ja Hobbyhallista. Maalaustarvikkeet tilaan PenStoresta, Ruotsista.