Sytykeruusut, paperikukat ja muut

Onkos joku myynyt näitä ruusuja joulun alla myyjäisissä? Ollaan lasten kanssa väkerretty näitä sytykkeitä ja he haluaisivat niitä koulun myyjäisiin. Mitä niistä uskaltaa pyytää?

Kesällä oli muutama purkki torilla myynnissä. N.13 ruusua/purkki ja 5€ pyysin hintaa. Vähän hankala hinnoitella.

Kurpitsa, menivätkö kaupaksi tuolla hinnalla? Ovat kyllä aika kalliita/kappale tuolla hinnalla. Halvemmalla on myyty ja kaupaksi ovat menneet. Kyläyhdistys myi, mutta minäkin olen noita väkertänyt. Materiaalihan noihin on lähes ilmaista, mutta työtähän yhdenkin tekemisessä on aika paljon.

Oman koulun joulumyyjäisissä möin viimevuonna sivutuotteena 50 senttiä kipale. Niitä oli sellanen pieni vasullinen ja kaikki mön.

Täällä ei kyllä kukaan varmaankaan olisi maksanut noin paljon kappaleelta!!!! Olen katsellut valmiita sytykkeitä ja sen mukaan sovitellut hintaa. Halvimmat valmiit maksavat noin 10 senttiä kappaleelta, mutta niiden ulkonäköhän on ihan jotain muuta kuin sytykeruusuilla. Olen huomannut, että jos hinnoittelee liian kalliiksi, tavara jää käsiin. On sitten kysymys myyjäisistä tai muusta pienestä myyntitoiminnasta. Ja kun ihmisillä on vieläkin tapana muuttaa eurot markoiksi, 50 senttiä on valtava summa poltettavaksi kerralla...

Meni kaupaksi. Kyllä omalle työllekin pitää jotain laskea. Mielummin annan lahjaksi kun myyn liian halvalla.

Hei kuulkaapas tätä; kysyin kangaskaupasta verhokangasta ostaessani, että kannattaako enää itse ommella. Sanoivat, että ottavat yhden purjerenkaan laittamisesta 2 euroa! Haloo, kaksi euroa. Hirveä hinta siitä, että kankaalle piirtää ensin ko. renkaalla ympyrän, leikkaa reiän viivan ulkopuolelta 3 mm, avaa renkaan ja tällää siihen. Naps. Se on siinä. -Ainakin tuo Unin mainitsema hinta kannattaa pyytää, sillä monet tykkää kovastikin niistä ruusukkeista, ja niissä on aika väkertäminen.

Pienin veloitus on suutarinverstaallakin 2€. Siihen kun pitää laskea verot, vuokra, vakuutus, sähkö, puhelin, pankkikorttipääte ja vielä palkkakin.

No, minusta ei kauppiasta tulisikaan. En ole tarpeeksi ahne ... Katsoin ihan kellosta äsken aikaa, kun väkersin sytykeruusuja. 10 ruusun valmistumiseen kuluu noin 25 minuuttia ihan alusta siihen, että ne on kastettukin ja ovat kuivumassa. Tuntipalkan laskeminen onkin sitten oma juttunsa. Huvittaa, kun katsoo eri tekijöiden sytykeruusuja: ovat todella poikkeavia alkuperäisistä ( siis idean antaneen tekemistä). Se on vähän sama juttu kuin huhussa: tarina muuttuu kulkiessaan suusta suuhun. Jokainen tekijä on laittanut osan persoonallisuuttaan tekeleisiiinsä, mikä on vain hyvä asia.

Jaa, että se on ahneutta jos yrittää saada elantoa tekemisistään? Alle 10€/h brutto kova tuntipalkka?

On kai kuitenkin eri asia myydä jotain myyjäisissä kuin elannokseen...

Toki! Tarkoitin vaan edellisen ensimmäisiä lauseita.

Toisaalta taas myyjäisiä pidetään ihan rahan keräyksen takia ja niillä on vielä yleensä hyvää tarkoittava kohde eli en lähtisi sinnekään pienellä korvauksella kauppaamaan.

Nykyään 50 senttiä myyjäisissä sun muissa on aika olematon raha vaikka markoissa se suurelle tuntuukin.


Ja vanha viisaus pätee: hullu ei ole se joka pyytää :slight_smile:

Ostatin eilen Ukolla itselleni kahvipaketikassin. Oli niin ihanan vihreä, pakko siis saada! Ostimme myös vähän Petäjävedellä olevan firman suklaata, kun oli kivat kuviot. Enkähän edes mene kauppapaikoille katselemaan, jos en tiedä, että voin ostaa jotain, jos mieli tekee. Se taas riippuu niin ihmisestä, mistä kukakin on valmis maksamaan, materiaali, käsi- tai kotimainen työ ja hinta, ne on kai yleisimmät vaikuttavat tekijät.

Vasta nyt hokasin tämän ketjun. Nämä sytykeruusut ovat aivan ihania!! Piti heti alkaa väkertämään. Laitoin vettä reilut puoli litraa, ja siihen rääputtelin kynttilänpätkää. Tuli siis aika laihaa keitosta. Huomenna täytyy testata kun sytyttelen takkaa. Minkä verran laitatte steariinia veteen.



Pitäisiköhän nämä ruusut uittaa vielä kerran, tuhdimmassa liemessä?? Mansikkamehua laitoin lisäväriksi.

Niin, kaikki on niin suhteellista. Hurahdin eilen ja ostin mustaa
kakkipaperia. En voinut vastustaa kiusausta. Rullan hinta oli 5,50.oho
--mulla viiraa päästä---

Nauroin ensin kovasti, mutta lopulta totesin, että todella saattaa olla siellä etelässä myytävänä mustaa kakkipaperia.

Berino, ei sillä veden määrällä ole niin väliä kun sula steariini nousee siihen pintaan jonka lävitse ruusut nostellaan. Mie olen kastellut kahteen kertaan ja antanut kuivathtaa välillä. Riittää kun jonkinlainen kerros pahvin pintaan jää.

Kiitos Kurpitsa! Taidan lisätä vähän steariinia ja kastella vielä kerran.