Taimia saa Suomessa ostettua monenlaisista paikoista. Perennoja, pensaita, puita, kesäkukkia … Jätetään tämän ketjun ulkopuolelle marketit ja peruskaupat ja keskitytään puutarhoihin ja taimistoihin joita löytyy paljon ympäri Suomen. Jotkut isompia jotkut pienempiä. Jotkut satsaavat laatuun, jotkut määrään. Valinnanvaraa siis on.
Siirrän tähän alkuun toisaalta muutamia aiheeseen liittyviä viestejä. Jatketaan tässä, olis hienoa saada eri taimimyymälöistä tietoa kerättyä tänne !
Mun mielestä Muhevainen kehä I varrella on ihan kiva ja valikoimaltaan kattava, samoin Pirilän Kukkatalo Torpparinmäessä. Noissa lähinnä tulee käytyä. Pukinmäen puutarha kehä I varrella on myös ihan kiva. Noissa kolmessa tulee käytyä.
Hankkijalla on muuten tapahtunut edistystä valikoimissa erityiseen hämeenlinnassa, ei mitään erikoisuuksia mutta löysin nyt ukon mieliksi valkeaa vuorikilpeä.
Muhevainenhan on pentin keskusteluiden sponsori. Mä kyllä kävisin jo ihan senkin takia jos vaan asuisin sielläpäin. Täältä Iitistä on turhan kallista lähteä sinne taimiostoja tekemään.
Pirilän putiikki seutulassa on hilannut hintoja ohi hankkijan, käyn kaverin kanssa keväisin kierroksen mut nykyään en osta mitään. Tai siis sijoitin 6 e orvokkeihin.. Muhevaisella käyn 2 krt kaudessa kun kukitan vanhempieni haudan maunulassa.
Turussa on viherlassila ja flör kaurakadulla ..olen syksyisin käynyt usein ALE myynnissä, ei halpaa mut syksyn viimesiä kannattaa hakea ja sipulivalikoima on hieno, marhanliljaa ostin viimeksi.
Eilen juttelin puutarhan työntekijän kanssa. Jo helmikuussa tulivat pistokkaat, kovimpien pakkasten aikaan. Sitä ennen oli lämpöjä pidettävä päällä multien takia. Ei mitään halpaa lystiä sekään. Jos huono kevät jää paljon myymättä. Jos liian lämmin kevät, kasvit venyvät myyntikelvottomaksi.