Nuu, voisitko laittaa kuvan, alkoi kiinnostamaan .
Minkä asteista vettä teillä on, senhän pystyy säätämään haluttuun?
Tässä allas valmiina siirrettäväksi paikalleen
Melkein kaikki suuttimet näkyvät kuvassa. Siinä on yksi korotettu istumapaikka, muuten ei erillisiä istuimia vaan ympyränmallinen penkki. Halkaisija sellainen että minun mittainen ihminen mahtuu siinä makailemaan pitkänään. Säädöt (lämpötila, poreet, valot) kaikki yhdessä paikassa helposti nappia painamalla. Taisi olla ihan markkinoiden halvin malli ja on toiminut täysin moitteettomasti jo yli kaksi vuotta. Suojakantta täytyy huoltaa vinyylinsuoja-ainetta pinnalle levittämällä kerran-pari vuodessa jos haluaa ettei se haperru ennen aikojaan. Veteen täytyy laittaa puhdistusaine kerran viikkoon tai kahteen, käytön mukaan. Ei voisi olla helpompaa
Nuu, tuo on hieno, ja iso.
Onko se teillä upotettuna vai ihan omanansa?
Olen aina luullut että se huolto ja ylläpito olisi vaivalloista, mutta eihän se ole, niin kun kirjoitit.
Mikä on tuon vesitilavuus?
Nyt alkoi haluamaan tuollaista, mitenköhän esitän asian miehelleni.
Hän ei ole ollenkaan sellainen vesipeto niin kuin minä .
Hah, näen jo edessän, minä porealtaassa sekä kolme koiraa….
Se on laitettu maan pinnalle. Tehtiin kunnon alusta lämpöeristeineen
Paikalle pääsee suoraan pesutiloista, ovelta metrin matka altaaseen. Sähköt oli helppo vetää, oven takana sisällä on sähköpääkeskus. Kasvihuone suojaa tuulelta tosi hyvin. (Kuva: 28.6.2015)
Mieheni rakensi sen ympärille painekyllästetystä laudasta alueen joka on helppo pitää siistinä. Ei kulkeudu jalkojen mukana roskia altaaseen. Seinää vasten oleva taso toimii laskutilana tavaroille (esim. radio), ja sen päälle voi nostaa kannen nojaamaan seinää vasten mikäli se joskus täytyy kokonaan ottaa pois. Koska mieheni ei ole vedessä viihtyvää tyyppiä niin käytännössä allas on vain minun käytössä ja avaan aina kannen puoliksi auki (siinä on “sauma” keskellä sitä varten) kääntämällä toisen puolikkaan toisen päälle. Hyvin mahtuu olemaan niin, ei tarvitse nostella kantta siitä minnekään.
Taso on rakennettu niin että sen voi nostaa tarvittaessa kokonaan pois mikäli altaan ulkopuolella seinän vierellä on tarve liikkua. (Kuva: 22.7.2017)
Nuu, tuo on tosi hieno, hyvällä paikalla kun sisältä on lyhyt matka.
Hieno on tuo täkki ympärillä.
Tuossa on varmasti ihanaa kölliä, katsoa tähtiä ja siemailla jotain.
Nyt se on tulossa, ulkoporeamme. Vaikeaa oli valinta, niin monenlaista tuotetta ja myyjää on markkinoilla. Näin pitkälle ihmiselle ei monikaan allas käy mataluutensa vuoksi kun kriteerinä oli, että olkapäät pitää saada veden alle istuessa. Ulkomitatkaan ei kerro totuutta vaikka luulis, että mitä korkeampi niin sitä syvempi, nytkin 4cm ulkomitoiltaan matalampi allas oli kuitenkin syvin. Eli koemaata tai istua kannattaa. Aika näyttää oliko hyvä valinta.
Miltä valmistajalta otit ? Minkälaiseen puhdistusaineeseen päädyit ? Minulle suositteli ystäväni käyttöön SPA100 -nestettä, ja otinkin sen. Hän oli itse ensin kai vuoden verran käyttänyt klooripohjaista puhdistusta ja sitten vaihtanut sen tuohon toiseen. Oli tosi tyytyväinen vaihtoonsa. Se on hyvin helppokäyttöinen. Se "desinfioi ja puhdistaa ulkoporealtaan nopeasti ja turvallisesti, tuote on 100% kloorivapaa ratkaisu tehokkaaseen veden desinfiointiin ja puhdistukseen ulkoporealtaissa, pienissä uima-altaissa ja porealtaissa. SPA100 on ruotsalaisen ClearWaterTechin tuote. "
Omien kokemuksieni pohjalta suosittelen lämpimästi.
Klooripohjainen aloituspaketti siinä tulee mukana ja sillä mennään aluksi. Altaassa on myös UV-valo joka desinfioi tehokkaasti, lupailevat, että 70% vähemmän tarvitaan kemikaaleja. Mutta hyvä tietää, että tuollainenkin aine on.
Uima-altaassa on käytetty monitoimikapselia ja levänestoa niin on toiminut kyllä hyvin, kloori ei haise jos määrä on oikea eikä ole tullut kloorilukkoa.
Welliksen Robinssoniin päädyttiin. Aika näyttää ollaanko siihen tyytyväisiä