Syyskaunosilmä, Coreopsis verticillata

Syyskaunosilmä tänään.

Sitten mulla on taas ihan jotain muuta, kunhan kukkii täytyy selvitellä nimeä :smiley:

kiitos miikos kuvasta, samalta vaikuttaa, vaikka mulla ne on vaan niin pieniä vielä. lehden muoto on samanlainen. jee, ne sittenkin heräsivät talviunilta.

Tuolla kasvikortissa lukee, että pitää leikata kukinnan jälkeen, siis tämä syyskaunosilmä, tarkoittaako se nyt sitten sitä, että poikki koko rönsy, kun on kukkinut ?

En oo koskaan leikannut eli ei se välttämätöntä ole.

Onko kenelläkään talvehtinut tuo ruusukaunosilmä? Minä tuossa aijemmin viestin tässä keskustelussa (keväällä 2011) ostamastani ruusukaunosilmästä. Tavallinen taimi on voinut paksusti ja kukkii syksyisin. Se ruusukaunosilmä kukki jo ostettaessa taimena ja ehti sitten kukkia himan istutettunakin. Se istutuskesä olikin sen viimeinen…hävisi penkistä jälkeäkään jättämättä ensimmäisenä talvenaan. 2011 talvi oli kyllä lumeton uuteen vuoteen saakka ja sitten tuli kunnon lumet. Eikös se Tapani-myrsky ollut jouluna 2011? Silloin ei ainakaan Pohjanmaan rannikolla ollut vielä yhtään lunta.

Ei ainakaan meillä talvehtinut.

Syyskaunosilmä pääsi uuteen paikkaan, kiva siro kasvi. Odotan innolla sen leviämistä ensi kesänä.

Olen saamassa jakopaloja tällaista hyvin matalaa kivikossa kasvavaa syyskaunosilmää. Kasvaako tämä hyvässä maassa pitkävartisemmaksi? Miten tehokkaasti tämä leviää?

Minulla tuo on noin 30 senttiä korkeaa. On puolivarjoinen, kosteahko maa. Leviää mutta ei liikaa mielestäni.

Kestääkö paahteista paikkaa?

En tiedä kestääkö varsinaista paahdetta mutta iltapäiväaurinkoa se on joskus kestänyt. Nyt se on puolivarjossa ja saa hajavaloa. kukkii kiitettävästi.