En oo viittiny vaivautua ees vielä vaihtamaan kesiksiä... talvi jatkuu...![]()
No joko bosailla on taimikasvatus menossa, vai millonkas nuo kurpan siemenet pitää näillä leveyksillä kylvää? Ku mien tiiä tästä hommasta mittää, mutta nyt ois aikomus kokeilla… Mutta tuohon kurpitsasotaan en taida vielä tänä kesänä ilmoittautua =D
Eläkepäivinä muutettiin mökille vakituisesti. Kesämökillähän on aina kesä!!!!![]()
Tänään täytyy viilata pari siementä lisää ja laittaa yöksi likoon. Riittääköhän mun hehtaarin peltotilkkuni neljälle jättiläiselle vai pitäsiköhän vuokrata naapurilta vähän lisää…?
EGVGA:n uutena jäsenenä mulla on nyt kopallinen uusia siemeniä ![]()
Vieläkin on pakkasta 3 astetta ja lunta tullu yöllä taas maa valkoiseksi, ehkä 5 senttiä. Aurinko kyllä paistaisi komeasti, mutta eipä mun ulos istutetut kurpat sitä näe suojaustensa alle. Onkohan ne hengissä? En uskalla mennä avaamaan suojia että näkisin... Kasvihuoneen päälläkin on lunta, eli pinta on hyvin kylmä kun ei lumi vielä auringossakaan sula. Siellä luulen kyllä kurppien silti voivan hyvin.
Täällä pikku kurppaparat ovat aivan vilustuneen oloisia katsellessaan pihamaalle... tuossahan ne ovat värjötelleet eteisen ikkunalla... voi poloisia.
Täällä on ollut ihan törkeen kylmät ilmat, tuuli vaan tuivertaa ja lumet ei sula ollenkaan... argh![]()

Say no more![]()
Kurpitsa10, sulla niinkun kurpat avomaallakin jo?ööööööööö......
Mulla on jo kaks siementä mennyt pilalle
. Toinen ei eitänyt ja toinen homehtui talouspaperien välissä. Mikä meni vikaan? Muutenkin on kyllä luovutusfiilis kun yöllä on paiskonut lunta ja nyt ei edes viitsi mennä ulos kun lämpötila on puoli astetta plussalla ja pään irroittava tuuli.
Mie olen aina laittanut suoraan multaan ja aina on hyvin itäneet.
Samassa veneessä täällä sään puolesta ollaan:(
Wisteria,
no hätä vielä, kuten yllä olevasta kuvasta näkyy vielä ei kannata miettiä idätyksiä. Tai voihan niitä miettiä mutta viikon voi ainakin vielä odotella.
Liotitko? Talouspaperi-idätyksessä aina liotus ensin ja sitten kostutetun paperin väliin. Tasainen kosteus kunnes itää. Kaikki siemenet ei idä syystä tai toisesta riippumatta idättääkö talouspaperissa tai mullassa. Joskus noissa kuorissa valmiiksi homeenalkua, silloin homehtuu riippumatta mitä metodia käyttää.
Molempi parempi, itse suosin talouspaperia. Kyllä ne mullassa lähtee mutta esim. tuon homehtumisriskin vuoksi en viitsi mullassa idättää, joutuu kantamaan roskiin koko satsin jos homehtuu.
Kurpitsa, jokos pojat on isoja vonkaleita?Kuvat peliin kun kerran jollain jo kuvattavaa![]()
Hihii, ensiviikon loppupuolella laitan kaksi kurppaa kasvihuoneeseen... tulipa kesä tai ei
superhyperlämmitykset on viritelty jo lämmittämään maata ja huupitkin on jo valmiina... ompa pienokaisten siellä sitten kiva kelliä, ainakin kivempaa kun tuossa verannalla kärvötellä ahtaissa ruukuissaan.
Minä yöllä miettiessä tajusin, että en voikaan istuttaa voittajakurppiani sinne, minne alunperin suunnittelin. Sinne ei nimittäin pääse peräkärryn tai kuorma-auton kanssa… pakko laittaa toiseen paikkaan, johon pääsee vaikka nosturilla nostamaan kurpan auton lavalle.
Emo siellä isottelee.
Just meinasin kans kirjoittaa, ennen sinua, et taitaapi olla suuret luulot. Tuli nyt sitten tiedoksi
Ei kun päinvastoin vaatimattomuuttani vähän vähättelen…
Kannattaa tehdä tukeva tellinki nostokoukuilla jo valmiiksi, koska ei sitä saa enää ison kurpan alle myöhemmin.
Joutasko keneltäkään siemen tai kaksi?
Tietenkin sitten sellaisen suuremman jätin siemen, ettei kukaan piruuttaan tumpelolle viskaa mitään köynnöskurpansiementä…
Kaarinalta viimevuonna siemeniä sainkin ja hyvin kasvoivat, ainoa vaan etten tajunnut noita kurpitsoita peitellä alkuun millään ja harakat hakkasivat kaikki tuusannuuskaksi…
Jos jollakulla siellä köllöttelee siemen tai pari niin laita ihmeessä viestiä niin laitan palautuskuorella varustetun kirjekuoren ja muutaman lantin matkaan.
Tässä nousee kurppien uusi koti ![]()

Ja reilun 10sentin syvyydessä on jo 5 astetta lämmintä. Tämä multa tuotiin tähän jäisenä torstaina.
Kunhan tuuli lakkaa niin saa alkaa muovittamaan ![]()
Kurpitsa, aion laittaa alle pressun, jonka reunoissa on tukevat metallirenksut. Niistä kun nostokurki nostaa, niin pysyy hyvin.
Aika vaatimattomalla varustuksella tuo aami lähtee kisaan mukaan… Herttinen sentään mikä kurppahuone!