Työkalut ja apuneuvoniksit

Mai-lee, tuo on mulle uutta. Pitääpä vinkata isännälle.

Uutta minullekin. Kiitos vinkistä mai-lee!

Viisi puukkoa hukkaan kesässä, muutaman löydän seuraavana vuonna kompostista. Nyt on kolmet oksasakset hankittuna. Ainakin parit hukkaan kesän aikana, ne ei ainakaan parane kompostoinnista:/

Mulla meinaa kaikki kaviokoukut kulkeutua aina pihan puolelle, ja sitten revin hiuksia päästä jos tallissa sattuisin tarvitsemaan eikä mistään löydy :slight_smile: Se on ihan paras kitkentäväline, isot voikukat kaivan vanhalla ruuvimeisselillä.

Mulla on vanhoja haarukoita ja puukko rikkiksiä varten, ja puukolla saa kovastakin maasta helposti leikattua irti löytöjä.

Kaviokoukun aion ostaa kun näen.

Muuten olen vuosia ostanut vain Fiskarsin työkaluja, ne on ainoita jotka kestää mun käytössä.

Puukolla täälläkin on kitketty, mutta kaviokoukku on nyt listalla.

Niin voiko se sen muovisenkin teroittaa??? - tyhmäkö minä, häh.

No eipä ole tullut mieleen käyttää kaviokoukkua! Kaiken täältä oppiikin :slight_smile: Luulisi sellaisen löytyvän jostain tallesta.

Nostan taas esiin puutarhahaarukan. Loistoväline yksittäisten rikkisten ylösnostoon vaikka nurmikosta. Hups, bumblekin näyttää keksineen sen!

Liiterin oksasakset ovat hintaansa nähden hyviä. Ruostumattomia puukkoja ostan aina useampia kerralla halpahallista.

nuulle kiitokset:-) (sinä tämän varmaankin teit, kun miikosta ei näy online-listalla. minuutin ero oli viestilläni ja sinun siirtojenaloituksellasi)
paljon parempi tämä vanha ketju, kun kerran mukaan tulivat puukot, haarukat, meisselit ja kaviokoukutkin

Onko kukaan koskaan tilannut mitään Kitchen Gardenilta? OK?

En ole tilannut, mutta tuon tyyppisen istutuslapion ja haran ostin Mustilasta. Hinta jotain tuota luokkaa. Mutta en ole raskinut käyttää, menevät koristeena.

Siellä on myös kaviokoukun tapainen vehje, jolla varmaan sais kätevästi laattojen välitkin puhtaaksi.

Eiku tällasenhan mie tahonki äitienpäivälahjaks

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on kaviokoukku? Onkohan se sama mitä täällä pohjosempana puhutellaan lehmänkengäksi?

Kaviokoukulla putsataan hevosen kaviot

Kaviokoukku

Mä kuljen mökillä pikkulusikka aina taskussa, sillä saa ohikulkiessa pienet rikat pois.

Ostan usein kirpparilta halpoja haarukoita. Niillä on helppo kitkeä. Ja useampi hävinneenä pitkin pihaa :).

Kappas, just eilen sanoin miehelle, että jos käy ekotorin kautta, niin tuo mulle haarukoita, kun en raskisi ottaa Karelia-sarjaa siihen käyttöön. Sellaisen kun tyrkkää vaikka rönsyleinikin alle, niin kylläpä nousee juuritupsu.