Nimeä en tiedä mut erkoinen on varmaan on upea kun rupee kukkimaan.
Kukkivasta brasilianopuntiasta löytyy kuvia täältä:
Puutarha - Huonekasvit - Asiaa lajeittain - Kaktukset - Opuntia (brasilian?) kukkii helposti, sivu 9.
Alkuperäinen kirjoittaja: VP
Ja nyt vasta luin koko ketjun läpi kun olin jo kerennyt omaani kysyä, hyvä ettei joka toinen kysy brasilian opuntiaa
Mikäs se rhipsalis micrantha sitten on suomeksi? Helmikuun puolessa välissä kylvetyistä siemenistä on kaksi viimein itänyt! Olisko ollut huonekasvi-ketjukirje josta niitä muutaman otin.
Kukkii tällainen kaktus, mutta mikä.
Hovineidonkaktus, Disocactus phyllanthoides, tai joku lehtikaktushybridi.
Alkuperäinen kirjoittaja: VP
Mitä kaktuksia nämä ovat?
Mikähän tuo on?
Olisko Cylindropuntia subulata?
Eikö kukaan tunnista minun kaktuksiani?
mikähän kaktus tää vois olla?se tarttu mukaan ku olin kaupas eikä oo hajuukaan mikä tää vois olla voin myös lähettää lisää kuvia jos ei saa selvää
Alkuperäinen kirjoittaja: €g€
Boliviankaktus (esim Lobivia westii?) tai joku kierrekaktus (Wchinocereus)
- kuukkeloi noilla niin pääset alkuun: piikkien pituus ja määrä ryhmässä ja harjanteiden lukumäärä ratkaisevat lajin, laskemiseksi ja mittaamiseksi menee .....
Jokuhan täällä tuon kuvasta naps vain tuntee, minä tunnen varmemmin vasta kukinnon perusteella
oisko mitää tarkempaa tietoo ku en mää löytäny
Alkuperäinen kirjoittaja: €g€
Mitähän nämä ovat? Tämä ylempi yrittää tehdä nuppuja, jotka kuitenkin kuihtuvat pois:(. Mikä avuksi?
Tuo ylempi ei ole kaktus vaan raatokukka eli stapelia…
Ja alempi on joku lehtikaktus, tarkemman tunnistuksen jätän asiantuntijoille.
Kiitos jälleen, Jadeliila! Raatokukkahan se on! Mitenhän nuo nuput saisi pysymään elossa? Olisi varmaan aika mielenkiintoinen kokemus se kukinta …kaikenkaikkiaan
Nuput kuivavat pois, jos kasvi ei saa riittävästi valoa ja vettä. Kukan tuoksu on ihanan tyrmäävä
Kiitos, jaholii vinkeistä! Niinpä, tyrmäävä on juuri se sana, mitä hain;)
Valon pitäisi periaatteessa riittää tuossa länsi-ikkunalla. Mutta pitääpä alkaa kastelemaan ahkerammin.
suopayrtti miten olet nupuille saanut? Minula on ollut kauan eikä koskaan nuppuja. Olenkohan kastellut liian harvoin(noin kerran vii-kossa)? kasvaa kyllä hyvin ja on täydessä paisteessa eteläikkunalla kesät talvet, ehkä liian tasainen lämpö.