Eioo näkyny.
Kannattaa todellakin nauttia. ![]()
Minun työkaveri jäi lähes 10 vuotta sitten eläkkeelle 62 vuotiaana, sen jälkeen hän on kolunnut miehensä kanssa varmaan kaikki suomen kansallispuistot ympäriinsä.
On varmaan kovemmassa kunnossa kuin koskaan.
Talvellahan voi hiihtää tietty, käydä uimassa, käydä siellä kansalaisopistoissa, arkistoida ja suunnitella uuden kesän puutarhajutut rauhassa, jne jne, vaikka ja mitä normaali arjen päälle. Vierivä kivi ei sammaloidu. ![]()
Aloitin ekan vaktiuisen työn 37 vuotta sitten, sitä ennen jo kolme vuotta olin käynyt töissä kesäisin ja vihanneksia pakkamassa pari iltaa viikossa ihan peruskoulunkin aikana.
12 vuotta aikaa alimpaan eläkeikään, mutta haen työuraeläkettä 10 vuoden päästä, jos oon hengissä ja sitäkin ei oo poistettu.
Eli siittä tulee 49 vuotta täyttä työuraa ja koko ikä ruumiillisissa töissä.
Jos tuosta haluaa kapinoiva nuoriso riipaista ikää lisää ja ottaa eläkettä pois, niin “saa suorittaa” perässä ja katsoa haluaako edelleen. ![]()
2 vuotta olin lapsen kanssa kotona ja 2 vuotta koulussa tuossa välissä, silloin kouluaikaankin tietty kesät töissä.
Sulla hyvä kertymä työvuosista,mulla ”vaan” 45 vuotta.
Joo ihimetyttää tuo nuorten ”kapina” eläkkeistä,ollaan takuusti ansaittu joka ikinen sentti,selekänahasta kiskottu.
En hetkeäkään aatellu ku tiesin oman alimman eläkeiän,heti pois ku mahollista.Vähillä lomilla ollu yli 30 vuotta.
Just äskön taas huluvasti ihana aalto ylitse,saan mussukan kans pehertää rauhassa eikä tarvi mihinkään lähtiä(paitsi treeniin
)
On tämä onnea ![]()
Minun mamma opiskeli eläkkeellä kansalaisopistossa ranskan kieltäkin.
Hän halusi marseilleen taidetta katsomaan.
No ei mennyt ikinä, mutta oppi kielen.
Hän harrasti muutenkin taidetta opistoissa monissa muodoissa, mm.taidemaalaus ja savityöt.
Ja seurasi kulttuuria, taidetta ja muotia ihan melkein koko elämänsä, kunnes muistisairaus tuli, onneksi vasta korkeassa iässä.
Karvari, ootko pentin postias avannut?
Nuoret on ihan oikeassa tuossa eläkeasiassa. Numerot kertoo sen.
Mielipiteitä on monia ja mielestäni lähes 50 vuoden työuran tehtyään ihminen voi hyvillä mielin olla eläkkeellä ja on sen rahansa ansainnut.
Onhan tätä meidänkin sukupolvea urakalla kuritettu elälkeasioissa, se alkoi kertyäkin vasta oltuani 6 vuotta töissä.
'Ja kertymää on kutistettu kutistamistaan, eläkeikää nostetaan jatkuvasti, jne jne
PS. sun kanssa en Rippe lähde tästä kinaamaan, saat olla mitä mieltä olet, kuten minäkin saan.
Jos joku antaa minulle 100 euroa ja jollekin toiselle antaa 50 euroa niin ei minulla ainakaan ole pokkaa väittää että oltaisiin saatu yhtä paljon.
Meillä oli leivonta harraste mut se jäi kun sähkön hinta pompsahti kattoon… Isäntä leipoi leipää ja pullaa ja minä kakkuja ja muffinseja…se ei tehnyt hyvää keskivartalolle.
Oikiastaan jo eilen,sain ihanaa postia penttiystävältä.
Olipa niinku joulu olis tullu etuajassa ![]()
Tänään haluan onnitella Pikkuapulaista 11. syntymäpäivän johdosta ![]()
Jatkukoon elämäsi täynnä iloa, onnea, arkea, uteliaisuutta ja kokeilunhalua
🪻:rose:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Onnittelut täältäkin ![]()
Harvinaisen etevä nuorimies ![]()
Rillarin pikkuapulaiselle onnittelut myös täältä
. Toivottavasti nähdään hänet myös seuraavassa taimitapaamisessa ![]()
Eilen jo mielessäni onnittelin mutta harmillisesti tänään vasta asiaa naputtelen eli vuorokauden myöhässä toivotan Kurpalle paljon onnea ! ![]()
Kiitos, kiitos ![]()
Eipä noita kannattaisi enää muistaa ![]()
Palijon Onnea Kurpalle ![]()
Kurpalle Paljon Onnea ![]()
Jotain hyvää sentään vanhenemisesta.
Paikallisbussissa pääsee seniori hiljaiseen aikaan tosi edullisesti ![]()
1.73€ (9-14 +iltaisin ja viikonloppuisin)
Kurpalle paljon onnea!
Täältäkin onnittelut Kurpalle.