Suuri Kurpitsasota 2007, Suljettu

Jaahas, kylvöpidätyskyvyt on taas punnittu, ja köykäisiksi todettu. Tihkuu, tihkuu, lirisee jo...

Koitin kuumeisesti muistella viimevuotisen kurppapenkin istumajärjestystä, kuka lie päässyt saatolle´Hubbard´ille. No, sehän selviää ensi jaksossa, tai viimeistään kun nämäkin kaikki on kylvetty.

(ja kaikki nuo kylvettyänsä Tolkku huomaa, ettei tontille muuta mahdukaan kuin kurpitsaa, ja koko pesue syö ensi talven Hubbardia aamiaiseksi, lounaaksi, päivälliseksi ja vielä pikkuiltapalaksikin - kuten myös koko Aitoon vee-pee-koolaiset perheinensä...)

Täytyy kohta mennä tarkastamaan kuinka Kurppa on ensimmäisestä ulkona vietetystä yöstä selvinnyt. Puhkuu varmaan innoissaan:)

Eritäin pirteänä oli. Vielä kun saa vähän "punaa" kalvakoille kasvoillensa niin on kaikki hyvin.

(No juu, puntaroin tässä juuri, että alanko valmistella väitöskirjaa aiheesta "Kurpitsan käyttö maanpeitekasvina" vai "Blue Hubbardin kirjava suku, elämä ja teot")

Minun kurpat pukkaa ensimmäistä kasvulehteä, suurta ihmetystä herätti eräs kurpitsainen, joka teki kolme sirkkalehteä, siitä taitaa tulla todellinen kasvun ihme, lajike oli usalainen Hooker.

Se tekeekin tietysti vaan niitä sirkkalehtiä:)

Tässä jättiläiskurpitsan jättiläisitu oho:

Unohtui lämpimään pannuhuoneenseen viikonlopun yli. Piti laittaa sinne vain yön yli kun laitoin kylmään multaan. Onneksi on lisää siemeniä, peliä ei ole vielä menetetty. silmän isku

Tuo on aika koomisen näköinen naurua

Niin on - ei sitä voi hymyilemättä katsoa naurua

Minäkin ilmoittaudun mukaan kurpitsasotaan, viisi taimea kasvamassa. Oliskohan jollain vielä lahjoittaa mulle giantin siemeniä kun en niitä kaupasta löytänyt ja haluaisin niitäkin kokeilla, vaikka vain pari kappaletta jos ois jollain jäänyt ylimääräiseksi, olisin kiitollinen hymy

Mitähän minäkin täällä hirnun toisten taimille - minulla eivät ole vielä edes itäneet. Pitäiskähän hakea ne pannuhuoneeseen...niin

Tarleena, älä huoli, varsin komealta tuo näyttää ja jos ei muuta virkaa ole niin saahan varresta kaulaketjun omistajalleen kietaistuanaurua

Minäpä se olen mennyt tekemään kasvinjalostuksen historian suurimman ja aivan kaikkein kamalimman risteytyksen... Saanen esitellä Repe Sorsan ja Ranskalaisen mongoloidisiemenen jälkeläinen kaikessa ihanuudessaan:

Any vink, mitäs tuolle pitäisi syöttää? Ja varmasti kannattaa pitää kumihanskoja tai ehkäpä kokovartolokortonkia päällä tuota veijaria käsitellessä? Aattelin että jos se vaikka alkaa köhimään, voi vaikka puluflunssapandemia levitä kautta maanoho

Tinttii, titityy, voin jeesata Giantin siementen kanssa, sulkasatoa vastaan en kyllä takuita annasilmän iskuLaita privaa jos mutantit kiinnostaa.

Tamarillo, mulle heti mutantteja, Tässä on pari kuvaa Red etampesista, toinen kuva otettu eilen aamulla ja toinen nyt tänään illalla. Kasteltu ja korvennettu suurpainenatriumilla naurua

Jaahas, ja rahakin on näämmä vaihtanut omistajaa, eli lahjonta on alkaneella kasvukaudella otettu tavallista aikaisemmin käyttöön.

Saitte ylipuhuttua, mukana kisassanaurua vieläkö ehtii ?

Varmasti ehtii mukaan , mitä enemmän sitä kivempaa. Aikaisemmin en ole saanut viedä isännän huoneen ikkunalaidalle mitään multapurkkeja vaan nämä superkurpat toivotettiin sinne tervetulleiksi. Siinä niiden on hyvä levitellä lehtiään eteläikkunalla.

En osallistu tähän sotaan, ja kävin siksi nyt ensimmäistä kertaa kurkkaamassa tällä palstalla. Vedet silmissä nauroin... nauruanauruanaurua

Käys lukemassa vanhalla puolella, vanhoja sotia:)

Tässä Suuri Kurppa tänään. Pikku hiljaa alkaa väri palata "poskille" kun on muutama päivä vietetty ulkosalla.

Voi pikkuraukkaa, taitaa olla jo ihan lehdet rupsallansa...oho Vieläköhän jonkin sortin elvytys auttaisi?