Tunnistus: Minkä eläimen jälkiä?

ihminenkin on kanta-astuja

Good point!  

musta se näyttää saukolta. Onko lähellä vesistöjä?

:smiley:

No ei ole ainakaan karhu :smiley: Tuolla ei juuri ole vesistöjä, joku “noro” virtaa kesä-aikana.

saukoilla voi olla laajatkin reviirit, jossa reitit menee vaikkapa joki-ojia-järvi-ojia… jne. Vedessä kulkevat pitkiäkin matkoja, mutta joskus pitää ylittää aukeita paikkoja…

tässä on saukon jäljet

kuvakuva

lieneekö ilves, teelusikka mittakaavana, kun ei muuta löytynyt.

kuvakuva

Ilveksen jäljiksi veikkaisin. Saman näköiset oli viimetaivena tuossa meidän lähellä ja ne kävi oikein petotutkia tarkastamassa.

Arvaus, kettu…

Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka

Tuosta ei osaa sanoa minkä kokoiset nuo jäljet on mutta tuollasia on mun pihassa ja seinän vieressä ja melkein portailla. Mulla on orava. 

Oravan jäljen näköiset mutta jos koko on 7 senttiä niin voiko olla… utelias olisin tiemään kenen ovat…

Eläinten lumijäljet hakusanalla löytyy tunnistekuvia. Tässä yksi sivusto oravan jälkiin voisi hyvinkin osua, jos jäljet vielä näkyvät lumessa sen helpompaa sinulle.

Mikähän elikko kivenkolosta piipertänyt parkkipaikan poikki?

Alkuperäinen kirjoittaja: ÄmmäJiiÄmmä

. Ainakin se on ollut matalajalkainen kun on vana lumessa jälkien kohdalla. Etu- ja takatassut on astunut samaan kohtaan kuin kissa mutta mutta pienempi eläin. Minkkikö…

Metsämyyrällä on todella pienet jäljet ja ne jäljet on todella söpöjä. :grinning:

Pikkuapulaisen kanssa matkalla pulkkamäkeen nähtiin asutuksen ja metsän rajalla tällaisia jälkiä. Ensimmäiset on polun puolelta puron polun puolelta, jälkimmäiset rämmin ottamaan metsän puolelta siitä kohtaa mistä eläin oli jatkanut metsään, eli viimeisien kuvien kulkusuunta on minua kohti. Ikävä kyllä  loput jäljet olivat lumien tippuessa sotkeutuneet.
Käsidesipullo on n.12,5 cm.

Rillari, maksimi 3 kuvaa per viesti. Ei tartte tuota muokata, mut jatkossa :slight_smile:

Mikä pihallani asuu tai on asunut?

Vesimyyrä…

Kiitos. Tuota en muistanut. Sopisi tietoihin joita kuukkeloin.