(Perennat)
Tähkäkello aloittelee kukintaa äidin kukkapenkissä
(Perennat)
Tähkäkello aloittelee kukintaa äidin kukkapenkissä
Ja lähikuva
Ikänä tuollaista nähnyt. Aivan ihana!
Oijoi joi, mikä kukka.
Voi jee, taas uusi entistä ihanampi kellokukka. Siemenjonoon asettuisin, jos sellainen olisi.
Tosi upea, onko niin jämäkkä, kuin miltä näyttää? Ei taida mennä lakoon pienistä tuulista? Kuinka korkea on?
Montakohan vuotta kylvöstä menee siihen, että alkavat kukkia? Monen monta pikkuista siementainta olen tänä kesänä pihalle istutellut siinä toivossa, että edes joku kasvaisi isoksi... Onhan komea kukka!
Olisiko semmoiset 60-70cm korkea. Kasvaa ukontulikukan "kainalossa" ja on kyllä aika jämyn oloinen tuo kasvi. Veikkaan että jos tuuli sen nurin nakkaa niin nakkaa juurineen Siitä en osaa sanoa että miten kauan menee kukkimiseen, pitää äidiltä huomenna kysäistä. Jotenkin muistelen että onko tuo kaksivuotinen? Eli kukkisi toisena vuonna kylvöstä -voin kyllä hyvin olla ihan väärässä.
Hyvinkö ne siis iti Keijunkello talvella tilaamistamme siemenistä? Minun on vielä jääkaapissa...
Voi miten kaunis kellokukka, enkä ollut ikinä moisesta ennen kuullutkaan.
Liisukka, minäkin muistin ne vasta toukokuussa... Hyvin iti! Kun sitä pikkutaimiturkkia katselin, tuntui, että itävyys oli ainakin 200%! Olihan ne tietysti aika pieniä siemeniäkin... Ja varmuuden vuoksi piti kylvää ihan koko satsi kerralla.
Onpas kaunis kasvi
Eksyin tilailemaan itselleni siemenkuvastoja ja jossain jonkun firman etusivuilla mainostettiin juuri tätä tähkäkelloa. Kerrottiin sen olevan kaksivuotinen. Ihastuttava kukka tosiaan!
Me tilattiin Hyötykasviyhdistykseltä, katalogin sivu 79.
keijunkellon viestin ansiosta muistin jääkapissa majailleet tähkäkellon siemenet. Niistä kylvin vain puolet ja kyllä varmaan 200 %:sti itivät, sillä pikkuruisia taimia on nyt melko monta.
Kylvin 27.7 ja tänään näyttivät tältä:
Onko tähkäkellon siemenet kuinka pieniä. Olen yrittänyt löytää niitä pitäiskö hankkia paremmat silmälasit vai eikö niitä välttämättä olekkaan tähkässä?
Viime vuomma kylvin siemeniä kesällä ja istutinkin taimia, mutta ei näy nyt missään. Tilasin useamman pussin ja muutamalle niitä lähetin, onkohan heillä itänyt ja kasvanut?
mulle lähetit,mutta näkyy olevan vielä siement pussissa!ehkä sitten ensikesänä.
Tähkäkello kukkii - ei mikään hentoinen kello
Tosi hieno.