Tällainen komistus mulla....
Tällainen komistus mulla....
Voi mahoton!!! Kyllä on komea! Mullakin on tuossa yksi ranka kasvamassa, koskahan kukkii :)
Helmin....Kyllä se kukkii vielä. Et ikinä usko kuinka ruma tuoki on ollu koko ajan, ihan piilossa oon pitäny ja kironnu, että kohta lennät ku leppäkeihäs jos et ala piristyä.
Olisiko kenelläkään pistokasta tohtorinkukasta, vai onko mahdoton juurrutettava? Omani kuoli, eikä sitä meinaa löytää mistään…
Näin kerran tosi mahtavan tohtorinkukan ja kyselin pistokasta, mutta omistaja sanoi että melko mahdoton juurrutettava. Oli kokeillut monta kymmentä pistokasta eikä yksikään ollut juurtunut. Niin minäkin jätin sen sen eikä ole tullut ostettuakaan vaikka niitä silloin tällöin näkee myynnissä.
Taitaa sitten tosiaan olla mahdoton juurruttaa…No, täytyy sitten vain toivoa että tulee jossain kaupassa vastaan…
Ostin pari vuotta takaperin kaksi tohtorinkukkaa, toisen itselle ja toisen äidilleni, LA-kirppikseltä. Omani on kuollut jo aikoja sitten, mutta äitini tohtori sen kun kukkii vaan. Ei osaa kunnolla lopettaa välillä ollenkaan. Eiks olekin tyhmää sellainen kukkelehtiminen?
On, on, olen vihreä kukasta ja vihreä, niin no, kukasta.
Voi hitsi, tuommoisen kun joskus sais… vaikka sitten isona?!
Tohtorinkukkani pääsi kuivahtamaan ihan kurtuksi. Onkohan toivoa saada se piristymään esim. niin, että katkaisee ihan tyngäksi? Kahdeksi ehti kukkia ennen kuin joutui epähuomiossa heitteillejätön uhriksi. Surkea näky!
Ehkä tosiaan vielä yritän. Eipä tuota muuten selville voi saada. Joskus aiemminkin on kuivahtanut, mutta ei sentään noin pahasti. Komposti jo meinasi kutsua surkimusta, mutta jospa sitä vielä tarjoaisi veistä ja vettä ennen kuin luovuttaa.
Kiitos yllytyksestä Törnrosalle! Tohtorinkukkani lähti puskemaan uutta kasvua reilussa viikossa ja se näyttää jopa tuuheutuvan siitä, mitä oli ennen tuota kuivumiskatastrofia
Varreltaan aika rimpula tämä mummun perintökasvi. Leikata olisi pitänyt varmaan aikaisemmin jo, sillä nyt molempiin kohtiin versoo uutta ja nuppua pukkaa...
Kuukletin kerran tohtorin lisäämistä ja lisätään uuden kasvuston latvapistokkaasta ja juurtuu noin kuukaudessa.
Joo, ei nää vanhat versot ainakaan kasvatellut mitään juuria vesilasissa. Olen tosi huono näissä huonekasvien lisäysjutuissa eli jos ei vesilasissa tai suoraan multaan tökättynä lähde kasvuun niin muuhun ei riitä ymmärrys minulla
Keväällä kuivahtanut ja jälleen henkiin vironnut tohtorinkukkani päätti nyt ruveta kukkimaan näin joulun alla. Mukavaa.
Mielestäni tehin aika hyvät kaupat torin puolella. 2 tohtorinpistokasta sain 10 eurolla posteineen
Hei, onkos kukaan nähnyt tohtorinkukkaa myytävänä Tampereen seudulla? Tai sinilyijykukkaa? Olen molempia etsiskellyt jo useamman vuoden. Kumpikin minulla on joskus ollut ja hyvin kasvoivat, kunnes tohtorinkukkaan iski ripsiäistartunta ja lyijykukan päästin totaalisesti kuivumaan…
Nyt on pakko vähän paukuttaa tissiliivien olokaimia, ku hänkseleitä ei oo
Tohtorinkukkaa sanothan vaikiaksi juurruttaa ja kukittaa. Minoon eri mieltä.Pistokkaat juurtu tosi hyvin ja nyt tekevät nuppuja