Taiteessa yleensä

Tämän ketjun avaajana on orkideaharrastaja Mirja Vuorisalon Cattleya Bow Bells. Pitkän ruinaamisen jälkeen taiteilija suostui sen minulle vuoden 2006 näyttelyssä myymään (rahapulassa, tietenkin, kun piti satsata uusiin orkideoihin). Samalla hän vakuutti, että yleensä taideteosten arvo ajan kanssa nousee, varsinkin sitten, kun taiteilija siirtyy manan majoille... Kiitokset vaan, mutta toivotan taiteilijalle mieluummin pitkää ikää!

Alkuperäinen kirjoittaja: Olivia

Olivia, olet tietysti huippuonnellinen, kun sait tuon. Akvarellihan se on?

Aivan ihana. Tekeekö taiteilija enemmänkin orkideatauluja? Kuvia esiin, kiitos…

Edellä mainitun taiteilijan tänä vuonna syntynyttä tuotantoa, herkkä perhosorkidea-akvarelli. (Tässä taas toivoo rahapulan iskevän taiteilijaan...)

Tässä käsityötaidetta: Neidonkenkä Calypso bulbosa. Vieressä vertailun vuoksi Mauri Korhosen ja Seppo Vuokon Suomen Kämmekät -kirjan kansi. ZP tarkoittaa pitkän linjan orkideaharrastaja Zoja Pienimäkeä.

Ja toinenkin, tässä tapauksessa valmis malli, jonka on taitavasti toteuttanut sisarentyttäreni.

Todella upeaa! Taidokasta käsityötä.

Kuvissa on kolme virolaisen taiteilijan akryylivärein kankaalle maalaamaa orkdiea-teosta. Niiden koko on noin 40 x 40 senttiä. Jos joku haluaa seinälleen tällaisen komistuksen voin välittää omistajan yhteystiedot niin pääsee hieromaan kauppaa.

Vielä tämä tenebrosa

Öljyvärimaalauksia, viestillä lisätietoja. Paremmat kuvat osoitteessa

http://www.taivaanrannanmaalari.net/albumi/oljyvarimaalauksia/ihanatorkideat/549178?back=history

Morning moon 49x40

Leda 55x46

Afrodite 100x81

Glorina Antiikki nro 84 9/2009 sivulla nrot 48-49 rossioglossum grande esiintyy upeassa taulussa. En uskalla laittaa kuvaa tähän kun en tiedä onko se luvallista.

Oikeassa olet, Orkidea. Vain omia tai muuten kuvia, joiden kuvaajalta (copyrightin haltijalta)on saatu lupa, voi laittaa julkisesti esille. Mutta kiitos vinkistä!

Porin Työväenopistolla on kevätnäyttely ja sieltä tuli bongattu kukkivia kaunottaria.
" target="_self">

Kestävä kukinta.Tuon tyyppinen lasimalja on hyvä kosteassa viihtyvälle minille.mahtuu useampikin.Tuota voisi voisi nimittää kaapin mini versioksi.

Eivät nämä nyt oikein taiteesta käy, mutten sopivampaakaan otsikkoa löytänyt. Joka tapauksessa kukkaroita orkideaharrastajalle. Poronappaa

Enpä ole muistanutkaan että itse olen antanut tämän Arabian seinälautasen äidilleni toistakymmentä vuotta sitten. Hänellä se on roikkunut seinällä ja olen sitä ohimennen katsellut. Tänään tulin kysyneeksi että mikä lilja se siinä kuvassa oikein on?
Lilja muka, lautasen takanahan lukee Vanda coerulea

Samassa Arabian WWF:lle tekemässä sarjassa on myös ainakin lehtotikankontti Cypripedium calceolus, taiteilija on Mary Griersson - ja ovat aika arvostettua kamaa tätänykyä.

Se Cypripedium ja samaa sarjaa oleva dendrobium bigibbum ovat parastaikaa myynnissä yhdessä nettifirmassa. Samassa paikassa on ollut 3 muutakin kämmekkää mutta ovat menneet kaupaksi.

Neidonkenkäkin (Calypso bulbosa)…