Ulkomailta tilaaminen, vinkkejä ja neuvoja

Ajattelin tehdä ihan oman osion jossa porukka voi kysellä kuinka ulkomailta tilataan, miten maksetaan, mikä on paypal yms.

Eli kaikki joilla on mieltä askarruttavia kysymyksiä niin antaa tulla vaan....yritämmä porukalla selvittää mikä mikin on

Alkuperäinen kirjoittaja: Jadetsu

Ihan ensimmäinen ja päällimmäinen asia mille tahansa siemen-, taimi- tms. sivuille mennessä on tarkistaa, onko firmalla kansainvälistä (Worldwide, International, Foreign, Ausland, utländska jne. jne.) kaupantekoa ollenkaan. Aina - melko useinkaan - ei edes EU-maiden firmoilla sellaista ole.

On aivan turhaa ajan, paikan ja energian tuhlausta tuoda esille linkkejä, joista tilaaminen ei kuitenkaan onnistu)

Tuo on hyvä euffis, olet ihan oikeessa, suottapa met jotka emme muutenkaan oo mitään hakoja tilaamaan niin sotkemme päämme sellasille sivuille mist ei sit saakkaan mitään

Luottokorteille allergisena: yleensä ruotsalaisilta firmoilta voi tilata laskullakin, muualta se ei yleensä onnistu. Vai tietääkö joku sellaisia ulkomaisia firmoja, joista onnistuu? Impecta antaa 30 päivää maksuaikaa.

Jotkut saksalaiset firmat… esim.

Pankin kautta onnistunee aika moneltakin kunhan etukäteen sopii vaikka sähköpostilla. Muistaakseni ainakin Jelitto ja Eurobulb kelpuuttaa myös pankkimaksun. Eli maksu etukäteen, tilaus lähtee vasta sen jälkeen kun rahat on tulleet tilille.

Tämäpäs sattui... Hyvä ketju. Menen tänään tulliin hakemaan paketin jenkeistä. Otan mukaan tilauslistan, täytyykös minun ottaa sinne mukaan jotain muutakin?

Viippu, ota mukaan myös lasku ja maksukuitti.

Mites Dipleys toimii? Tuleeko sieltä minulle tieto sähköpostiin että ovat saaneet tilaukseni ja mites ottavatko ne maksun tililtä heti vai sitten kun ovat toimittaneet paketin eteenpäin?

Kiitti Ahdekaunokki. Tämä tilaus on velotettu Visalta, täytyy tulostaa pankkisivuilta visan erittely.

Jadeliila, sinne kelpaa luottokortit.... briteiltä punnat (shekkeinä tms.)

Eikö olisi mukavampaa, jos jokainen ulkomailta tilaamista suunnitteleva menisi ja lukisi firmojen sivuilta ihan itse ne toimitusehdot, hinnat yms.?? Ajattelin vain...

Käännös- ja kieliapua täältä pentistä sitten varmaan löytyy melko monelle kielelle.

Lisäys: useimmat firmat laittavat tilauksesta vahvistuksen sähköpostiin - melko monet myöskin siinä vaiheessa, kun tilaus lähtee heiltä matkaan. Ja useimmat firmat laskuttanevat luottokortti-tiliä tilauksen toimitus- ei tilauspäivänä.

Laskun lähettävillä firmoilla se maksuaika on useimmiten 30 vrk laskun päivämäärästä.

Kyllä ne maksuhommelit sujuu, siinä ei ole onkelmaa ainakaan mun kohalla =) isäntää käytän hyväksi ibaneissa sun muissa

Dibleys ottaa etukäteen rahat tililtä.

Kiitän Pirkkis, tuo oli tärkeä tieto

Luottokorttimaksuthan käytännössä näkyvät sitten seuraavassa luottokortti-laskussa… eli sikäli lienee melkolailla sama, onko maksu peritty tilauksen tultua vaiko tilausta toimitettaessa asiakkaalta. Ne toimitusajat kun kuitenkin ovat keskimäärin viikosta kahteen, kolmeen.

Seemnemaailm myy alennuksella kaikki venäläiset hyötykasvisiemenet. Maahantuonti EU-alueelle loppuu.

HYVIÄ PUUTARHAMYYMÄLÖITÄ RUOTSISSA (Tukholman lähellä) JA EESTISSÄ (Tallinnan lähellä)? / RUUSUJA NETISTÄ?

Ajattelin täältä kysellä vinkkiä kun en sopivampaa palstaa löytänyt. Onko kenelläkään jakaa hyviä vinkkejä laadukkaista taimimyymälöistä yllä mainituissa paikoissa? Erityisesti "erikoisia" ruusuja olisi hakusessa. Autoreissun voisi ensi kesän alussa tehdä, ihan vaikka seikkailun kannalta.

Onko muuten kenelläkään kokemusta alla mainituista firmoista?:

http://www.schmid-gartenpflanzen.de/ laajat valikoimat, myös astiataimia (en tosin ole saanut vahvistusta toimittavatko Suomeen)

http://www.rozenkopen.nl/ paljon tarjontaa, vastaukset ovat tulleet lisätiedusteluihin nopeasti. VAIN avojuurisia taimia, joten en vielä ole tilannut. Jotenkin tunnen itseni enemmän "tilanteen herraksi" astiataimien kanssa (näin aloittelijana).

bakker.se tai bakker.ee - en ole saanut vastausta toimittavatko Suomeen. Emoyhtiö ilmeisesti Alankomaissa.

Olisi mukava saada kommentteja ja vinkkejä

Ps. Gommerilta on tilattuna kärsimyskukkia. Saas katsoa, mitä paketista löytyy. Odotukset ainakin korkealla.

Bakker Eesti ei myy ulkomaille.

Auttakaa ny hertti ihime. Minä en usko silmiäni! Olen Impectan sivuilla, ja siellä on siemenpussit 1,90-3,80. Onko ne tosiaan kruunuja??? Siis silloinhan niiden hinta euroissa on olematon!!! Mistään en löytänyt tätä tietoa, mutta kun kerran postikulutkin ovat kruunuina niin… huohhh.

Valuta EUR näkyy lukevan…