Sitä sun tätä (uusi)

Hieno lokerikkolaukku. Siemenpankkiahan voi sitten laukun täytyttyä laajentaa vaikka matkalaukku-kokoon.

1 tykkäys

Itekseen täälä pitää hirnua kielikuvaa :joy:

Onko jollaki kokemusta tämmösestä?
Liiteristä ostin.

1 tykkäys

Mitä se on?

Lidl kuvailee näköjään näin: Parkside Plant Protection Cold Frame -kalvo - Suojaa myöhäispakkasilta, kylmältä ja tuulelta Vettä ja ilmaa läpäisevä kalvo Mukautuu kasvin kokoon.

Mulla ei oo kokemusta tosta, ekaa kertaa tässä nyt törmään.

Otin kokeeksi,kaks oli jälijellä.

Ei siellä pihalla ollutkaan uusia betoni elementtejä, vaan ne vanhat oli lähdössä pois pihalta.

Nyt on täytetty ns. kansalaisvelvollisuus, siis olemme äänestäneet. Aamupäivällä kävi kolmen henkilön porukka kotona. En ole ennen kotona äänestänyt, olisin voinut käydä äänestyspaikallakin, mutta miehen siivellä sain äänestää tänään.

2 tykkäystä

Käytiin äänestämässä ennakkoon kaupunkireissulla niin saa vaalipäivänä puuhastella omia hommia eikä tarte lähteä kirkolle ajelemaan.

1 tykkäys

On meillä kivat naapurit. :smiley:

Heille tuli syksyllä iso kuorma hepankakkaa.
Sain luvan hakea sieltä meillekin niin paljon ku tarviin.
No nyt se ois hyvin maatunut ja valmista.
Niin eikö mun sormi oo sökönä.
Naapurin rouva tokaisi vaan, että totta maar me niitä sulle lapioidaan talkoilla, ei sormea saa turhaan rasittaa, ennen ku on kunnossa.

Eli saan kakat valmiiksi kotsuun lapioituna.
Voisin sanoa jopa , että liiankin hyvää palvelua.
No kyllä minä sen palkitsen, naapuri tykkää kovin kesäkukista, niin tuon jonkun sievän amppelin, kunhan ilmat sallii. :smiley:

11 tykkäystä

Minä avaan makkarin ikkunan iltapäivisin, jotta tulee raikas ilma sinne.

1 tykkäys

Sain peräkärryllisen polttopuita. En taidakkaan vielä muuttaa kerrostaloon.

5 tykkäystä

Jo oli raskas kävellä markettiin.

Marketissa kahvin hinta oli hieman yli 10€
Päätin, että juon teetä.

1 tykkäys

Kyllä kahvia on saatava aamuisin, makso mitä makso. Jauhan pavuista tuoretta kahvijauhetta pergolaattoriin ja on niin ihanaa kahvia että, muulloin en enää juo. :yum:

3 tykkäystä

Itse olen siirtynyt kokonaan pikakahviin. Viikon kestää yksi purkki (2,95€) kun juon vain aamuisin kaksi isoa mukillista, ja saa ainakin tarpeeksi vahvaa.

Jouluna tuli lahjaksi useampi paketti “ihan oikeaa” kahvia, ja yksi paketti kesti tavanomaisella keitinkäytöllä suht saman verran kuin tuo halpa pikkupurkki pikamallia.

Luultavasti paketti kului siksikin niin nopeasti, että suodatinkahvia oli pakko pistää keittimeen tuhoton määrä jos halusi että se ei ole ihan lirua… Keittimet myös jättävät minusta kahvin liian haaleaksi, varsinkin kun laittaa vähän maitoa sekaan.

Pikakahviin laitan 90-asteista vettä ja silloin juoma pysyy pitkään kuumana, vaikka hörppisikin hissuksiin ja maidolla höystäisi.

2 tykkäystä

Kuumaa pitää kahvin olla, pergolaattorista tulee tulikuumaa ja laitan soyamaidolla sopivaksi.

2 tykkäystä

Tänään heitin pergolaattorin roskiin, koska en ole tehnyt sillä moneen vuoteen mitään.

Presidentti tumma paahto on kaikista paras.

1 tykkäys

Ruotsissa leviää uusi tulokas, laakamato Obama Ungarya. Jokohan on meilläkin kesän aikana…

Kuulostaa ikävän näköiset ja oloiselta. Syö kastematoja ja haittaa maa-aineksen muodostumista.