Jestas, Sirkeli, siinähän on viidakko komeassa kukassa! Tuossa varmaan onkin verkko kätevä, kun ei ole vain yksittäiskasveja. Laitathan johonkin kuvan, kun syysleimut kukkii?
Mun täytyy tehdä ensi vuonna samanlainen verkkoviritys ritarinkannuksille. Näyttää toimivan hyvin.
Ompas Sirkelillä komea penkki...Tuollainen pitää tehdä, nyt katselemaan koska ainokaisesta ritarinkannuksestani saisi siemensatoa
Minulla on luonnonmukainen tukisysteemi, joka ilmeni ihan vahingossa. Samassa penkissä näet kasvaa palavaa rakkautta, liljoja ja iiristä. Viime kesänä sade kaatoi liljat ja palavanrakkauden, mutta nyt iirikset ovat tukeneet em. niin että kaikki ovat mallikelpoisesti pystyssä, vaikka sateita on totisesti piisannut ! Ajattelinpa levittää iiristä muidenkin korkeiden perennojen seuraksi, jos iirikset kukkivat hyvä, jos ei niin “tukikeppeinä” ovat kauniin vihreitä koko kesän silti !
Sirkelillä hyvä idea ja komea penkki, alue vai miten tuon sanois kauniita kukkia. Mielestäni kaikkein ongelmallisimpia ovat ritarinkannukset kun ne kasvavat niin korkeiksi ja sitten sateella tulevat raskaiksi ja katkeavat helposti. Pitää vain toivoa ettei kukinta aikana sada eikä tuule. Minulla isännän tekemiä tukeja jotka aina käyvät lyhyiksi seinustalla sidon ne kehikkoon.
Kukkahöperön systeemiä aion kokeilla ensi kesänä. Meillä palava rakkaus roihusi oikein komeasti viimeisiin rankkasateisiin asti, sitten se lakosi vähän joka suuntaan, kun ei ollut mitään tukia. Iiriksiä on siirtoa odottamassa, joten siitäpä apu. Kiitos vihjeestä!
Mie kylvin viime kesänä ns joutomaalle kaikenlaisia perennansiemeniä. Nyt on yksi salkoruusu venähtänyt jo yli 2,5 metriä korkeaksi. Onko muilla näin valtavan kokoisia? Olen aivan ihmeissäni