Suuri Kurpitsasota 2009, Suljettu

kasvi Sotatantere avattu vuodelle 2009kasvi

Suuri Kurpitsasota 2008, Suljettu
tuolta voi hakea neuvoja ja tuoltakin
Suuri Kurpitsasota 2007, Suljettu

Vou! Kävin ihailemassa viime vuotisia ja pakkohan tuohon on lähteä mukaan!! Isäntä innostui niin, että alkoi jo suunnittelemaan ties minkälaista kasvatuslaaria sisätiloihin esikasvatukseen. Voipi tosin olla, että ollaan sen verran viileän vyöhykkeen kasvatteja, että yritykseksi jää, mutta yrityshän se tärkein. :slight_smile: Hippi ja perhe mukana siis Suuressa Kurpitsataistossa. - Karjalan kurpitsamailta kajahtaa!

Tämän vuoden kisaan en osallistunut, mutta jospa toi pikkupoika ensi kesänä olisi niin iso, että jaksaisi vähän itsekseenkin leikkiä sillä aikaa kun äiti leikkii puutarhuria. Siemenet kyllä puuttuu, semmoisia ehkä pitäisi ensin jostain hommata.

Kuorma-auto meillä kyllä on jo valmiiksi kurpan punnitukseen vientiä varten! ;D

Tavoitehan se jäi laittamatta. Kyllä se 100 kg pitäisi saavuttaa kompostilla ja hevonkukulla. :slight_smile: Miulla on näköjään viime vuoden yrityksestä jättikurpitsan siemeniä (hyötykasviyhdistyksen), jonka pakkauksen mukaan se voisi kasvaa 400 kiloiseksi. Heh heh… Joku kastelujärjestelmä pitänee virittää.

Kaikille vanhoille ja uusille kurpitsankasvattjille oikein JÄTTIMÄISTÄ UUTTA VUOTTA 2009 !!!

Kasvattakaa kurpitsat rakkaudellasydän

Minä ajattelin pistää ainakin pullokurpitsan kasvamaan jo huomenissa, josko se kasvaisi sisällä… Ehkä sitä pallukkaakin pitäisi alkaa kohta sitten hautomaan…

Täällähän taas suut käy...

Asetin kolme tavoitetta KurpitsaVuodelle 2009:

1. En uhoa lainkaan tänä vuonna

2. Kasvatan avomaalla sen yli 200 kiloisen mistä joskus olen puhunut

3. Kasvarista ulos Uusi SE-kurmelo ja Pikkukurpitsan 296.5 kiloisesta paperia. Tottahan nyt ainakin 350 kiloa kasvarista paukkuu.

Aivan Mahtavaa Uutta KurpitsaVuotta kaikille uusille ja vanhoille. Ravistelin pölyt niskasta ja tulin tänne moikkaamaan teitä armaita sotatovereita. Tänä vuonna mukana kisassa uusin suunnitelmin… hahhaa!

jaa sotatouhuja.

Mites siinä viimevuotisessa sodassa kävi? En jaksanut kahlata nyt läpi koko keskustelua… vielä… Ehkä tässä kevään mittaan pikkuhiljaa.

Itsekin vissiin osallistuin vaikken saanut edes sitä pirun raakiletta aikaiseksi ja elokuussa vihoissani hakkasin koko kasvin palasiksi kompostiin ja unohdin koko jutun. Ehkä se on nyt hyvä kasvupohja sille uudelle.

Pitäiskö mun lähettää voittajalle jotain mun puutarhasta?

Peltoni ei oikein tuntunut olevan hyvä kasvupaikka millekkään viime kesänä, koska satoi koko ajan ja pelto oli ihan hirveää savilillinkiä. Mummon kompostissa oli kasvamassa yksi jättikurpitsa, mutta oletan että olisi tarvinnut toisen kasvin pölyttäjäksi koska raakileita ei syntynyt lainkaan. Vai vaikuttiko sateiset kelit tähänkin asiaan niin kovasti. Kasvoi kuitenkin reheväksi ja komeaksi ja olisin varmaan voittanut suurin kurpitsanlehti kilpailun.

No tänä vuonna on uudet kujeet ja kohopenkit. Ja jättikurpitsat laitan mummon kompostiin kasvamaan kaksin kappalein ja pidän kesän lomaa, jotta voin käydä joka aamu pölyttelemässä kukkia.

Löysinkin jo vastauksen tuolta ketjusta. Nopeasti vaan selasin lopusta.

Onnea Pikkukurpitsa!

Jos tänä vuonna sais edes hieman suuremman kun mitä viimevuonna. Ja siihenhän ei paljon tarvita. Yksi hedelmöittynyt raakile riittää.

Voittaja tosiaan onkin jäänyt palkitsematta viime sodan osalta. Mitäs Pikkukurpitsa kaipailee?

No, tulette kaikki ensi kesänä kurpitsajuhliinsydän

Pitää vielä lisätä, että sainhan minä jo palkintoja ihan yltäkylläisesti... EGVGA:n pokaalin, Kaarinan tekemän hienon kurpitsalehdykän, kunniakirjan, viime vuoden juhlijoiden tuliaiset ym. ym.

Tulipa vielä mieleen Paulastiinalta saatu kurpitsasaippua, jota en ole vieläkään raaskinut avata... siellä se komeilee palkintohyllyllä... se on niin nättikukkanen

Kiitokset vielä kerran kaikillesydän

Nyt aloitetaan taas puhtaalta pöydältä, tästä vuodesta tuleekin todella mielenkiintoinen ja jännittävä, nyt kaikki joukolla mukaan tähän hupaisaan kilpailuunpomppivaa naurua

Minäkin yritän keksiä sopivaa palkintoa. Ehdotan, että Pikkukurpitsa tekisi toivelistan, niin ensi kesän punnitukseen voisi tuoda jotain.Skillinen rahaa tai muut sellaiset rajataan pois.

Nämä kurpitsajuhlat ovat minulle ihan uusi juttu. Jotain kuvia näin jostain todella mahtavasta täytekakusta, kun tuota viimevuoden ketjua pikaselailin. Onko sinne kaikki halukkaat tervetulleita? Olisi mukava tutustua lähemmin täällä oleviin ihmisiin jos se on mahdollista. On tullut kitenkin täällä jo teitin juttuja lueskeltua useampia vuosia.

Hmmm. täällähän on täysi touhu päällä, ja ei mitään uhoamista tänä vuonna vai :wink:

No, minä tässä olen miettinyt että jospa minäkin itsekin uskaltaisin “ammattilaisen” tyyliin itse jopa idättää tänä vuonna, jos olisi vähän parempi vuosi kuin viime vuonna… eli kai sitä pitäisi tuonne Keravan pussukoihin tuo käsi ojentaa…

_Q_ kaikki kurpitsasotaan osallistujat ovat sydämmellisesti tervetulleita, tosiaan juhlia pidettiin viime kesänä ensimmäistä kertaa ja ajattelimme, että tästähän voisi tehdä jokavuotisen tapahtuman... oli mukavaa turista kurpitsajuttuja ja nähdä kurpitsatuttujapomppivaa naurua

Mummi, ei minulle tarvitse enää mitään palkintoja lähetellä... nyt vaan aletaan varustautua uuteen koitokseen ja aletaan juonimaan entistä parempia sotasuunnitelmiacool

Pikkupallero, tämä alkuvuosi menee tässä lässyttäessä, mutta annas olla kun siemenet on laitettu multiin, niin voi olla, että ilmeet tiukentuu ja uho alkaa salakavalasti nostaa päätänsävalvontaavalvontaa

…mmmmulla on puolitoista traktorikuormaa hevonhyvää odottamassa…

Pikkukurpitsa. Kun juuri sain inspiraation kurpitsaaiheisen taulun maalaamisesta.Mitään en lähettele, mutta jos saisin sen suurimman kurpitsan ja tulisin peräkärryllä sinne punnitukseen. Onkohan siellä sellainen parkkipaikka missä mummiajotaitoinen peräkärryllä pärjää?