Nuu, mistä sinä sen muistit, voi hyvänen aika
Kiitos.
Myöhästyneet onnittelut Chali!
Tänään olen onnellinen.
Seisoin kuistilla katsomassa kun aurinko nousi.
Selkäni takana pienen pienessä alkeellisessa 1960-luvulla rakennetussa saunamökissä Pikkuapulainen katseli tabletilta aamun piirrettyjä ja mies nukkua tohisi hänen vieressään. Vanhemmat lapset omilla teillään, mutta hetken ehtivät olla kanssamme juuri eilen ja toissapäivänä.
Olemme 30 kilometrin päässä kotoa. Silti tuntuu kuin olisimme kaukana kaikesta. Meillä on loma. Olemme hengissä. Toistaiseksi ainakin terveinä. Pieni tauko koronasta. Katselin aamulla puhelimesta kuvia aiempien vuosien hiihtolomista. Krkan vesiputouksista, Madeiran kasviloistosta, Iso-Syötteen talvisista maisemista, kylpylässä plutaamisista. Monenlaisia muistoja, kauniita paikkoja. Silti juuri nyt tämä tuntuu hienoimmalta. Juuri tämä hetki.
Minullakin oli aamulla hyvä fiilis.
Pari tuntia jo kerkesin siivoomaan kukkapenkkejä ja pihaa.
Tuli ihanan keväinen fiilis ja tulkoon ja olkoon mitä vaan koronarajoituksia, niin nyt on KEVÄT. :w00t::w00t:
Kohta joudun kyllä lähtemään töihin päin, olis voinut kauemminkin tonkia pihassa.
Ja sitten oon vielä siitäkin onnellinen kun mun metsän sammalmatot on komeessa kunnossa, pienet on ilot ihmisellä.
Minä olen onnellinen,kun selvisin kymmenen kuukautta sitten tapahtuneesta sydäninfraktista.Olen kiitollinen joka päivästä,minkä saan vielä elää ja nähdä pienen vajaa kaksivuotiaan tytöntytön kasvavan.Voiko elämältä enempää toivoa,kun ikääkin on jo yli seitesnkymmentä vuotta.Kiitos Luojalle.
Äsken tulin kaupasta. Kotipihassa sitten avasin auton oven ja jäin siihen penkille istumaan ja kuuntelemaan kun tintti lauloi keväisesti. Ja autojen ääniä kuului jostain kauempaa sillai harvakseen. Tuo hiljainen liikenteen äänikin on kiva kuunnella näin kun on yksin ja kotona aina. Voiko enää pienemmästä saada hyvän hyvän mielen.
Onhan tuosta vanha sanontakin että kenellä on halvat huvit…
Hoivaaminen ja rikkisten nyppiminen alkaa tuottaa tulosta.
Piha sammaloituu aina vaan lisää, en yhtään kaipaa nurmikkoa pihalleni.
Sitten kun sammalikko on tarpeeksi tiivis ja vahva, hoito on jo helppoa, satunnaisia rikkaruohoja joutuu välillä nyppäsemään pois.
Eilen sain uuden ajokortin, elämä hymyilee. Viiden vuoden kuluttua uusi yritys jos ikää riittää.
Onnittelut Riittääkö iän takia ajokortin uusimisessa pelkkä teoriakoe vai täytyykö ajaa inssiajo myös ?'
Mua jännittää jo nyt etukäteen että miten mulle teoriakokeessa kävis, siinähän oli niitä kaikenlaisia kompakysymyksiäkin sillon kun kortin aikanaan ajoin.
Tänäänkin olen onnellinen.
Minulla on ihana perhe, rakastavat ja auttavat silloinkin kun eivät ihan ymmärrä
Joskus vuonna käpy ja keppi (päälle 15 v sitten) olen istuttanut meille avocadoja, niiden juurelle laitoin sitten joskus viirivehkoja. Koskaan en ole tuohon 17 litran Elhoon multia vaihtanut, joskus hieman lisännyt. Vieressä kymmenisen vuotta 33 litran törpössä asustelleella kahvilla on ollut sama kohtalo.
Tänään miehen ja Pikkuapulaisen avustuksella molempiin vaihtui mullat. Johan oli operaatio.
Multaa jne aivan kaikkialla.
Avocadon ruukusta löytyi pieni messinkinen laama jonka mies oli joskus saanut lahjaksi ystäviltä (hän haluaisi meille oikean alpakan tähän omakotitalon pihaan). Pikkuapulainen oli pienenä hyvin rakastunut tähän esineeseen sen kauniin kultaisen kimalluksen takia. Koska hänellä ei siihen ollut lupaa, niin taaperona vohki sen aina kun silmä vältti. Kerran se sitten katosi tyystin.
Tänään löytyi. Pikkuapulainen oli taaperon nerokkuudella haudannut sen avocadojen ja viirivehkojen multiin.
Jontte, onnittelut merkkipäivän johdosta
Onnittelut. Jontte!
Isot onnentoivotukset Jontelle
Onnea Jontte!
Olen niin onnellinen kun poika sai oman alansa kesätöitä liittyen kansainväliseen tutkimusprojektiin. Viimekesänä työt peruuntui koronan vuoksi ja hänen vähäisen työkokemuksensa johdosta olin peloissani, ettei hän saa nytkään sopivaa kesätyötä. En oikein saanut öisin nukuttuakaan ja rytmihäiriötkin vaivasi, kun niin murehdin, että mistä hän saa töitä.
Isosikoni aikoinaan varoitti, että kun lapset kasvaa murheet suurenee ja niistä murehtii vielä suuremmin, kun ne muuttaa pois kotoa. En silloin tätä ihan uskonut, kun murheina oli että miten hän saa sukset kuljetettua kouluun tai herääkö aamulla ajoissa ehtiäkseen bussiin. Kai se on äidin hommana aina murehtia lastensa puolesta, vaikka mitään tarvettakaan ei olisi.
Ja meidän o´pieni prinsessa maanantaina täyttää peräti kaksi vuotta.Osti ukki lahjaksi pyörän.Voi että,saa sillä ajelemaan opetella.
Hyvää äitienpäivää
Hyvää äitienpäivää
(kuva: Pixabay)