Taimien hankintapaikat Suomessa

Taimia saa Suomessa ostettua monenlaisista paikoista. Perennoja, pensaita, puita, kesäkukkia … Jätetään tämän ketjun ulkopuolelle marketit ja peruskaupat ja keskitytään puutarhoihin ja taimistoihin joita löytyy paljon ympäri Suomen. Jotkut isompia jotkut pienempiä. Jotkut satsaavat laatuun, jotkut määrään. Valinnanvaraa siis on.

Siirrän tähän alkuun toisaalta muutamia aiheeseen liittyviä viestejä. Jatketaan tässä, olis hienoa saada eri taimimyymälöistä tietoa kerättyä tänne !

Kävin miesystän seurana puutarhalla.

Taivaallinen paikka, upeat taimet. Pakko oli pari valkeaa kukkaa ostaa.

9 tykkäystä

Komea puutarha! Minkä niminen ja missä päin?

Kurppa,hyvä että ostit,eihän sulla raukalla ois muuten kukkia pihalla :rofl:

2 tykkäystä

Tepposen puutarha Haminan takana. Myymälät Karhulassa ja Haminan torilla. Oli paljon uutuuksiakin. Kerrassaan upeat kukat ja syötävien taimet.

1 tykkäys

Pk-seudulla ei taida olla kivoja puutarhoja/ kasvihuoneita?

Mun mielestä Muhevainen kehä I varrella on ihan kiva ja valikoimaltaan kattava, samoin Pirilän Kukkatalo Torpparinmäessä. Noissa lähinnä tulee käytyä. Pukinmäen puutarha kehä I varrella on myös ihan kiva. Noissa kolmessa tulee käytyä.

3 tykkäystä

Kirkkonummella Pirkon kesäkukkapuutarha oli kiva, mut sitä ei ole enää valitettavasti.

Hankkijalla on muuten tapahtunut edistystä valikoimissa erityiseen hämeenlinnassa, ei mitään erikoisuuksia mutta löysin nyt ukon mieliksi valkeaa vuorikilpeä.

Olen katsonut, että myös Porvoossa on Hankkijalla hyvin kaikenlaista perennaa, mutta hinnat on kovat. En osta sieltä mitään.

Muhevainenhan on pentin keskusteluiden sponsori. Mä kyllä kävisin jo ihan senkin takia jos vaan asuisin sielläpäin. Täältä Iitistä on turhan kallista lähteä sinne taimiostoja tekemään.

1 tykkäys

Pirilän putiikki seutulassa on hilannut hintoja ohi hankkijan, käyn kaverin kanssa keväisin kierroksen mut nykyään en osta mitään. Tai siis sijoitin 6 e orvokkeihin.. Muhevaisella käyn 2 krt kaudessa kun kukitan vanhempieni haudan maunulassa.

2 tykkäystä

Turussa on viherlassila ja flör kaurakadulla ..olen syksyisin käynyt usein ALE myynnissä, ei halpaa mut syksyn viimesiä kannattaa hakea ja sipulivalikoima on hieno, marhanliljaa ostin viimeksi.

Eilen juttelin puutarhan työntekijän kanssa. Jo helmikuussa tulivat pistokkaat, kovimpien pakkasten aikaan. Sitä ennen oli lämpöjä pidettävä päällä multien takia. Ei mitään halpaa lystiä sekään. Jos huono kevät jää paljon myymättä. Jos liian lämmin kevät, kasvit venyvät myyntikelvottomaksi.

Ensi lauantaina on Espoossa Marketanpuiston kevätmarkkinat, siellä on aiemmin ollut ihan kivaa ostettavaa Tervetuloa Marketanpuiston Kevätmarkkinoille lauantaina 23.5.2026 – Marketanpuisto