Tattis! Vai kapintähti…
Tipilintu, tuo sama kapintähti jäi minullekkin käteen liiteristä. Laitanko sen nyt ruukkuun kasvamaan, vai meneekö se ihan avomaalla? Ei pitäisi ostaa kaikkia tällaisia, mistä ei mitään tajua…
Turkintähdikin kukat ovat todella valkoisia. Ensimmäiset kukat niissäkin jo auki. Lämpöaalto pistää vauhtia kaikkiin kevätsipuleihin ainakin seinustalla.
Sarjatähdikki kukki vappuna ja nyt jo siementää.
Ja tässä varttumeempi versio.
Ihanaa! Tuolle kasville olinkin hakenut nimeä. Niitä kasvaa mulla enkä millään saanut päähän mitä ne oli. Noita aion hankkia lisää!
Eikö sarjatähdikki kuki vasta joskus myöhemmin? Turkintähdikki kukki minullakin jo.
Voi että nuo tähdikit ovat ihania! Monta kertaa olen meinannut ostaa noita, mutta sitten olen ajatellut ettei ne kumminkaan kuki… kun monen sipulikasvin kanssa on tullut pettymys. Ensi syksynä ostan monta pussia.
Mistäs noita tähdikin sipuleita voi ostaa? Ainakaan meidän marketeissa en ole noita nähnyt. Ovat tosi kauniita!
Ihan kaupasta olen tähdikin sipuleita ostanut, mutta niitä ei ole ollut joka syksy myynnissä. Sarjatähdikki on kyllä aika varma kukkija. Turkintähdikkiä olen yhden kerran saanut paikallisesta Prismasta. Sarjatähdikki tekee hyvin sivusipuleita, joten niitä kannattaa kysellä joltain sellaiselta, jolla tuota on kasvanut jo vuosia.
Tähdikki ON aivan ihana, en vaan tiennyt että sipuleinakin satavana???
Onko kellään kokemusta Ornithogalum magnum :sta....ostin viime syksynä muutaman sipulin. Muistaakseni korkeutta tälle tulee 50-60 cm. Nousseet maasta 100%. Vielä ei näy nuppuja.
Mitkähän perennat sopisivat samaan penkkiin? Kilpiangervopuska sekä kaksi lumikärhöa kasvaa ennestään tässä punaisilta "kukkasilta" kielletyssä penkissä.
Mulla sarjatähdikeistä ehkä puolet jo kukkineet, puolet aikoo ihan kohta. Kyllä jokainen on noussut ja kukkinut asianmukaisesti. Ostin ihan marketista kun sattui silmään, aivan varmasti ostan paljon lisää jos löytyy syksyllä!
Näitten sipulit ovat pian jopa kananmunan kokoisia. Kukintaa luvassa valkoisena myös jatkossa.Kasvakaa!
Huippua :)! Myös keltaisten/lilojen krookusten jahti käynnissä…
Näin ihanasti kukkii taimenvaihdossa mummilta saadut tähdikit(?)! Vaikka lehdet onkin ihan nuutuneet niin kukat on upeat! Vieressä suureksi riemukseni talvehtinut jalokello.
Tässä kuva tähdikeistä (Ornithogalum Magnum), jotka istutin sipulista viime syksynä.
Keväällä lidlistä kahdella eurolla ostettu Ornithogalum "Saundersiae". Istutin kaikki kolme mukulaa yhteen ruukkuun, ja kesän se on ollut ulkona. Viime viikolla oli pakkasöitä, ja otin sen sisälle. Kasvin korkeus on 130 cm. Sain sen kuvattua, kun panin sen lattialle, ja nousin itse pöydälle seisomaan.
Voi miten kivoja tähdikin kuvia Florindalla! Mulla oli tähdikkejä morsiuskimpussa kaks viikkoa sitte.