Tästä voi aloittaa uusien sotasuunnitelmien laatimisen ja sotimisen
Suuri Kurpitsasota 2007, Suljettu
Tästä voi aloittaa uusien sotasuunnitelmien laatimisen ja sotimisen
Suuri Kurpitsasota 2007, Suljettu
no niin, tänä vuonna pasahtaa. ulkona -21 oC pakkasta mut mun kasvaris on sup trooppinen ilmasto n. + 25 oC ja itävyys testit takana tässä tulokset. 213,5 ylhäinen - 09 = 85 % . 346 ylhäinen - 09 =95 % . 450,7 ylhäinen - 09 = jopa 99,9 % että repikää siitä . kasvarissa on jo 1,5 m alulla 1568 connolly -08 , ja 1021 faskell - 08 . pölytys on laskettu tapahtuvan tossa hiihtolomien aikana että ollaan kotosalla . sota ALKO jo!
Minä en ymmärrä tuosta muuta ku tuon ulkona-21
Et voi olla Tarkkinen tosissasi! Tässähän tuntee itsensä hitaaksi jo tammikuun alussa!
tosi on . muuten kiitos siitä saarenmaalaisesta kurpitsasalaatista siellä kisoissa . se oli 10 kurpisasalattia. juoni avasi sen nyt uudenvuoden kunniaksi ja hyvää on , nam!
Näihin aikoihinhan sitä on ennenkin alotettu:)
Ainakin uhittelu
Kait sitä hiljalleen pitäis alkaa virittäytyä uuteen sotaan Kun vaan keksis mitä siemeniä tänä vuonna kasvattais..... onneks on vielä jokunen kuukausi aikaa, vaikkei ihan enää malttais odottaakaan
Muistakeehan maksella tän vuoden jäsenmaksut te kaikki EGVGA:n jäsenet jos mielitte varmuudella saada muhkean jättisiemenpuketin Ai niin, pitäis vissiin itekin maksella!!!!
Ööö, joko tässä pitäis virittäytyä uuteen sotaan... vastahan tässä painuttiin talvilevolle
Taitaa tuo Tarkkinen vähän jekuttaa, eihän tuollainen käytös kuulu ollenkaan tämän sodan periaatteisiin... tuhma poika
Miten tämä suomalainen yhdistys mitä porukka oli perustamassa, jaksaa?
Voisin liittyä, jos joku antaisi koordinaatit, vai vieläkö tässä ollaan perustamisvaiheessa. Siinähän oli luvassa joku siemenpaketti kanssa, eikö?
Jos sitä kautta ei onnistu, niin miten saan muutaman lupaavan siemenen kesäksi?
Katotaan sitä kisaa sitten, jos on joku sarja “mahdollisimman vähällä huomiolla”. Tai paremminkin aion kokeilla miten onnistuu kateviljelyn periaatteilla, koska en ehdi perustaa leiriä kurpitsamaan viereen 24/7 tarkkailua varten, joka näyttää olevan juttujen valossa menestyksen edellytys. Hyvää kuluvaa vuotta vaan kaikille.
Aami lupasi laittaa siitä viestiä, muttei miulle ainakaan ole vielä mitään tullut.
Älkääs nyt hätäilkö! Perustava kokous oli tänään, joten nyt lähdetään tosissaan liikkeelle, jahka kaikki koordinaatit ovat ojennuksessa.
Hienoa:)
Hei kurppaväki ja hyvää uutta vuotta!
Pakkanen paukkuu siihen malliin, ettei tässä mitään kurppia tarvi vielä komeen kuukauteen ajatella kylvävänsä. Vällyjä korviin vaan ja talviunille takasin.
Huomenna lähtee yhdistyksen paperit Tuijalle, yhdistys on siis käytännössä perustettu, mutta rekisteröintihakemukset lähtee vielä eteenpäin.
Halukkaat jäsenehdokkaat voivat toistaiseksi ilmoittautua minulle s-postiin armi.lindell(miukumauku)kolumbus.fi, kunnes on pidetty ensimmäinen “kunnollinen” yhdistyksen kokous, jossa valitaan varsinaiset toimijat ja päätetään mm. jäsenmaksun suuruus. Ennen sitä, ja jäsenmaksun suoritusta, ei siis voida lähettää yhdistyksen siemenpaketteja kenellekään. Nimi, osoite ja s-posti pitäisi ainakin ilmoittaa, että on mahdollista lähettää kokouskutsut sitten aikanaan… Nimeksi muuten tuli Suomen Jättikasvisyhdistys.
Ilmoitan tässä heti kärkeen, että en aio osallistua mihimkään sotaan. En vaan löytänyt muutakaan sopivaa palstaa kysellä noista kurpista. Sain viime syksynä lahjaksi sellaisen ihanan pyöreän kurpitsan. Täytyy myöntää, että en ole aiemmin perustanut kurpitsoista, mutta sen jälkeen päätin laittaa omia kurppia kasvamaan pihalleni. Siemenluettelosta löytyy ainakin miljoona erilaista lajiketta ja olen ihan pihalla mistä valita. Kysynkin onko sellainen öljykurpitsan lihakin hyvää? Olen myös kiinnostunut niistä hyvistä siemenistä, joita siinä saamassanikin kurpassa oli. Minulla on Exotic Gardenin siemenlista kädessäni-vinkatkaa joku hyvä ja maukas lajike. Bravuurini viime syksyltä oli sellainen marja-aroniahillo, jossa oli 1/3 marja-aronioita, 1/3 osa kurpitsaa ja 1/3 osa omenoita.
törnrosa, valinnanvaraa on :
Kurpitsa: Kesäkurpitsa, Cucurbita pepo L.
Kurpitsa: Öljykurpitsa, Cucurbita pepo
Kiitos kovasti linkeistä, Nuu. Tiesinhän, että teihin penttiläisiin voi luottaa. Eihän sitä koskaan tiedä, että vauhtiin päästyäni meikäläinenkin osallistuu teidän taitajien kurpitsaotteluihinne.
hei haloo; mehän kasvatetaan jättikurpitsoja, viiriäisen munat punnitaan lihatiskillä. jättien siemeniä esim. 346 ylhäinen - 09 DMG , UOW 157,6 kg suomensuurin avomaakurpitsa elokuussa - 09 tai 450,7 ylhäinen - 09 204,5 kg sm kisoissa suomensuurin avomaakurpitsa. näitä siemeniä voi kysellä minulta porvoonkukkiajasidontaa.com tai tamarillolta täältä puutarha netistä. ps . suuri on kaunista
törnrosa, hienoa että olet tykästynyt kurpitsaan Se onkin hyvää, jopa noissa jäteissä liha on syötävää. Jos innostut sotaan niin tervetuloa vaan kovasti, täällä ei tarvi olla tiukkapipoisesti mitään viisisataakilosia kasvattamassa pihalla Avomaalla viime vuonna mulla tais olla kutakuinki koripallon kokonen, vaikka oli jättikurpan siemenestä
törnrosa ja muutkin uudet, rohkeasti mukaan vaan! Isojen kasvattelu on hirveän hauskaa ja siinä voi hyvinkin onnistua jo ensi yrittämällä. Ja vaikka ei mihinkään huipputuloksiin yltäisikään, niin kivaa voi olla kuitenkin ja monet auttaa varmaan mielellään neuvomalla.