(Huonekasvit)
Sain kukan nimeltä tuuttiananas enkä oikein tiedä miten sitä pitäisi hoitaa. Olisiko kellään kokemusta kyseisestä kukasta?
(Huonekasvit)
Sain kukan nimeltä tuuttiananas enkä oikein tiedä miten sitä pitäisi hoitaa. Olisiko kellään kokemusta kyseisestä kukasta?
Vanhan pentin puolella oli keskustelua tuuttiananaksesta, tässä linkki sinne
Ostin juuri Säilätuutin, minulla ei ole ennen ollut kyseistä kasvia, joten en tiedä siitä oikein mitään. Katsoin sivuilta yleisen ohjeen Säilätuutin kasvattamisesta. En ole mikään hurja viherpiipertäjä, joten minulla heräsi kysymyksiä ohjeeseen liittyen.
Ohjeessa sanotaan että kasvavaa säilätuuttia on kasteltava runsaasti.....Mietin että alkaako sen kasvu vasta maaliskuussa vai voiko sen lehtisuppiloita jo kastella runsaasti? Vai onko kasvilla vielä lepokausi, että suppilossa pitäisi olla vain tilkka vettä?
Minulla on kaksi Vriesiaa, eri lajikkeita. Olen kastellut molempia vain tuuttiin, menestyksellisesti, molemmissa on nyt pentuja juurella. Nyt pitää vain miettiä,koska irroten ne emokasvista. Tässä kuva toisesta, erittäin huono kuva, mutta parempaa en saanut:
Kasvikortiston mukaan tämän nimi on säilätuutti, ja nimiä näyttää samalle kasville löytyvän netistä useita. Mikä sitten mahtaakaan olla oikea nimi. Onkohan täällä muualla kirjoiteltu samasta kasvista kun se on kuitenkin aika yleinen ja tässä ketjussa on huisin vähän kirjoitusta. Olen ymmärtänut että eri lajikkeita hoidetaan vähän eri lailla mutta mitä mitenkin? Minulla on kolmituuttinen jossa on lituskat kukinnot mutta edelliset oli tosiaan tuutin muotoisilla kukilla. Jos hoito-ohjeita ja kikkoja löytyisi, muuttuisi kerran kukkiva monivuotiseksi. Miten te olette saaneet ne pidettyä vuosia kunnossa?
Tämä on ostettu säilätuutti nimellä muutama vuosi sitten. Tässä oli kyllä muistaakseni sini-punainen tähkämäinen hapsuinen kukinto. Eipä ole uudelleen suostunut kukkimaan, mutta näyttävä viherkasvinakin. Melko varjoisissa paikoissa on ollut ja vettä on saanut juurelle milloin sattuu. Tuutteihin ei ole varmaan koskaan kasteltu.
Ups, onhan iso! Mahtaa olla ruukussa pelkkiä juuria
Olen tainnut heittää pois vaikkei olisi tarvinnutkaan. Muuten, jotenkin tuo päytäliina sopii tuohon kukan alle, hih.
Heh… Iskin tuon horsman tuohon pöydän kulmalle vain kuvausta varten. On vähän turhan iso ruokapöydän ääreen. Keittiöön ei muutenkaan ole asiaa kuin kukkivilla kukilla. Kaiken lisäksi tuon lehdet ovat tosi terävät. Se oli eräällä kulmahyllyllä ovensuussa, mutta alkoi tulla palautetta että se raappii ohikulkeissa käsivarsia niin oli pakko siirtää se syrjempään.