Laitan nyt tähänkin ketjuun tiedoksi, että kun kokeilin Opera-selaimella tuota samaista “mene ensimmäiseen lukemattomaan viestiin” -nuolta, päädyin etusivulle (ei siis edes ketjun aloitussivulle vaan koko keskustelujen etusivulle asti). Kaikki toimi muuten, kuten Chromellakin, mustat laatikot ym. löytyivät. Kokeilin useita kertoja, eri otsikoista. Aina heitti minut etusivulle. Chromella nuoli on toiminut minulla moitteettomasti.
Hölöissä on taas jotain häikkää, mustaa ja punasta läpyskää ilmestyy lukemattomista viesteistä vaikka ei siellä mitään lukematonta ole. ( 0 unread)
Eilen jo toimi muuten ihan jees mutt nyt tuo väärä hälytys on jotenki päällä. katellaan.
sinisointu,samaa mieltä tuosta mene ensimmäiseen lukemattomaan.Kertakaikkiaan hieno!
En vaan ensin tajunnu ku pädillä eiooo näkyvissä sitä harmaata nuolta,täältä palstalta sitten hokasin koklata,ja sielähän se oli!
Ku vielä sais toimimaan tuon vastaa namiskan pädillä niin minoisin jo tyytyväinen.
Tämä tuntuu jo vanhalta kodilta
Ilmeisesti tämä foorumi ei ole tehty tabletille, sillä esim. haku ei toimi. En ongelmitta registeröinyt tälle sivulle.
Voisitteko laittaa näkyviin aiheen sivunumerot, ettei aina tarvitse mennä alkuun. Kyllä sivunumerot löytyy, kun avaa aiheen, mutta ulkopuolella myös se olisi hyvä olla.
Pöytäkoneella tosiaan toimii tämä uusi pentti paremmin, esim. sivunumerotkin näkyvät jo otsikoiden yhteydessä (viimeisimmät-näkymä). Uskoisin, että samoja ominaisuuksia pyritään saamaan tabletteihinkin, mikäli mahdollista.
Tuosta “mene ensimmäiseen lukemattomaan viestiin” -namiskasta vielä (kun olen niin mieltynyt siihen:laugh:). Monilla se menee kuitenkin viestiketjun ensimmäiseen viestiin. Voisiko johtua siitä, että ei ole täällä uudessa pentissä vielä lukenut kyseistä ketjua? Silloin minäkin joudun ensimmäiseen viestiin, se kun on ensimmäinen lukematon viestini täällä.
Tosin joillain heittää etusivulle asti (esim. minulla Operalla), ja se on selkeästi virhetoiminto.
Kasvien haku nimellä hidasta ja sitten kun vihdoin tulee viestialueita esille niin ihan vääriä. Hain äsken “kärhö” sanalla, tuli kärhö siemenestä, kärhö maanpeitekasvina ja kärhö sinne ja tänne… mutta ei vain kärhö- sivua. Sitten “klematis” sanalla taas tuli vaikka mitä muuta mutta ei vain kärhöä. Ja “Clematis”…Viimein muistin että isokukkaiset kärhöt, vasta sitten pääsin oikeaan paikkaan. Jokainen haku pyöri niin kauan että taas olisi ehtinyt joka välissä jääkaapille. Hakuun suttaantuu turhaan liian paljon aikaa.
Ihan hyvä sinänsä, että vihdoinkin tämä foorumi päivittettiin uuteen versioon, kun edellinen oli niin huono. On tämä vielä hieman lapsenkengissä.
Lisäksi, kun rekisteröi, niin miksi on pakko valita “rakentaminen” , jos siinä listalla ei ole mitään mitä tekee tai tekeekö ollenkaan. Vaikeaa on vastata lisäkysymyksiin, kun ne ei koske välttämättä uutta jäsentä.
Haku saisi olla ehdottomasti jouhevampi. Pitäisi olla myös erilaisia hakumahdollisuuksia: haku nimimerkillä, haku otsikoista, haku tekstistä. Tai jos noita vaihtoehtoja on, en ole niitä tajunnut…
Kiitos, mai-lee!
Itse en huomannut sitä hakua siinä 3 viivaan listalta.
jos siinä on ohjeteksti tutustu (minulla ei semmoista ole näkyvissä) miksi et ole tehnyt niin? - olen monta kertaa vuosien saatossa kertonut, että ensimmäinen ehto uudelle sivustolle mennessä on tutustua siihen, mitä se on ns syönyt. uteliaana - tai niin kuin itse sanon tiedonhaluisena - klikattava kaikki linkit auki ja katsottava, mitä niiden takaa löytyy. ei asiat kerralla eikä edes neljännellä jää mieleen mutta on jonkinlainen muistijälki, että tuokin jossakin oli…
En tykkää en. Hiirellä saa sohia sinne tänne ja menee sinne tänne ja vahingossa sattuu jonkin oikeekin löytämään :crazy:
Missä on vanhat viestit?:w00t: Olen kysellyt aiemminkin mutta en löydä mitään keskustelua asiasta. Olisin iloinen jos ne löytyy. En kuunaan osannut odottaa että ne katoaa tai piilotetaan.
Hmmm, luvattoman paljon kirjoitusvirheitä näissä toimintopainikkeissa ja otsikoissa…
Lisäsin profiliin banneri kuvan, mutta oli hieman ongelmaa. Yritin pistää keskelle ne kukat, mutta se raja ei meinannut liikkua. Aina kukat oli väärässä kohdassa ja vihdoin sain kiinni rajasta ja sain kukat keskelle. Kiitos itselle!
Kaisaliisa on oikeassa. Minä ihan ihmettelin miten pitäisi tajuta, kun huonosti on käännetty suomeksi.
Hei vaan kaikille!
Kokeilen tähän viestin lähetystä. Vanhalle pohjalle en laittanut ainuttakaan viestiä vaan olen taustaillut ja yrittänyt ottaa oppia muiden kokemuksista. Mitä nyt olen itse täällä pyörinyt niin mun koneella toimii paremmin kuin se vanha. Aina latasi uudelleen uuden sivun jonka olin avannut, oli perin ärsyttävää ja hidastakin. Kai sitä aina uusissa jutuissa on aluksi uutta ja ihmeellistä ja vaikeaakin, kun on johonkin jo ehtinyt tottumaan. Aika näyttää kuinka toimiva peli tästä uudesta tulee, ei missään tapauksessa kuitenkaan ilman suurta vaivannäköä :) .
No nyt lähtee eka viesti ilmoille, toivottavasti! Ilmestyisipä sinne minne tarkoitinkin…
Muoks. Hah, perille tuli! Mutta mites tuon nimimerkin sai laitettua? Kyllä mulla semmonen on sivulla silloin tällöin näkynytkin. Ja ohjeetkin luin joku päivä sitten, mutta en nyt muistakaan mistä sen sai. Pöh.
Muoks.2 Sainkin tuon nimimerkin laitettua, yes!
Hups, tämähän oli mennyt ihan uusiksi. Tämä on tyylipuhdas testi, tulin kaivelemaan viinirypälekeskusteluja…
Kyllä tämä nyt jo melko hyvin toimii. Jos vielä parannuksen saisi esim siihen, että pääsisi yhdellä klikkauksella jostain keskustelusta takaisin keskusteluvalikoon ja nimenomaan viimeisimpiin siihen sivulle, mistä menikin keskusteluun. Ymmärsiköhän tätä nyt ketään? Siis niin kuin vanhassakin pentissä pääsi.
Toinen, mikä mulla ei onnistu on nuo haut. En tiedä onko hakijassa vika vai missä? Esim kun haen pelargoni-sanalla. Löytyy kaikki vanhat pelargoni1-keskustelut. En tiedä, miten kuuluisi hakea.
Mäkin oon tuota selaimen back-nuolta käyttänyt ja tuntuisi toimivan. Tuo hakuhommeli onkin toinen juttu. Tuolta oman profiilin vierestä kolmen allekaisen viivan kautta haku ei tuota koskaan mitään tuloksia. Tuota vasemmassa yläreunassa olevaa hakua Puutarha.net- otsikon alta olen käyttänyt ja saanut joitain tuloksiakin. Ehkä ensi kerralla kokeilen tuota suurennuslasia niiden kolmen allekaisen viivan vierestä, että mitä se sanoo.
Yksi jännä juttu on myös. Illalla kirjaudun ulos ja seuraavalla kerralla tulen selaimen muistin mukaan suoraan keskusteluihin. Ja olenkin jo kirjautuneena sisälle ilman kirjautumista uudelleen. Ja mulla ei ole ollut ruksia siinä “muista minut” tjs. Sisänsä ei haittaa, kun on oma kone.
Ohjeista huolimatta en ole saannut tuon pallukan tilalle haluamaani vanhaa kuvaa.
Esim. päivän sää oli ennen paljon mielenkiintoisempi, koska nimimerkin alla näkyi useimmiten paikkakunta. Kyllä Jadetsun ja Kurpan säätiedot osaa paikallistaa, mutta ei niitä kaikkia muista.