Mutta hei, ovathan pilvikirsikankin marjat suurempia kuin nuppineulan pää.
Olisko sittenkin hapankirsikkaa, tai jotain vastaavaa, kirsikan siementaimi ehkä? Pilvikirsikalla hiukan kapeammat ja pidemmän oloiset lehdet. Arvauksia vain...
Mikä lehtipuu? Saarni? Jos on saarni, niin osaisiko joku sanoa, onko /miten on sellaisen kaataminen sanktioitu? Puu on n. 15 m korkea.
Vielä toinen kuva samasta. Lehdet näyttäysivät kasvavat pareittain pihlajamaisesti.
saarnelta se vaikuttaa, mutta oli puu kuin puu ei sitä espoossakaan(?) saane noin vain kaataa. paikka, josta kaatolupaa voi kysyä, näyttäisi olevan rakennusvalvontakeskus
Kiitos mailee. Sitä mieltä minäkin olen. Kaatolupaa joku oli ilmeisesti kysellyt, mutta "unohtanut" mainita puun lajin...
Mitkä puut kyseessä.
Puu numero 1.(itse veikkaisin kirsikkaa, puun runko näyttää omenapuulta)
Puu numero 2. Veikkaisin luumupuuksi
Voihan ne toki olla omppupuitakin, mutta mielestäni kasvaa niin tertuissa noi kukat…
Googlen kuvahakua katsellessa veikkaisin omppupuiksi, ei kellään lajikeista tietoa kukkien perusteella…
Kuvassa pari-kolme vuotta sitten kyynelkoivuna ostettu puunuorukainen. Varttamiskohtaa ei ole joten se joko on mikrolisäystaimi tai sitten vain koivu. Oksat ovat kyllä kaartuvat ja ohuet mutta latva ei tiedä ettei sen tarvitse kurkottaa ylöspäin. Nyt ollaan kolmessa metrissä. Pistänkö latvaoksaan painon vai onko niin että taas kerran taimi ei vastaa siinä ostettaessa olevaa nimeä jolloin sille tulee tästä paikasta lähtö.
Ehkä se latva vielä hoksaa taipua, koska oksatkin ovat ymmärtäneet ja runkokin näyttää tietävän oikean mallin. Kyynelkoivusta en tiedä, mutta meillä on visakoivu, joka oli kolmimetrisenä aivan ryhdikäs tavallisen koivun näköinen, mutta nyt se on viisi metrisenä aivan kaarella ja riippuva ja runko on pahkurainen. Ainakaan visakoivuista ei tule mikrolisättynä välttämättä oikeanlaisia. Meillä mikrolisätyt visakoivut ovat melkein kaikki tavallisen oloisia, vaikka ovat jo kuuden metrin korkuisia.
Mistä puusta kyse, alakuvassa lehtiä lähempää?
Mongolianvaahtera?
Kiitos Heksu, taidat olla oikeassa googletuksen perusteella.
Tunnistaisiko kukaan tätä vaahteraa.
Lehti lähempää.
Meinasin yhtäkkiä käydä läpi,mutta vaihtoehtoja riittää, toivottavasti joku tietää ellei mikään kuulosta tutulle8]
Hyasintti, olisko kuitenkin tataarivaahtera? Mun mielestä mongolian vaahteran lehdet on syvempään liuskaiset.
Veikkaan et toi on jokin Vaahteran mutaatiomuoto.
Mulla on pari tuontyyppistä Vaahteraa pihalla kasvamassa. Lehdet liuskoittuneet, vaalean/tummemmanvihreän laikullisia.
1.
2.
3.
Kuvat 1-2 on samasta puusta ja 3. toisesta puusta. Jokin Acer/Vaahteran liuskamutaatio.
tai ehkä risteytymä, vaikka emopuu on liuskainen se tekee lisääntyviä siemeniä, ja niistä tulee 80-90% tavallisen-näköisiä vaahteroita. ja 10-20% liuskaisia.
Emopuu 7-10m korkea joka kasvaa uudellamaalla.
<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
näin lenkkeillessäni tämmöisen alle metrin korkuisen puun taimen jossa oli tämmöiset melko isot lehdet. nyt haluaisin tietää että mikä puu on kyseessä.