Soilikkien hankintapaikkoja, maksukäytäntöjä ja muuta hankintaan liittyvää asiaa voi laittaa jatkossa tämän otsikon alle, eroteltuna Soilikkii lajikeskustelusta. Löytyvät täältä helpommin
Siirrän tähän aiheeseen liittyviä viestejä/keskusteluja em. keskusteluketjusta.
Voi jee, erehyin käymään dibleysin sivuilla, niillon uus soilikki, samanlainen ku cherry mut punasen tilalla on pinkki, nimeltään hän on Rose halo, TAHTOO SEN!
Dibleys lupasi hankkia myös sen Big yolgin mutta en ole vielä ehtinyt katsastamaan sivuja onko sitä siellä. Vähän kurkkasin mutten huomannut. Se ei oo munkaan mielestäni hieno tuo virttynyt roulwette. Sen sijaan Harlequin blue on hieno.
Jade; nythän alkaa päivät pidentymään ja taito senkun karttuu teillä. Kyllä te onnistutte.
Viherpiiperö vastaus ei ole ja muuten ei ne kasvit ole noin isoja kun tulevat jos nyt jotakin muista niin 1-2 lehteä niissä on ei vältämättä kukkia tai edes nuppuja viimeksi mulle tulleet osa oli tosi pieniä ruippuja
Taimia on niissä juuret pienen multa paakun kanssa tulevat koissakin sataa olla kukka tai nuppuja.
Ps jos mun soilikit säilyvät henkissä laitan niitä vaihtoon tai myyntiin ja mä olen kyllä jonkinlaista kasvuun lähtö takuuta pitänyt no sen näkee sitten keväällä
Nuopa ovat suuria, kun minä näin noita siellä, niin eipä silloin ollut noin hyväkuntoisia. Kun menen Turkuun seuraavan kerran, niin riennän Ruissaloon pää kolmantena jalkana
Hb, olen D:stä myöskin ostanut joskus mix-pussin. Pussin mukana tuli lappunen, jossa kerrottiin minkä siemeniä siinä on; muistaakseni ~10 eri lajia mulla oli.
No nyt se Dibley´sin uusi kuvasto sitten tuli. Siinä on se namukarkki “Rose Halo” kansikuvassa ja sitten vuoden soilikkina on “Harlequin Blue” ja myös “Cappuccino” myynnissä. Monta muuta ihanaa solikkia pisti silmääni.
Ne lähettää kasveja maalis-lokakuun välissä, näin minulle tulkkaattiin ja voihan sinne lähettää sähkistä ja sönköttää enkuksi että millon passaa panna kasvit taipaleelle, aikanen lintu mavon nappaa,aattelin että tilaan nyt niin en ainakaan iliman jää.
No se on kyllä totta että kun heti tilaa niin varmasti myös saa. Kaipa ne Suomeen on lähettäneet ennenkin alkuja ja tietävät meidän arktiset olosuhteet.