Toimiiko uusi palsta NYT paremmin kuin vanha?

Ylhäällä on kirjoitus: etsi puutarhanetistä, ei toimi. Vanha etusivu tulee näkyviin ja pyytää kirjautumaan vaikka siellä on näkyvissä kirjautuminen. Olen kirjautunut uudestaan vaan se ei auta asiaa. Ilo “pentistä” on kadonnut, nyyh!

Mutta nyt viimeisimpien päivitys toimii! :hehe:

Tällä viikolla ei Lumialla enää toimi. No sillä ei toimi paljon mikään muukaan. 

En oo vielä juurikaan testaillut ja monet asiat näyttäisivät toimivan paremmin. Se mikä mua aina ärsyttää käyttöliittymissä, on se, että näyttä on niin “harva” että joutuu skrollailemaan edes takaisin, mutta ehkä nuo mobiililaitteet vaatii sitä. Mun ei tulis mieleen käydä keskusteluja muulla kuin isoruutuisella desktopilla, vaikka pikkuläppäri ja tablettikin on ja arvostan kompaktia näyttöliittymää.
Mutta se, mistä piti kysyä, on se miksi oikea reuna leikkautuu pois ja alalaitaan tulee usein tieto, että katselen puutarha.nettiä peittäen siellä olleen tiedon. kas näin: Onks tää normaalia? Linux ja Firefox

Onnistuuko joku saamaan kuvan kännykästä tänne? Mä en. Raivostuttavaa, mut en ole diginatiivi.

Nii,  mutta kännykkä ja tabletti on lähes sama laite.  Yleensä kun tabletilla selailen nettiä,  niin sivut heti huomaa ja kysyy haluatko matkapuhelimen (sivu) version,  mutta yleensä vastaan en,  koska tabletti pystyy selailemaan tavallisia sivuja. 

Tässä esimerkki. 

Mitä ihmettä tapahtui? 

Minä kaipaan viestien päälle kunnon päivämäärän eikä mitään eilen tai kaksi viikkoa sitten. Lukiessa vanhoja viestejä kun haluaa tietoa, esimerkiski milloin jotain siemeniä on kylvetty tai mitä on tehty mílloinkin johon tarvitaan täsmällisempää tietoa ajasta, niin ei siihen riitä kolme kuukautta sitten tai kaksi viikkoa sitten. Joa pitää ruveta laskemaan oliko silloin tammikuu vai helmikuu vai mikä vuoden aika, niin ei natsaa.

Eli vielä kerran: "Viesteihin selvä päivämäärä, vuosi, kellonaika ei nyt ole ihan tarpeellinen,

Ja nimimerkkeihin vyöhykkeet. Ei se ole nimimerkin tehtävä kirjoittaa joka viestiinsä vyöhykettä, se pitää näkyä nimimerkissä niin kuin ennen oli. Silloin saa paljon hyödyllistä tietoa vaikka jonkun kasvin kestävyydestä, kun näkee missä päin Suomea sitä on viljelty onnistuneestii.
Muuten näistä vanhoista viesteistä ei ole mitään määrättyä hyötyä sellaiselle joka tietoa niistä hakee,

Kyllä minä kirjoitin allekirjoitukseen. 

Ihmettelin mitä ihmettä tapahtui,  kun yhtäkkiä alkoi jumittaa,  kun klikkasin “Lisää uusi viesti”  niin silti se koko ajan pyysi  ja näytti,  että (viestiä ei ole lähetetty).   Jouduin tekemään työtä,  jotta sain sen viimeisen viestin pyyhittyä pois, kun tuplana heitti yms teki. 

Voisiko tällä listalla pistää kaikki vastaukset omiin ryhmiin,  ettei tulisi niin paljon  sivuja,   niin kuin tässä näkyy.

Minulla on tapana tarkastaa tämä lista onko tullut uusia viestejä ja tympii selailla kaikki sivut erikseen. 

Tämä kaksinkertainen vajavainen aloitussivu on kans ihmeellinen :doze:

Mullahan on käytössä Chrome ja hyvin toimii. Koneella on myös muita selaimia ja kävin koklaamassa Mozillaa. Sillä tulee tuo vajavainen sivu. Lähdin kokeilemaan saanko sen kokonaiseksi ja saihan sen. Näillä tavoilla sen sain:
Sivulla kursori ns. tyhjässä kohdassa ja hiiren oikea näppäin klik->This frame ja antaa valita eri vaihtoehdoista, valitsin nämä yhden kerrallaan-> Open this frame in new window tai Show only this frame.
Noilla tempuilla sain toimimaan. Suljin myös selaimen, avasin uudestaan ja menin uudestaan osoiterivin kautta valitsemalla osoitteen jolla kävin. Kone tai selain kyllä muisti ja pääsin taas kokonaiselle näkymälle (kokeilulla Show only this frame, toista vaihtoehtoa en uudelleen kokeillut). Ja niin, en ole mikään ATK-velho, tämmönen tavallinen käyttäjä vain.

Minä käytän tabletissa Chromea ja ihan normaalilta tuo etusivu näyttää. 

Tämä ei  ole pieni tabletti. 

Kiitos Jeep,  miten ihmeessä minä en tajunnut klikkaa sitä. :wink:

Tilanne on nyt se, ettei täällä viitsi juurikaan enää vierailla kuten siinä vanhassa hyvässä pentissä. Toivon mukaan asia jossain vaiheessa muuttuu

Huolestuttavasti kasvaa tuo ei-äänien osuus. Mä kyllä ihan tykkään tästä uudesta pentistä nyt, kun oon täällä muutaman päivän seikkaillut. Eteenpäin, sano mummu lumessa!!! Tottakai tulee haikeita fiiliksiä, jos googlettaa jotain puutarha-aiheista ja osumiin tulee vanhaa penttiä, mutta se oli silloin ja nyt on nyt.

Se taas on mielestäni positiivinen merkki, että paikalla olevien jäsenten lukumäärä on pikkuhiljaa kasvanut. Voihan se tietysti olla viikonlopunkin vaikutusta…

Tein uuden kirjanmerkin nyt kun sain täältä vinkin. Kiitos siitä. Tosin hävisi kirjekuoren kuvake, mut se varmaan palautuu aikanaan, on ollut välillä pois ennenkin.
Varsinainen asiani on, että tuleeko kellekään muulle pentin jumiinmeno, kun yrittää avata Uusi pentti 2016 neuvot ja ohjeet ketjua. IPad jää vaan lataamaan kunnes palvelin lakkaa vastaamasta. Uudelleen pentin avatessa ketju on hävinnyt lukemattomien listalta. Laitan palautetta jos tää ei korjaannu, mut halusin vaan kysellä että oonko ainoa tämmösen vian vaivaama.

et ole ainoa. ketju on uskomattoman raskas (useita koko sivun kuvakaappauksia?) ja siksi avautuu hyvin hitaasti. olen jo oppinut laittamaan kaffepannun tulelle, kun sitä availen:-) oma koneeni kyllä lopulta saa sen auki mutta muistuttaa joka kerta, että aika loppui kesken.
voisikohan tuon ensinmäisen ketjun lukita ja tehdä kakkosversion? ykkösen voisi sitten avata vain ja ainoastaan ns pakottavassa tarpeessa…

ps - minulla ei ole koskaan ollut kirjekuorta eikä nimimerkkiä olemassakaan:_)