Soilikki, hankinnat mistä ja miten

Soilikkien hankintapaikkoja, maksukäytäntöjä ja muuta hankintaan liittyvää asiaa voi laittaa jatkossa tämän otsikon alle, eroteltuna Soilikkii lajikeskustelusta. Löytyvät täältä helpommin

Siirrän tähän aiheeseen liittyviä viestejä/keskusteluja em. keskusteluketjusta.

Alkuperäinen kirjoittaja: Miikos

Voi jee, erehyin käymään dibleysin sivuilla, niillon uus soilikki, samanlainen ku cherry mut punasen tilalla on pinkki, nimeltään hän on Rose halo, TAHTOO SEN!

Dibleys lupasi hankkia myös sen Big yolgin mutta en ole vielä ehtinyt katsastamaan sivuja onko sitä siellä.
Vähän kurkkasin mutten huomannut.
Se ei oo munkaan mielestäni hieno tuo virttynyt roulwette. Sen sijaan Harlequin blue on hieno.

Jade; nythän alkaa päivät pidentymään ja taito senkun karttuu teillä. Kyllä te onnistutte.

Minäkin kävin taas kurkistamassa Dibleysillä, nuo soilikit ovat aivan juamlaisia, mitä he myyvät!

Minä katselin sivuja tänään mummun kanssa, pahasti tuntuu siltä, että tilaus pannaan keväällä vetämään :stuck_out_tongue: Onko heillä kasveille jokin kasvuunlähtötakuu?

Viherpiiperö vastaus ei ole ja muuten ei ne kasvit ole noin isoja kun tulevat jos nyt jotakin muista niin 1-2 lehteä niissä on ei vältämättä kukkia tai edes nuppuja viimeksi mulle tulleet osa oli tosi pieniä ruippuja

Mutta ovat siis taimia? Minä luulin, että myyvät vain lehtipistokkaita.

Taimia on niissä juuret pienen multa paakun kanssa tulevat koissakin sataa olla kukka tai nuppuja.

Ps jos mun soilikit säilyvät henkissä laitan niitä vaihtoon tai myyntiin ja mä olen kyllä jonkinlaista kasvuun lähtö takuuta pitänyt no sen näkee sitten keväällä

Hieno! Ilmoittavatko he, minkä lajin siemeniä on kyseessä, vai myyvätkö sekoituksia?

Nuopa ovat suuria, kun minä näin noita siellä, niin eipä silloin ollut noin hyväkuntoisia.  Kun menen Turkuun seuraavan kerran, niin riennän Ruissaloon pää kolmantena jalkana

Mutta ovat ne silti suuria siihen verrattuna, mitä minä olen nähnyt :wink:

Hb, olen D:stä myöskin ostanut joskus mix-pussin. Pussin mukana tuli lappunen, jossa kerrottiin minkä siemeniä siinä on; muistaakseni ~10 eri lajia mulla oli.

No nyt se Dibley´sin uusi kuvasto sitten tuli. Siinä on se namukarkki “Rose Halo” kansikuvassa ja sitten vuoden soilikkina on “Harlequin Blue” ja myös “Cappuccino” myynnissä. Monta muuta ihanaa solikkia pisti silmääni.

Santuissakin löytyy mukavan näköisiä kasveja.

Mä tilasin sieltä pari päivää sit jokusen kukkasen, laskukin jo tuli

mä en uskalla edes dibleysin sivuille… haluis taas sit niin monta…vai käviskö kurkkaamassa :stuck_out_tongue:

No mulle tulu tuo luettelo varmaankin siksi kun tein sen kimppatilauksen silloin taannoin.

Ei kait niitä vielä kannata tilata. Siemeniä tietysti ja muuta mutta taimet eivät kyllä vielä pärjää.

Ne lähettää kasveja maalis-lokakuun välissä, näin minulle tulkkaattiin ja voihan sinne lähettää sähkistä ja sönköttää enkuksi että millon passaa panna kasvit taipaleelle, aikanen lintu mavon nappaa,aattelin että tilaan nyt niin en ainakaan iliman jää.

SUhvi, siellä tulee ostohepuli :smiley:

No se on kyllä totta että kun heti tilaa niin varmasti myös saa. Kaipa ne Suomeen on lähettäneet ennenkin alkuja ja tietävät meidän arktiset olosuhteet.

Onko kellään tietoa, voiko seuraavalta sivulta tilata Suomeen, postikulut, maksu ym. tai jos jollain kokemusta? http://www.fialki.de/shop/streptokarpusy-streptocarpus