ostin tässä jonkin aikaa sitten minulle tuntemattoman kaktuksen ruokakaupasta,mitään lappua ei ollut hinnan lisäksi..
koko noin 10 cm.. osaiskos joku kertoa lajia..?
Alkuperäinen kirjoittaja: raitavomppu
ostin tässä jonkin aikaa sitten minulle tuntemattoman kaktuksen ruokakaupasta,mitään lappua ei ollut hinnan lisäksi..
koko noin 10 cm.. osaiskos joku kertoa lajia..?
Alkuperäinen kirjoittaja: raitavomppu
Tuo on varmaan joku Cereus, mutta en valitettavasti pysty sanomaan enempää tällä hetkellä.
kiitos, pääsenpähän edes jotenkin lajia etsimään..
Toivottavasti löydät oikean nimen tuolle lajille. Cereuksia on aika paljon, joten nimeä voi joutua etsimään jonkin aikaa.
Joku kalliokaktus tuo varmaan on... se on Cereus-suvusta yksi ryhmä...
Alkuperäinen kirjoittaja: Salmiakki-
niin on, sen sain huomata etsiessäni mutta löysin yhden kaktuksen joka näyttää aivan omaltani.. nimittäin pseudopilocereus azureus.
kuukkelin kuvahakuun laitoin kyseisen nimen ja löytyi paljon cereuksia, mutta lopulta oikea (?) löytyi
Kyseessä saattaa tosiaan olla Pseudopilocereus azureus eli Pilosocereus pachycladus.
osaako joku sanoa mikä tämä on?...
valitan huonoa kuvanlaatua(kännykkä)
Oisko soihtuköynnös? En tuota kyllä kaktuksiin lukisi...
Samanlainen soihtuköynnös on minullakin kun juudaksella. Lajia en ikävä kyllä muista enää tarkemmin.
ok..kiitoksia
Pikkusoihtukoynnos, Aeschynanthus radicans.
Juudas, tuo on tosiaan soihtuköynnös, joten se ei kuulu kaktuksiin.
Ensimäistä veikkaisin hovineidonkaktukseksi, vaikea sanoa varmaksi kun noita erilaisia hybridejä on niin tavattomasti
Ensimmäinen kaktus on ilmiselvästi Disocactus phyllanthoides tai joku sen hybridi. Siihen tulee vaaleanpunertavat kukat.
Toinen kaktus on mun mielestä joku Disocactus-hybridi, koska siinä näkyy kolmiomaista kasvua. Se on mahdollisesti D. ackermannii -hybridi.
Laitan nämä kuvat toiveesta eri viesteihin ja poistan tuon ensimmäisen jossa kaikki kuvat olivat samassa viestissä.
kaktus1
kaktus1 kukka
kaktus2