Tunnistus: Minkä eläimen jälkiä?

Tässäkin yksi linkki  http://www.flickr.com/photos/sigmaeye/2464069963/
On kyllä vähän isompi jälki
Naavametsän jälki koon puolesta menisi mun mielestä koiranjäljeksi, ei tarvitse olla vielä isokaan koira, kun tuon kokoisen jäljen jättää.

tässä samainen jälki tänään kuvattuna

tässä näitä on lisää

Sanoisin, että koiraeläimen jälki. Ilveksen jälki on leveämpi ja selvästi pyöreämpi :slight_smile:

Naavametsä, tuossa uudemmassa kuvassa mittasuhteet tulee paremmin esille, sudenjälkihän tuo on. Koko lauma jorpotellut peräkkäin.

“sus-siunakkoon”! :)naapurin metsästäjä-setä lupasi käydä katsomassa jälkiä myös kun kiinostui :slight_smile:

Montakohan niitä siinä laumassa on, mä saan lasketuksi ainakin kolmen tassun jäljet, jollei siinä vaan yhden vakipolku ole.

Tuollaisen jonon näkeminen sykähdyttää varmasti “livenä”. Melkein kadehdittaa, mutta silti on kakspiippuinen juttu, haluaisinko kumminkaan ihan omalla tuvannurkalla nähdä…

Vuosia sitten ihan likeltä kulki pantasusi ja minäkin viimeisilläni sen ison mahani kanssa könysin katsomaan niitä jälkiä hangessa, on ne isot ja askelväli pitkä kuin hirvellä. Tuli semmoinen pelonsekainen kunnioitus, kun ne näki.

Hui miten iso jälki!

tai pieni käsi :slight_smile:

tuntus ihan uskomattomalle, että täällä etelässä susia olis…kuulin kyllä että joku isäntä vie tuolle paikalle sian raatojaan…ja on tuossa parin kilometrin päässä kyllä nähty sus-hukkia kuulemma…

mutta eihän ne kait mittää hiihtäjälle sentään tee, vai pitäskö kiertää paikka kaukaa ? :confused:

Naavametsä jos se susi oli siinä aamulla ei se siinä enään ole liikuvat päivässä monia kymmeniä kilometrejä.

Luulen vahvasti että ne sudet kiertää sinut kaukaa ei varmaan tuppaa samaan aikaan samalle ladulle

laita naavametsä radio soimaan johonkin ulkorakennukseen,niin villipedot kirtävät alueen kaukaa.meillä hätyytetään ilveksiä sillä konstilla.

hassuja jälkiä nämäkin,
molemmilla toinen jalka "laahannut" enemmän…

jälki on aika "pehmeä", voisiko olla tupsukorva, vaiko ajokoira…?

Näyttää että tuossa lähikuvassa olisi tosi selvät kynsien jäljet. Ei siis kissaeläin ainakaan?

Karhut ovat heränneet!

Niin määki aattelin.

…no miten olis supikoira tai ahma? Näyttää kyllä kaupunkilaisen mielestä karhun jäljeltä.

Kunnon kanta-astuja.

Onkohan "kanta-astuja" outo termi?