Tummapintaisen Jormansiemenen juuri pilkistelee. Laitoin sen kiiruusti multiin ja saunalle jälkilöylyyn. Ehkä mie sittenkin saan oman Jorman tai kaksi.
Taidan tänään tehdä vaan kompostista Ernolle kasvupaikan, lisään siihen sitten hevonhyvää jos ehdin hakemaan. Se on kyllästynyt matkaamaan kasvarin ja eteisen väliä ja pelkää kohta latvan katkeavan. Onneksi on jo tuulessa karaistu ja aurinkoakin tottunut ottamaan:D
Voi olla että tämä on jo täällä käsitelty, mutta mitä tarkoittaa siemenissä esim -0.8% HEAVY tai 2.2% HEAVY?
Sitä kuinka monta prosenttia taulukkopainon alle (light eli -) tai yli (heavy eli +) kurpitsan oikea paino on.
Kiitos Kaarina:)
Nyt vasta törkin loput multiin.
Huu, Kurppa meinaa viettää kesänsä jättien kanssa - ei ton määrän hoitelulta muuhun aikaa jää. Itse luotan siihen että laatu korvaa määrän ja jatkan yhden, vielä itämättömän voimalla
En mie noita itselle laita, mutta jos innokkaita kisaajia löytyisi muualta, ei viitsi siemeniä hukkaan heittää.
Kurppa, voi olla että joudun kääntymään puoleesi, jos ei Tamskun hätäneuvoilla omat lähde kasvamaan. Ihmeen on paperisia ensimmäisen oikeat lehdet. No, vielä on kesää jäljellä ja uudet sinement viilattu ja itämässä…
Hienosti onnistui Ernon istutus. Voisi hieman harmittaa jos tuossa vaiheessa varsi katkeaisi.
Kovasti oli astia täynnä juurta.
Itämättömyys korvaa laadun Vanha Elimäkeläinen sananlasku. Noh,Koitahan herätellä ankean kankea timmi henkiin…
Kurppa, ei kai ne noin nopeasti täytä astiaa juurilla?!?
Kuka kävis laittaa mun jätit maahan tai edes ämpäreihin, ne on ihan puristuksissa ruukuissa. Niistä ei varmaan tule mitään…mix mä en voi revetä joka paikaan yhtä aikaa.
Tamarillo, Ernolla oli astia juuria täynnä.
Nyt on varapatruunat pesässä, ja vaihtui Bauhausin tarjouskama taimimultaan ja taktiikka pitkästä kilvoituksesta siihen että kun oikea lehti vähänkin pilkahtaa, heti kaivan taimen juoksuhautaan. Toki alkuperäissuunnitelman mukaisesti vieraalle maalle sissiretkelle lähdetään kotimaisin avomaalla testatuin voimin 232.5 Mäntyniemi ja (en nyt muista mikä)Ylhäinen taisteluparina, mutta jotain ruotsinpellejä vaimistäliekotoisin olevia reservijoukkoja on nyt pakko valjastaa kaiken varalta. Sen verran huonossa hapessa nämä suomalaisveikot ovat, että voi tulla tappioita ihan pikapuoliin. Vai olisko vaan kun on viikonloppu ja kaikki.
Sen verran vielä että, meikäläinen, joka on melko uusi kirjoittaja (vaan pitempiaikainen seuraaja) ei tykkää käyttää hymiöitä. Niiden puutteesta huolimatta ei kannata ottaa vakavasti…eikä kai täällä ketään otetakaan.
Hymiöt on perseestä
JusoPetteri, kasper toimii todistetusti…ja muista siellä juoksuhaudassa että taimi juoksee vastakkaiseen suuntaan kuin ekan oikean lehden kärki…ihan vaan ettei mene naapurin poteroon…
"tuossa myllerryksessä purkista löytyi vielä kolmaskin itänyt siemen. pahaksi onneksi varomattomuuttani katkaisin siitä sirkkajuuren kärjen." - ny se amputoitukin nostaa niskaansa. mitä minä teen kolmella jormalla?
Rakentelin Tarjoustalon kiinalaisesta rakennusvalaisimesta ja Megaman kasvilampuista tänään melkoisen hässäkän jonka ulkonäkö ei ole olohuoneessa juuri vaimokullalta kiitosta kerännyt. Epäilys kun on että joko multa tai valon puute vaivaa. Sinä Tamarillo kun olet keinovalotuksen asiantuntija ymmärtääkseni, voitko paljastaa, että pidetäänkö valot yön läpi, vai ajastetaanko joku lepojakso väliin että kurppa ehtii vetää henkeä.
En ole asiantuntija mutta suosittaisin lepokauttakin.
Kävin äsken laittamassa Ernolle villapaidan päälle.
Ja mä oon taimien tappamisen asiantuntija…Valo 6.00-22.00 aika oookoooo.
Toi mun taimein paperoituminen ei kyl johtunu mustasta mullasta, öttöjä ei lentele himassa eli pakko olla kuiva huoneilma. Ei oikein tossa olohuoneessa kehtaa mitään monsuuniilmastoakaan järestää. Kateelin omia vanhoja kuvia ja 2008 kun pystyin pitää taiemt partsilla heti ku olivat nousseet ylös ei ongelmia ilmenny. Eli ilma kosteeks,sillä pitäs selvitä. Omat taimet lähtee tänään hoitoon johki, jos ei paikkaa löydy ni pertsille lasien taakse vaikka yöt nyt on vielä mitä on. Kyllä noista vielä saa pelivälineet mutta jos viikon pidän sisällä ni ovat entisiä. Kaikissa lehtien reunat taipuu alas ts. kuppi väärin päin ja reunat kirraa niin et lehdet ei pysty enä kasvamaan, siitä hetki ja vaihtuvat paperiksi.
Täältä kuulemma saa niitä oikeita ohjeita kasvien kasvatukseen? Kukas teistä on paras ohjeen antaja?
Riippuu haluutko oikeita vai vääriä ohjeita. Ja loppupeleissä et kuitenkaan tiedä kumpia sait…No mitäs kasvatat,voikukkia vai Jättikurpitsaa?
P.s Ja täällä kukaan mitään tiedä, me vaan luullaan