Jaahas, kylvöpidätyskyvyt on taas punnittu, ja köykäisiksi todettu. Tihkuu, tihkuu, lirisee jo...
Koitin kuumeisesti muistella viimevuotisen kurppapenkin istumajärjestystä, kuka lie päässyt saatolle´Hubbard´ille. No, sehän selviää ensi jaksossa, tai viimeistään kun nämäkin kaikki on kylvetty.
(ja kaikki nuo kylvettyänsä Tolkku huomaa, ettei tontille muuta mahdukaan kuin kurpitsaa, ja koko pesue syö ensi talven Hubbardia aamiaiseksi, lounaaksi, päivälliseksi ja vielä pikkuiltapalaksikin - kuten myös koko Aitoon vee-pee-koolaiset perheinensä...)
(No juu, puntaroin tässä juuri, että alanko valmistella väitöskirjaa aiheesta "Kurpitsan käyttö maanpeitekasvina" vai "Blue Hubbardin kirjava suku, elämä ja teot")
Minun kurpat pukkaa ensimmäistä kasvulehteä, suurta ihmetystä herätti eräs kurpitsainen, joka teki kolme sirkkalehteä, siitä taitaa tulla todellinen kasvun ihme, lajike oli usalainen Hooker.
Unohtui lämpimään pannuhuoneenseen viikonlopun yli. Piti laittaa sinne vain yön yli kun laitoin kylmään multaan. Onneksi on lisää siemeniä, peliä ei ole vielä menetetty.
Minäkin ilmoittaudun mukaan kurpitsasotaan, viisi taimea kasvamassa. Oliskohan jollain vielä lahjoittaa mulle giantin siemeniä kun en niitä kaupasta löytänyt ja haluaisin niitäkin kokeilla, vaikka vain pari kappaletta jos ois jollain jäänyt ylimääräiseksi, olisin kiitollinen
Tarleena, älä huoli, varsin komealta tuo näyttää ja jos ei muuta virkaa ole niin saahan varresta kaulaketjun omistajalleen kietaistua
Minäpä se olen mennyt tekemään kasvinjalostuksen historian suurimman ja aivan kaikkein kamalimman risteytyksen... Saanen esitellä Repe Sorsan ja Ranskalaisen mongoloidisiemenen jälkeläinen kaikessa ihanuudessaan:
Any vink, mitäs tuolle pitäisi syöttää? Ja varmasti kannattaa pitää kumihanskoja tai ehkäpä kokovartolokortonkia päällä tuota veijaria käsitellessä? Aattelin että jos se vaikka alkaa köhimään, voi vaikka puluflunssapandemia levitä kautta maan
Tinttii, titityy, voin jeesata Giantin siementen kanssa, sulkasatoa vastaan en kyllä takuita annaLaita privaa jos mutantit kiinnostaa.
Tamarillo, mulle heti mutantteja, Tässä on pari kuvaa Red etampesista, toinen kuva otettu eilen aamulla ja toinen nyt tänään illalla. Kasteltu ja korvennettu suurpainenatriumilla
Varmasti ehtii mukaan , mitä enemmän sitä kivempaa. Aikaisemmin en ole saanut viedä isännän huoneen ikkunalaidalle mitään multapurkkeja vaan nämä superkurpat toivotettiin sinne tervetulleiksi. Siinä niiden on hyvä levitellä lehtiään eteläikkunalla.