Suuri Kurpitsasota 2009, Suljettu

Voi ristus minkä kokonen, tuohan on aivan monsteri

Kermesina, upea rupis!!! Onko tuo kasvarista? Mun rupis kooltaan ihan eri sarjassa, mutta se onkin ulkona.

Kasvihuoneestahan tuo on. Kasvusto on kaikkensa antaneen näköinen, Rupiksen kuori kova ja kasvua ei enää ollut. Olisi ollut ilmeisesti viisasta poistaa tuo isompi jo viikko sittenno-jaa

Hieno kurppa ja hieno kuva!

aivan upeita kuvia! mukava nähdä että tähän on kunnolla hurahdettu :slight_smile: Löysin ketjun vähän myöhässä. meillä kasvamassa 5 kurpitsaa joista isoin n. 130cm ympärykseltään. eivät taida päästä palkinnoille mutta rakkaita ovat silti…

Mua niiiin kirjotuslaiskotuttaa aina vaan... Onnittelut Pikkukurpitsalle Isosta Huntista ja Kermesinalle Rupiksesta ja kaikille muillekin joilla jo jotain tuloksia

Mun Toffeli tänään mitattuna saman verran kun mun isoin viime vuonna, eli 140 paunaa, olikos se nyt 63,5kg. Et jo se kasassa pysyy vielä kuukauden niin oma enkka tuli

Greene sano sopimuksensa irti ja lakkas kasvamasta ja alkoi pilaantumaan navan ympäriltä sekä halkas hedelmänsä varren samalla apea Mun ainoa toivo edes vähän isompaan kurppaan tänä vuonna apea Mutta hianon kurppalyhdyn mie siitä kaiversin hymy (taiteilijan oma arvio, muiden mielipiteitä ei kysytä naurua ) Näyttää kivalta elokuisena yönä, kynttilä sisällä hymy Vaan mielummin sen oisin punnitukseen tuonut kun kurppalyhdyks kaivertanut ärtynyt Painoa oli jotain alle 40 kiloa karkeesti arvioiden.

Kuvia laittelen ens viikolla jahka pääsen takas töihin koneen ääreen käkkimään....

ManuMainio, raahaa vaan kurppas sitten Gardeniaan punnitukseen! Mikään jätti ei oo liian pieni jätti silmän isku

Tuo Kermesinan rupikurppahan on todella kaunis, onko se todellisuudessa noin kiiltävä vai oletko kiillottanut se jollakin? Onnea kasvattajallepalkinto

Tuota pitää kyllä ensi kesänä kokeilla uudelleen, minultahan rupikset menehtyivät niihin heinäkuun halloihinno-jaa

Kaarina laita kuva siitä kurppalyhdystä se on niin hieno!

Kiitos, kiitos. Kiiltävä möntti tuo rupis on luonnostaan. Mukava kasvi...menee pieneen tilaan ja tekee ison hedelmän lyhyessä ajassa (jos vertaa jättiin). Kasvustonkin perkasin jo pois kasvarista. Ens vuonna uudelleen pomppivaa hymyä

Kasvatusuupumus alkaa vaivata puhetta. Jotenkin sitä tavara kulkee herkemmin kompostiin kuin keväällä ja kesällä. Lg:lla enää jok unen kasvupäivä jäljellä ja sitten senkin kasvu on ohi. Ristoreipas sydän möllöttää kasvarissa. Hidastunut paljon ja olen tosi onnellinen jos kolme metriä täyttyy (puuttuu enää 12cm)..... Ja maanantaina töihin, PÖH...... ärtynyt

Tuo rupis on kyllä hieno sydän Ens vuonna pitää laittaa semmonen, olihan tänäki vuonna mutta ku sen taimen joku söi ärtynyt

Mun LG valtaa alaa kasvarissa, kun joku laiskimus ei tehny sille kehikkoa ("kun ei se kuitenkaan kasva") ja nyt se menee maata pitkin ja seiniä ja nurkkia ja ja ja... oho

Minun jättini jääväi tänä vuonna, ekakokeiluvuonna siis vain pikkujätiksi.

Ne kun innostuivat kasvamaan kunnolla vasta muutama viikko sitten ja pojat kuten tytötkin ovat kulkeneet omia teitään.

Tuleeko noista edes syötävää vai vaiko kompostin täytettä? kysyy yks täysin tietämätön :wink:

Minä oon jo luovuttanut, ja taidanpa repiä koko puskan ylös. Yks ainut tyttökukka, eikä sekään auki samaan aikaan poikien kanssa. Se siitä :-/

Minä kans eilen ajattelin että joutaa koko kurppa repiä ylös kun ei ensimmäistäkään tyttökukkaa ole tehnyt.

Mullakin AG:ssä vain sellainen pienen potkupallon kokoinen kurppavauva. Kasvakoon siinä nyt rauhassa. Sitä ei kehtaa mihinkään punnitukseen kuskata, mutta saahan siitä sisko tehdä säilykettä. Ei tää taida olla mun laji?!?

Hieno rupis ! Mitäs sorttia se on, Kermesina?

Rupis on English marrow ja kasvatettu siemenestä Giant Marrow, 50.9 Wild 08 (37 Brewster x self)

Missä Rupiksen kaltaisia siemeniä myydään?

No, eipä ole minullakaan asiaa mihkään kisaan kurppieni kanssa. Suurin on nyt sen kokoinen, kuin viime vuonna 11.kg. painanut kurpitsa. No toisiin lajikkeisiin ei ole edes luvassa kovin isoja. Ainakaan sen mukaan, mitä siemen pussin takana sanotaan. Mutta ei se mitään, syödään se mitä saahaan. Kun nyt sitten kumminkin olis tarkoitus saada muutama nyrkkiä isompi, niin otin pari jässikkää pois. Vielä jäi samaiseen lajiin 4.kpl. Onkohan niitä vieläkin liikaa? No syötiin sitten tämä..

Kaarinaan olen suosiolla jättänyt viisi kasvamaan, mutta se tahtoisi tehdä lisää, Annoin armon käydä ja pieni innostui, niin että halkesi sadekuuron saatuaan. kokeillaan miten tuollainen halkeama käyttäyty.

Mullakin on viimein joku kisakurmitsa kasvamassa! Jättikesä-sellaiseni ei ole rupista vaan paremminkin juovikasta mallia. Thomaksen ja Brewsterin kylvin, mutten enää muista, kumpi on kumpi. Ihan taviskesäkurpitsoistakin näyttää tulevan aikamoisia möllyköitä, jos sadonkorjuu myöhästyy, ja annan ainakin yhden niistä kasvaa niin isoksi kuin lystää.

Jätti-jätit eivät tänäkään kesänä tunnu näillä tanhuvilla menestyvän. Kaksi ekaa pölytystä epäonnistui ja nuoremmat tytöt olen jättänyt herrojen, ja kimalaisten, haltuun. Jos edes lyhtytarpeet saisin…

Monella on mennyt mönkään tämä kesä, mutta ei siitä nyt lannistuta... onhan se seuraava kausi aina tulossa meikäläisen pihakurppa (vihreä) on kyllä ollut oikea murheenkryyni, kasvusto on valtava mutta kurpat abortoituvat toinen toisensa perään, yksi kurppa lähti kasvamaan mutta kuopukseni, (7v), kävi nirhaisemassa sen pois kun halusi itselleen kurpitsavauvanpomppivaa naurua no, eihän tuo mitään haittaa... ei siitä mitään jättiä olisi kerennyt kasvamaankaanhymy

Mutta laittakaan nyt kuvia ja kertomuksia kasvavista kurpista... minä nimittäin kärsin tyhjän pesän syndroomasta... niin voi jännittää toisten puolestapomppivaa hymyä

Aami, Kermesina, Kurpitsa 10, Kaarina, Tamarillo, Mummi... ym. Helppiä näihin vierotusoireisiinpomppivaa naurua