Tämä kevät on siitä kummalline kevä et erikoisen paljon nyt kukkavauvoja on syntynyt ja paljon vielä syntyy ![]()
![]()
Fleischle Pink Leyla
Opas kaunsi kukka
Aivan ihastuttava
Ihku
Aivan ihana! kade kade kade
Kyllä on Jutilalla taas upean värinen soilikki.
Tällaista soilikkia en muista saaneeni. Hassua ja kuusi terälehteäkin. Väri on sama kuin Helenassa, mutta kuviot eri. Kamera haalisti tämänkin.
Siipihenkilön soilikki muistuttaa aika vahvasti Wiesmooria (myydään yleensä Wiesmoor Red''in nimellä), jos kukka on iso ja väri voimakkaampi kuin tuossa. Luulisin, että nuo 6 terälehteä on ''epäonnistunut yritys'' ja seuraavat kukat on normaaleja...
On se vaan tosi kaunis vaikka terälehdet onkin vähän vinksalaan niin silti on kaunis.
Tämä on aika pienikokoinen ja niin oli emokasvikin. Muistaisin jos se olisi ollut iso. Minulla on valkoinen ja tummanvioletti Weismoor ja ne ovat todella suuria tähän verrattuna.
Hi maasta se pienikin ponnistaa ,voipi vetää hyvin vertoja isommillekin kukkasille![]()
Pieni koko vertailu. Edessä tämä pieni tuntematon, oikealla valkoinen weismoor ja vasemmalla Susan. Pieni on hieman lähempänä. Väri on aika lähellä totuutta tässä.
Jo vai onkin isot komeat kukat ,mut silti pienin on kaunein ylitse muiden![]()
Kiitos. Taustalla näkyy hieman yksilehtisen ‘Snowflake’-lajikkeen kukkia, mutta huonosti. Valkoisia kukkia on niin vaikea kuvata vastavaloon. Enkä jaksanut alkaa järjestämään koko pöytää kuvan takia uudestaan.
Hain keittiöstä kukkivan Helenan ja tuijottelin vuorotellen edellämainitun kuusiterälehtisen ja Helenan nieluihin. Helenaa taitaa tämä mutanttikin olla. Se on tehnyt tuplasti ylimpiä terälehtiä ja alhaalla on normaalissa kukassa sivuilla olevat terälehdet. Mutantti on jättänyt alimman terälehden kokonaan pois teriöstään ja siksi siitä puuttuu tunnusomaiset keltaiset raidat. Pienellä mielikuvituksenkäytöllä tavasin jäätelötikustakin nimen Helena. Se siitä sitten. ![]()
Olet sitten risteyttänyt oman lajikkeen?=D
Luulen, että tässä yhdessä kukassa on vain kehityshäiriö tai no mistä sitä tietää, jos kaikki yksilön kukat ovat samanlaisia mutantteja niin sittenhän minulla olisi oma lajike. xD Mutta mitään en ole risteyttänyt. Tämä on ihan lehdestä lisätty.
Sekän oliskin kiva siipisoilikki kiva nimikin olis hihi![]()
on teillä ihanat kukkivat soilikit kunhan sais itse kukkimaan soilikin jonka olin ostanut, kun aijemmat eivät menestyneet, ei muuta voi kuin ihailla kukkianne, täytyy mennä katsomaan jos jostain löytyisi muunkin väristä kun tumman sinistä, jos nyt saisin kasvamaan itsekin soilikin, tykkääkös soilikki kuinka auringosta ??