Suuri auringonkukkasota: 2012, 2011

Mulla on jättiarskat mullissa, ei kyllä päällepäin vielä näy mitään. Ja linnut on kylväneet pihan täyteen arskoja joten niitä sitten kattellaan että mihin kaikkiin kivoihin paikkoihin nousee. Viime kesän huvittavin paikka oli ihan talon ja kuistin nurkkauksessa, hiekalla, täysin kuivassa ja paahteisimmalla paikalla mitä löytyy. Vaan sieltä se tuli 40 cm korkea ja ihan kaunis kukka. Pieni ku mikä mutta ehti kukkia kuitenki.

Nuissa lintujen auringonkukkasekoituksissa on ihania yllätyksiä :slight_smile: Meillä kans eteläseinällä paahteessa, ja vieläpä pelkässä hiekkasepelissä kasvaa joka vuosi ihania pieniä arskoja. Tuntuu olevan hyvää lannoitetta tuo talitintin kakka :wink:

Meidän tais kasvaa viime kesänä kissankakassa. Kissa etti aina ne kuivimmat paikat, ja tottahan ne on tossa seinän vieressä. Nyt on kivetty ne alueet, mutta viime kesänä oli ihanaa sileetä hiekkaa täynnä.

Laittakaa kuvia hienoista auringonkukista!

Reilu pari metriä on mittaa täälläkin. Turskin kovin paljoa enää kasvavat kun alkaa olla jo melko isot nuput päässä

Meillä ollaan yli parimetrisiä mutta nupuista ei vielä tietoakaan.

Tässäpäs kuvia mun auringonkukista. Tuossa penkissä kaikkein korkeimmalle kurotteleva (ei kukkiva) yksilö meni eilettäin mitassa 232cm. Suurehko nuppu on. Tuota kukkivaa en mitannut, lyhyempi on :slight_smile:

Tässä kukkiva lähempää :slight_smile:

Tässä mun arskat, ei vielä kukkia. En oo pituutta mitannut mutta taidan mielenkiinnosta kävästä illalla

Naapurini kerran istutti liikaa siemeniä omalle terassille ja eikös piha ollut sen jälkeen kuin viidakko. Naapurini nolona yritti kertoa, “oli vain vahinko”.

Minun terassillani oli komeat korkeat auringonkukat, muttei sentään viidakkoa.

Auringonkukat on ihania :slight_smile: Tuo kukkiva sekä sen kaveri, se pisin, on sisällä idätettyjä, loput on kylvetty suoraan ulos multaan. Pituudessä uloskylvetyt on ottaneet nuo esikasvatetut hyvin kiinni, mutta esikasvatetut näyttävät kukkivan aikaisemmin.

…eikä se auringonkukkaviidakkokaan niin hullulta kuulosta :wink:

Mulla on kaikki nuo kylvetty suoraan pihalle. Ja käytiin mittaamassa pisin, jossa ei ole vielä nuppua. Mittaa oli 226 cm.

3.20 on nyt tämän mitta. Suorakylvö.

Pah… Meillä auringonkukat lähinnä kutistuu… Kukat painaa niin paljon että nenät on päivä päivältä lähempänä ja lähempänä maata. Ovat kyllä tuettu ja yritin vielä lastoittaakin vaan eipä auta.

Jo toinen syksy kun eivät kerkiä kukkia…voi p…lauta! Niitäkin pidin aikaisemmin itsestään selvänä kukkana, aina oli jossain kukassa. Nyt vain pitkiä hujakoita joka puolella ja vasta nupullaan!

Pois pelistä, on tää kukka,tuuli teki taas tehtävänsä.Hyvää kisan jatkoa teille muille!

AUTS ikävän näköstä siellä.
Mä en saa mitattua omiani, pitänee pyydellä miestä apuun. Ja tukemista pitää harkita, alkaa tuulisella säällä pelottaa.

Pisin arska mitassa 320cm. Mitattuna tuonne kukkanupun huudeille. Hieman muuten haastaa heilua mitan kanssa kun ei oikein nää missä se mitan toinen pää menee :stuck_out_tongue: Viime yönä oli hallaa, kurpitsan lehdistä muutama otti osumaa, mutta ei onneksi sen suurempia vahinkoja ollut tullut. Mutta syksy se on, siitä ei mihinkään pääse :frowning: