Suuri Kurpitsasota 2007, Suljettu

Ranskalainen ottaa nopeimman lähdön, sirkkalehdet nousemassa. Toivottavasti saan kamerani jo ensi viikolla.

Tässäpä ensimmäiset neljä kisakurpitsaa, oikeanpuolimmaista varovasti kuoputin ja juuri on jo kasvamassa. Heti kun näyttäytyvät pääsevät isompiin purkkeihin.

Toisena nousee kanadalainen mutta Super Bungalow kurkistaa myös mullasta.

Oliko Ranskis vihreä kateudesta? Tuo Kanukki on tuttu, äkänen kaveri ja hokkarit jalassa antaa kyynärpäätä. Mutta kukas ihmetyksen kauhistus on tuo Super Bungalow?

Isukilla pukkaa dementiaaoho

Mukana ollaan kilpailussa! 7lehteä taimessa ja päivässä tulee aina yksi lisää. Mitä toi kurpitsa oikeen tosta poika kukka hommasta höpötteli onkos se tarpeellista?

Nii siis poijjaat kun ei tykkää lisääntyä ni ainakun heinä kasvattaa niitä poikakukkia niin rankasti nypit heti pois. Sillai saat mahollisimman paljon noita tytsyköitä.

Heipsan, Täällä yks valkea kurpitsa kyselee kamuja syysleikkeihin. Aikomus voittaa Harvinaisuus-sarja! Ameriikan tuontina minä ja kaks kamua hypättiin multiin ja nyt ootellaan, et miten käy, kun toi emäntä on ennekin rareja tappanut :o

Mut, kesää ootellessa, lattialämmössä nyt muhitaan hetki ja oottakaa vaan, miten ylivuotinen lehmänlantakasa tuo poweria peliin, kun saunantaa päästään!!

Soon moro, sano Kalpeanaama ja kamut.

Isukki, Super Bungalow on numero 6. Kasvattaa sellaisen palleroisen että syksyllä kuoresta saa kesämökin kun on hillonnut herkut purkkeihin. Tänään lähti nousemaan mullasta ja nyt on jo ohittanut kanadalaisen.

Sopiiko kekkilän kukkaravinne kurpitsoille jos annan sitä? siinä on magnesiumia niin kurpitsojen pitäisi alkaa kukkia jos annan sitä sitten kesäkuun alussa sitä.

Onko kekkilän kukkaisravinne sopivaa tai hyvää kurpitsoille?

Aleksandra ja Aleksei alkavat jo olla aika täpinöissään, jatkuvasti kuuluu huutoja: "Eikös me päästä jo multiin, me halutaan multiin!!!!"

Minä olen lapsia vielä pidätellyt, en heitä halua takatalveen tappaa, vaan pääsevät kasvamaan heti kun uskon ettei enää liian kylmää tule. Ehkä tulevana viikonloppuna voisin laittaa  lapset sisälle lämpimään kasvamaan.

Mitähän mummit Kassikäpp ja Tinde ovat asiasta mieltä????
Aika vahvoja lapset kyllä jo ovat, suklaata ja muita herkkuja on syöty :-)

Taimikasvatusvaiheessa olisin varovainen tuon lannoituksen kanssa, ehkä vähän jos selvästi huomaa että tarpeen olisi. Sitten ulos istutettuna voisi käyttää vaikkapa sitä kastelulannoitetta jota myydään pienissä ämpäreissä, vaaleanpunaista jauhetta. Olisi varmaankin ravinteet sopivassa suhteessa . Jos käyttää kasvualustana kompostiharjua tai pohjalla on jotain p......on lisälannoitus harkittava sen mukaan. Kasvualusta voi tulla liian vahvaksikin jolloin kasvaa vain pitkiä versoja ja valtavia lehtiä, tai pahimmassa tapauksessa "palaa" juuret ja kurpalta lähtee henki. Lehtien väri ja koko kertoo kyllä lannoitetarpeen jos sitä on.

Minkä kokoisia Kurpitsojen taimia on täällä liikkeellä minun suurimmalla kurpitsan taimella on vasta ensimmäinen pari oikeita lehtiä lajike on Gele Reuzen....Mutta nyt alkaa olla vasta aika kylvää siemenet ja eikö se mene niin että ei saisi esikasvattaa Jättiläis kurpitsaa enempää kuin 2viikkoa..kello

Reissusta tultu ja kurppa ollut hyvässä hoidossa, ei mitään hätää:)

Nyt Kurpitsa täällä on haastajat hyvässä kasvussa. Parin tunnin välein käyn ihailemassa aina vain isompia mittoja mihin nämä ryökäleet venyvät. Oiskohan pitänyt laittaa taimikasvatus astiaksi ihan suosiolla saavit.

Juuri äsken hankin kasvihuoneen 2x3m 2x 2.75m

ja 2pussia kurpitsan siemeniä lisää jos laitan ne toukokuun lopussa tai toukokuun 20päivä

niin tulee vaan se 2viikon esikasvatus. Mutta ensimmäisen divisioonan joukot alkavat tehdä kaikki jo oikeita lehtiä...naurua

Toukokuun 1-10 päivä olis se kaikkein paras aika. Kyllä ne taimet saa olla istutettaessa sen verran suuria. Ihan pienenä kun siirtää ulos ne kärsivät enemmän ympäristön vaihdoksesta. Miullakin on kasvulehdet vauhdisso jo.

Kasvihuone pystyssä mitäs siellä kasvattaisi?

Kun tomaatti kasveja ja kurkku kasveja ei saa kasvattaa samassa kasvihuoneessa.

Joko tomaatti kasveja tai kurkku kasveja...Mutta kumpia?

kuinka niin tomaatteja ja kurkkuja ei saisi kasvattaa samassa kasvarissa??? kyllä mulla on kasvaneet... eivät tosin vierekkäin.

Minä en ole kuullutkaa ettei samassa kasvihuoneessa saa olla tomaattia ja kurkkua, ja siitä syystä olen niitä iloisena yhdessä kasvatellut suurella menestyksellä.

Ää, sinne vaan kaikki. Ja chiliä, paprikaa, avomaankurkkua, samettikukkaa (silmäniloksi ja tuholaistorjuntaan), belargoniruukku ja kiva tuoli. Voipa laittaa, jos mahtuu, kaalia, salaattia ja persiljaa sun muuta yrttiä.

Ups, missäs otsikossa nyt ollaan?

Minun kurpitsani eivät ole edes itäneet, huonolta näyttää tähän mennessä minun kurpitsasotani.

Puutarhuri isäni (Ammatiltaan)sanoi niin ,kun tomatti ei tarvise niin paljoa vettä, mutta kurkku tarvitsee vai olikose toisin päin.....Eikä minulla ole kuin 3cm kokoiset tomaatin taimet kylvin huhtikuun joku 1-5päivä....Kun vain kurpitsaa täällä kasvatan ikkunana laudalla....