Tanyan kuiva kangas (1b)

Tässä Tanyalle oma kuvagalleria, ole hyvä :slight_smile:

Kiitos Nuu.

Jätän tähän tilaa kuville, jotka on otettu rakennusvaiheessa.

Tänään kukassa

Maariankellolta saatu soikkoratamo viihtyy takapihan helteessä. Taustalla lintulampi, josta monet siivekkäät käyvät juomassa sekä peseytymässä, kun lähitienoon ojat ovat kuivuneet.

Särmämaksaruohon kukintaa. Kasvi leviää joka paikkaan, joten revin sitä pois kukinnan jälkeen. Takapihalla tämäkin, muiden maksaruohojen kanssa.

Uusin tulokas tarhakellukka ‘Flames of passion’ kurkkii hämykuunliljan takaa.

Tarha-alpin ja keltapäivänliljan kukintoja.

Valko-keltapenkissä kukkii tällä hetkellä vain grönlanninhanhikki ‘Nuuk’. 

Valkoista löytyy myös pensas/perennapenkistä; koivuangervo ‘Tor’ kukassa.

Jättipomulehti, aitokissanminttu, seppelvarpu ja peittokurjenpolvi. Viimeksi mainittu on muuten yksi harvoista hempeän vaaleanpunaisista kukista, joita pihallamme kasvaa. Vaaleanpunainen ei vain miellytä mun silmää, mutta kasvi saa värinsä anteeksi, koska pärjää jyrkässä rinteessä. Ja kukkii metsään päin :slight_smile:

Paraatipuolen penkissä, joka valmistui viime viikolla, kukkii tarhakullero. Kasvi muistuttaa mua isovanhempien maatilasta, jossa vietin lapsuuteni kesät. 

Rantalaukkaneilikka reunuskasvina.

Puna-ailakki ja posliinirikko, joka on kulkenut mukana vuodesta 2000. Olin tuolloin töissä.puutarhamyymälässä ja sieltä ostin taimen.

Juhannuksena kukkansa avasivat ruusu ‘Friesia’, kiinanpioni ‘Moon of Nippon’ ja kultahelokki.

Heinäkuun puoliväli ja joissakin penkeissä ei kuki yksikään kukka :confused: taimitarha kutsuu siis…
Mutta kyllä pihalta jotain kukkia löytyy, kuten nauhukset; valtikka, soihtu ja aurinko.

Viime kesänä maksaruohopenkki kukoisti, mutta tänä vuonna kasvustot ovat surkeita. Valkomaksaruoho ja keltamaksaruoho saivat kuitenkin kukat aikaiseksi.

Kesäkullerokin kukkii. Kuva ei tee värille oikeutta.