Kuka sanoo että pitää olla feikkispostiosote?Miksi?
Ite oon kyllä käyttänny normi spostia
Enoo nähänny kenenkään spostiosotetta josseioo asianomainen antannu sitä mulle yksityisviestissä.
Ei tarvitse olla mikään feikkisähköpostia, vaan minulla ainakin on käytössä kaksi eri henkilökohtaista sähköpostiosoitetta ja yksi työsähköposti. Työsähköpostissa on minun etunimi.sukunimi, mutta niissä henkilökohtaisissa on etunimen eka kirjain ja sukunimi yhteen kirjoitettuna. Niistä henkilökohtaisista sähköpostiosoitteesta ei kuitenkaan pysty kovin helpolla tunnistamaan että se kuuluu juuri minulle, koska samalla kirjaimella alkavia etunimiä on muutamalla muulla, jolla on sama sukunimi, kuin minulla. Ja sellaisen henkilökohtaisen sähköpostinhan @ merkkiä edeltävän osan voi yleensä keksiä itse, eli se voi olla mitä vaan.
Minulla on kaksi henkilökohtaista sähköpostitiliä siksi, että toista pidän virallisena ja toista, jos pitää rekisteröityä erilaisille webbisivuille. Näin vältyn suurelta määrältä roskapostia siihen “viralliseen” tiliin. Se rekisteröitymisiin käytetty ei siis ole mikään feikki.
Eikä minua haittaa vaikka en olisi täällä anonyymi, sillä seison sanojeni takana ja koska olen osallistunut siementen vaihtoon osa täällä jo tietää kuka olen ja missä asun.
Samoin kun Genesis, kaksi sähköpostiosoitetta mullakin. Niistä ei tiedä kuka olen, eikä oo mitään feikkiä. Miksi on tärkeää olla anonyymi, ei mua haittaa vaikka kaikki tietäisi nimeni ja osoitteeni. Ja moni sen tietääkin, just siemenkirjeiden ja taimien ja siementen vaihdon takia.
Ja vaikka on tarkkana mitä kirjoittaa niin väärinkäsityksiä voi silti tulla.
Miutkin tunnetaan, se ei haittaa mitenkään.
Minuakaan ei haittaa vaikka taivas putoaisi niskaan. Eikä se täten haittaa ketään muitakaan, jos arvon palstalaisten mielipiteitä myötäilee.
Onhan Suomessa omat terveystiedotkin vapaasti jaossa oma kannassa, ellei sitä itse kukin erikseen kiellä.
RistoRautaristiä rauhoittaakseni, tiedoksi ettei kenenkään meiliosoitteet muille käytttäjille näy missään. Ihmettelen mistä olet sen käsityksen saanut, oletko kenties itse niitä nähnyt ? Jos olet niin haluaisin tarkemmin siitä tietoa jotta voin infota asiasta ylläpitoa.
Muuten keskusteluun liittyen, minutkin tunnetaan ja oon tosi iloinen siitä että tunnetaan. Ja että tunnen muita , ja opin koko ajan tuntemaan uusia joilla on sama intohimo puutarhaan ja luontoon yleisesti Se on se iso bonus tässä pentissä; oikeat ihmiskontaktit.
En myöskään täällä palstallakaan ole muuta kuin oma itseni (miksi olisinkaan ) ja seison sanojeni takana.
Onneksi täällä on kuitenkin tuo viestien muokkaamismahdollisuus. Voi lisätä pilkkuja kohdilleen, ja lisätä tekstiä ja voi selkiyttää sanomaansa, jos näkee väärinymmärryksen mahdollisuutta.
Tuo tuli siitä, kun alkuvuodesta kun kirjauduin tänne, niin jossain vaiheessa sitten palstaa tutkittuani olinkin jo erään palstalaisen “omilla sivuilla”, palstan ulkopuolisilla sivuilla. Tosin muistaakseni oli kuitenkin puutarhanhoitoon liittyvää asiaa. Jos ei puutarhanhoitoon liittyvää, niin kuitenkin jotain asiapitoista.
En jäänyt tutkimaan asiaa tarkemmin ja mistä johtui. Ihmettelin vaan asiaa. Saattoi tosiaan olla että pääsin sivuille käyttäjän palstalle, (omiin tietoihin ?)itse laittaman linkin kautta. Tämän puolesta puhuu myös se, että jotkut ovat avoimia tämmöisellekin toiminnalle, eikä pyrkimyksenä ole salailla henkilöyttään.
Kun olin sitten tuolla palstalaisen omilla sivuilla niin mietin sitäkin että millä tiedoilla olin siellä mahdollisesti näkyvissä? Sähköpostiosoitteellani vai nimimerkilläni, vaiko en millään tiedoilla.
Samoin,tunnetaan ja tiietään missä asun.
Tervetuloa vaan käymään täälä
Mutta tuota ihimettelen,että miksi näkyy josson poistannu viestin tai muokannu sitä
Voihan siinä tehdä päätelmiä palstalaisen luonteesta. Jos on äkkipikaistuksissan kirjoittanut jotain sopimatonta ja sitten myöhemmin leppynyt ja muokannut tekstiään.
Tai sitten että ei muokkaa tekstiään, vaan menee laivan mukana syvyyksiin hammasta purren." Ennen mies maansa myö, kuin sanansa syö", “takinkääntäjä”.
Näissä päätelmissä on vaan se ikävä puoli, että ne eivät useinkaan pidä paikkaansa.
Minä joudun muokkaamaan viestiäni tosi usein. Tulee kirjotusvirheitä ja niitä sitten korjaan kun huomaan ne lukiessani palstalle laittamaani viestiä. Vaikka yritän olla huolellinen jo etukäteen niin aina niitä vaan näyttää tulevan. Varsinkin jos kirjottaa puhelimella niin se on ihan toivotonsa. Suunnilleen joka toinen kirjain on väärin kun sormi osuu kahteen näppäimeen samanaikaisesti. En oikeesti tajua miten jotkut pystyy kirjottamaan puhelimella samanaikaisesti sekä hirveen nopeesti että virheettömästi
Ihmisiä jopa hukkuu sen takia, kun eivät halua herättää huomiota, ja huutaa apua.
Suositus kai on, ettei etunimi.sukunimi sähköpostiosoitetta tulisi käyttää kuin työpaikan sähköposteissa, joissa ko muoto on pakollinen. Nettihuijarit voivat tiettäessään henkilön nimen kokeilla yhdistelmää etunimi.sukunimi@ ja kaikki yleiset sähköpostiosoitteet läpi ja katsoa mikä toimii. Sitten voisi lähettää mainoksia, fanikuvia tai konnuuksia, yrittää valelaskuja sun muuta
Oikea sähköpostiosoite tarvitaan kirjautumiseen ja tunnusten palauttamiseen jos unohtuu. Varasähköpostiosoite vaaditaan muistaakseni tietoturvaohjelman tilauksee. Olisi se hyvä olla kuten toinen pankkikorttikin, jos rikkoontuu tai varastetaan (toinen saman pankin debit kortti ja toinen esim debit/kredit yhdistelmäkortti) tai vaikka kaupan yhdistelmäkortti.
Käytän vain kännykkää, pienet näppäimet ja ilman silmälaseja, kipein sormin näkyy kyllä. Onneksi voi muokata typoja ja koetan jälkeenpäin korjailla.
Sitten kun kyllästyn, voin siirtyä suomi24 tai vauva. fi palstalle. Kaiken saa kirjoittaa pienellä ilman välimerkkeja pötköön eikä kirotusvireitä murteita saati lyhenteitä tartte välttää noloo mitvit tiäksä oppii pahan
Ja tuli se korjauskynä tarpeeseen taas
RistoRäyhääjä,jos tarkotit sivaltaa tuolla ”puheenvuorolla” minua,epäonnistuit.
En lähe mukaan sinun pahan mielen purkauksiin.
Sulla näyttää olevan tapana ottaa aina joku kiusattavaksi.
Oh hoh taas.
Tämä on kyllä ihan mahdoton palsta. Sen yhden kerran kun taas kohdistaa jollekin jonkun täysin neutraalin kirjoituksen, niin saa osakseen heti mitä paskaa tahansa.
Näytä minulle yksikin yksityiskohta kirjoituksessani joka antasi viitteitä päätelmiisi? Päätelmäsi on täysin mielikuvituksen tuotetta.
Miksi näitä aivopieruja, mikä sinunkin kirjoituksesi on ei vaan voisi jättää julkaisematta?
Kiitos,samoin sinun.
Totta tuo, ettei huuda apua, ettei herättäisi huomiota. Olen kuullut kahdesta sellaisesta. Aikuinen mies oli pudonnut jäihin, lintutornista sen nähneet ja hälyttäneet apua. Kysyttäessä hiljaisuudesta selitti, ettei halunnut huomiota.
Toisessa tapauksessa aikuinen mies muisteli lapsena menneensä isoveljen kanssa jäälle, se oli kielletty. Avannossa huutavaa pienempää poikaa kielsi isoveli huutamasta, ettei kukaan kuulisi. Pääsivät ylös, muttei kertonut, mitä seurauksia oli märkien poikien palattua kotiin.
8 viestiä yhdistettiin ketjuun: Tellida, Tellida
Viikko sitten löysin itäneen siemenen kookosmullasta, jonka olin turvottanut pari viikkoa aiemmin. Sinne on varmaan lentänyt jonkin kasvin siemen kun kookoksen kuoria on rouhittu. Minähän tietenkin istutin purkkiin sen idun ja nyt mulla on tämmönen mysteeritaimi.
Pakkauksessa ei lue mistä kookoskuitu on peräisin, mutta suurimmat tuottajamaat on Intia ja Sri Lanka, joten tämä on jokin sikäläinen rikkaruoho.
Googlen kuvahaku tunnisti taimen sennaksi, ja taimea tutkiessani ajattelinkin sen olevan jokin hernekasvien sukuun kuuluva. Nyt pitää lueskella lisää kyseisestä kasvista.