Syyskaunonsilmä kukkii parhallaan. Yksi lempi perennoista. Aina pysyy pystyssä ja on kaunis ilman kukkiakin.
Eilen löysin puutarhaliikkestä vähän vaaleamman version
Voi Wot Kurpitsan syyskaunosilmät on niin nättejä, mun pitää kanssa saada noita, jos vaan saan johonkin kukkapenkissä mahtumaan ensi vuodeksi .
Ne tuo loistollaan mieleen :ngon.
Minä haluaisin tätä sellaisena ruusunpunaisena/vaaleanpunaisena -mutta ehkä joskus :-) Nyt tätä perinteistä!
Minulla on yksi pieni alku tuota vaaleanpunaista, mutta se ei ole kukkinut kertaakaan, joten ei siitä vihreästä puskasta nyt kovin suurta iloa ole. Keltainen on paljon kauniimpi
Tuo keltainen on kyllä kieltämättä varsinainen loppukesän airut, joka vain kukkii ja kukkii ja on muutoinkin tosi hieno.
Mielestäni aikaisin kukkii tuo syyskaunosilmä, tuntuu että syksy on tullut.
Syyskaunosilmä on kaunis, pakko laittaa kuva, vaikka täällä jo ihan samanlaisia onkin..
Veerako se kaipaili vaaleanpunaista kaunosilmää? Tämä on kylläkin RUUSUkaunosilmä C. rosea ''Sweet dreams'', mutta on vaan niin ihana. On kyllä hurmannut minut ihan täysin. Samoin nokkosperhoset. Käyvät jatkuvasti drinkillä.
Voi onnen päivää…löysin muutaman vuoden etsimisen jälkeen puutarhakaupasta syyskaunosilmän! Heti ostin taimen. Taimi on kasvanut jo aika isoksi ja nuppujakin siinä näyttää olevan. Tulee syys tälle kukalle tänä vuonna jo kesäkuussa Eikä siinä vielä kaikki - kaupassa oli myös tuo ruusukaunosilmä ‘American Dream’ eikä voinut muuta kuin ostaa senkin, vaikka mielestäni olivat aika hinnakkaita (6-7E/taimi). Ei onnistunut viime vuonna siemenestä tuo syyskaunosilmä…eikä ole kenelläkään tutulla, joten jakotaimiakaan ei ole ollut mahdollista saada.
Aijon laittaa tuon aurinkoiseen multapenkkiin - nimittäin kasvimaan kulmaan. Vai pitäisikö tälle olla hieman läpäisevämpi maa ja vähän ravinteita? Nyt vaan peukut pystyyn, että tää ei kelpais kotiloille
Taas haaveksimassa viherpeukaloiden sivulla, ja oi ku mie tahtoisin tuon ruusukaunosilmän . MIks ihmeessä tuolta ei voi tilata vaan yhtä tainta per lajike. Vois tilata useita lajikkeita ja ajan kanssa jakaa niitä. Nyt tulee älyttömän kalliiksi, kun pitäs ostaa peräti kuus kpl/lajike kerralla .
Mie olen kaksi kertaa saanut alun, mutta eivät ole talvehtineet?
Jospa se tykkäis enempi hiekkamaasta
Voi hyvinkin olla.
Emo: teeppä keväällä vaikka ajelu tuonne paikan päälle Valkealaan niin saat ostettua yksittäinkin, paikalla on yleensä paaaaljon muutakin kivaa, jota ei ole kuvastoissa tai edes netissä myynnissä
Minä ostin viime kesänä tuon ruusukaunosilmän. Saas nähdä miten menee talven yli.
ei ole suomenoloihin tämän ruusukaunosilmä perennaksi! Turhan arka… ::O(
Ei ees lumipeitteen suojaamana? =(
aika heikosti on pärjännyt…
miltä tää näyttää pienenä, kun en tiedä onko talvehtinut ollenkaan.