Soihtuköynnös, Aeschynanthus

Iästä ei tietoa, joulun tienoilla ostin kun oli niin kivan näköinen Kasvanut on jo vähäsen ja juurelta pukkaa uutta versoa. Mulle täysin uusi tuttavuus koko laji, toivottavasti en tapa sitä surullinen Kasteluohjeeksi sain, että saa kuivahtaa välillä. Valoista paikka ei tahdo löytyä. Pohjoispuolen ikkunalla on amppelissa, täytyisi varmaan siirtää parempaan valoon.

Kuukeltamalla lipstick plant ‘rasta’ näyttää löytyvän kuvia, ja eiköhän tuohon päde soihtuköynnösten hoito-ohjeet :slight_smile: Kivannäköinen!

Täytyy kuukkeloida. En olis ikuna tajunnu tuollaisilla sanoilla hakea, kiitos silmän isku

Lempinimiä ja outojakin kutsumanimiä riittää useita joka kielessä naurua taannoin törmäsin vekkihameeseen...

Vekkihame taitaa olla tuo kärsälilja :wink:

Diih silmän isku

Satuin törmäämään tänään samanlaiseen kuin miikoksen soihtuköynnös. Kyllä oli lähellä etten ostanut, mutta jos oisin ostanut oisimme syöneet näkkäriä seuraavan viikon joten jäi sinne apea

kukkiakin siinä muutama oli.

Minä näin myöskin Oulun Stockamannilla tuollaisen kippuralehtisen soihtuköynnöksen. Hinta oli yli 20 euroa. Sinne jäi.

zygo: Sitten ollaan kuolattu ihan samaa kasvia naurua Sinne jäi myöskin minulla.

Tänään sitten otin käsittelyyn soihtuköynnöksen, joka on ollut samassa ruukussa ja mullassa ainakin 7 vuotta. Ostin sille isomman ruukun ja uuden amppelin. Tässä kuvia: ensin alkuperäisellä paikalla, sitten eteisessä kun purimme kiepit... pisin oksa noin 2 metriä pitkä, sitten uudessa ruukussa kiepille takaisin laitettuna..

Kuka kertois mitä laija soiktua tämä on.kävin tänään hyrylän kukkatalossa,jossa juuri purettiin kukka lähetyksiä nämä kolme oksaa oli siellä lattialla ,kysyn saako ottaa ja sainhan minä nuo oksat.naurua hymyhymy

Laitapas kuva, niin on helpompi tunnistella…

no niin nyt yritän uudelleen ,kuva tais häipyä taivaantuuliin.

Raili-45, eiköhän tuo ole se pikkusoihtuköynnös,Aeschynanthus radicans. Sitä joskus kyseltiinkin, katsoppa vielä haulla,näet koko kasvin.Se on helppo kasvatettava ja kaunis kukkiessaan.

KIITOS SATUES! Kukkakaupassa kun olivat vielä aivan täynnä nuppuja niin ei nähnyt itse kukkaa,tuossa yhdessä on kukkanuppuja ,saa nähä aukeavatko ne vai putoavatko pois.

Tälläinen soihtuköynös tarttui matkaan Viherpajasta osisko joku tarkentaa mikä soihtu on kysessä kun siellä ei ollut muuta nimeä kuin tuo soihtuköynnös.

Lehtien perusteella voisi olla myös tuliköynnös…

Kaunis joka tapauksessa!

veikkaisin myös tuliköynnöstä. paitsi voi kai olla samanlainen soihtuköynnöskin.