Aloitetaan nyt tänne tämä sota. En löytänyt ainakaan muualta tätä vielä.
Ja tiedoksi kaikille, mulla on The Voittajan siemen. Ja kakkospaikan ja kolmospaikan. Ainakin. Ja vähintään. Tamarillolle kiitokset siemenistä :o)
Tekisi mieli laittaa yksi edes jo multiin, mutta koitan hillitä vielä edes viikon-pari. Ja jos jonkun jättäisi niin että laittaa suoraan ulos kasvamaan, hmm. Kassotaan.
Hyvä kun otit asian esiin. Meinasin unohtaa Kurppani uudelleen ruukutuksen. Hän on jo hieman aneemisen oloinen, joten vaihdan suurempaan ruukkuun ja kunnon kananpaskat pohjalle.
Tuostahan on selvästi tulossa sellainen pullamössö tai paremminkin kakkamössö kurppa. Kasvaa nyt lokoisissa oloissa . Katsotaas miten käy kun joutuu tutustumaan tosi elämän realiteetteihin.
Kävin purkittamassa sen suurempaan purkkiin, reilusti kananpaskaa pohjalle. Aikaisempi purkki oli täynnä kaunista valkeaa juurta, eli hyvin jaksaa vaikka oli ravinteet hieman vähissä.
Pitäisköhän minunkin laittaa jo kasvamaan. Minä sain nimittäin Oulun seudulta, tosi ISON kurpitsaa kasvattaman siemenen. Sitäpaitsi täällä etelässä, on hyvät ilmat jo, niin kasvukin alkaa salamavauhtia.
Joo, kurppa parka. Ihan kloroottinen riepu, tuohon tautiin ei auta, kun reipas ropsaus klooria juurelle. Domestos käy ihan hyvin, tai joku muu nestemäinen kloori, että vaikuttaa nopeasti. Nyt on kiire!
Mun kymmenen kurppaani ovat ulkoilleet tänään partsilla aurinkokylvyssä, ai meillä kaikilla oli niin mukavaa. Nyt täytyy mennä huhuilemaan niitä takaisin sisälle, ettei vilustu lapsukaiset. Onneksi mummo kutoi 10 metriä pitkän kaulahuivin jokaiselle.
Onneksi ei meidän huushollissa tuollaisi myrkkyjä löydy, mitä yritätte saada minua Kurpan juurilla lisäämään. Maltti on valttia. Ajatelkaa nyt minkälaisen edun 5 kuukauden taimikasvatus antaa. Juuristo kunnolla kehittynyt ja kaikki turhat poikakukat on jo kukitettu:D
Toi Pikkukurpitsa käänty tosta komatsunan kulmilta niin vauhdilla että jäin vähän jälkeen ja harhailin tovin noilla kujasilla, nyt taas teidän kaikkien kiusana tällä tontilla;)
Vieläkö on kurpitsa hengissä vai annoitko liian vähän kanankakkaa. Raitis ulkoilma varmasti tekisi myös oikein hyvää että suosittelen päivittäistä ulkoilua ja auringon ottoa. Ehkä siten saat tuon alkavan näivettymisen pysäytettyä.
Tänään juuri ajattelin tuota ulkoilmista. Pikku hiljaa pitäisi hänen tutustua tulevaan kasvupaikkaansa lähemmin. Vähän vielä kun routa sulaa niin eiköhän sitten.
Hyviä neuvoja satelee roppakaupalla, saa muutkin ottaa näitä käyttöön. Tuota paahtavaa aurinkoa mie olen vähän pelännytkin, mutta tuolla keinollahan sen saa kierrettyä:D
Neuvomalla me autetaan sinua voittamaan tämä kova kilpailu. Tiedä miten monta kurpan tainta on jo kasvamassa, pitävät vain piilossa ettei paha silmä katsoisi.
Ajattelin toisen siemenen laittaa piakkoin multaan, saavathan edes kilpaila keskenään, kun täällä ei pahemmin kilpailijoita ilmaannu. Jos tuo on totta että salassa kasvatatte, niin se ei ole Kurppaa kohtaan reilua.
Miulla on tuolla pihan perällä onneksi tallessa minikasvari Kurppaa varten jonka viime kevääksi kyhäsin ja vanhat villavatiinitkin on vielä tallella.