Ihan ensimmäinen ja päällimmäinen asia mille tahansa siemen-, taimi- tms. sivuille mennessä on tarkistaa, onko firmalla kansainvälistä (Worldwide, International, Foreign, Ausland, utländska jne. jne.) kaupantekoa ollenkaan. Aina - melko useinkaan - ei edes EU-maiden firmoilla sellaista ole.
On aivan turhaa ajan, paikan ja energian tuhlausta tuoda esille linkkejä, joista tilaaminen ei kuitenkaan onnistu)
Tuo on hyvä euffis, olet ihan oikeessa, suottapa met jotka emme muutenkaan oo mitään hakoja tilaamaan niin sotkemme päämme sellasille sivuille mist ei sit saakkaan mitään
Luottokorteille allergisena: yleensä ruotsalaisilta firmoilta voi tilata laskullakin, muualta se ei yleensä onnistu. Vai tietääkö joku sellaisia ulkomaisia firmoja, joista onnistuu? Impecta antaa 30 päivää maksuaikaa.
Pankin kautta onnistunee aika moneltakin kunhan etukäteen sopii vaikka sähköpostilla. Muistaakseni ainakin Jelitto ja Eurobulb kelpuuttaa myös pankkimaksun. Eli maksu etukäteen, tilaus lähtee vasta sen jälkeen kun rahat on tulleet tilille.
Tämäpäs sattui... Hyvä ketju. Menen tänään tulliin hakemaan paketin jenkeistä. Otan mukaan tilauslistan, täytyykös minun ottaa sinne mukaan jotain muutakin?
Mites Dipleys toimii? Tuleeko sieltä minulle tieto sähköpostiin että ovat saaneet tilaukseni ja mites ottavatko ne maksun tililtä heti vai sitten kun ovat toimittaneet paketin eteenpäin?
Jadeliila, sinne kelpaa luottokortit.... briteiltä punnat (shekkeinä tms.)
Eikö olisi mukavampaa, jos jokainen ulkomailta tilaamista suunnitteleva menisi ja lukisi firmojen sivuilta ihan itse ne toimitusehdot, hinnat yms.?? Ajattelin vain...
Käännös- ja kieliapua täältä pentistä sitten varmaan löytyy melko monelle kielelle.
Lisäys: useimmat firmat laittavat tilauksesta vahvistuksen sähköpostiin - melko monet myöskin siinä vaiheessa, kun tilaus lähtee heiltä matkaan. Ja useimmat firmat laskuttanevat luottokortti-tiliä tilauksen toimitus- ei tilauspäivänä.
Laskun lähettävillä firmoilla se maksuaika on useimmiten 30 vrk laskun päivämäärästä.
Luottokorttimaksuthan käytännössä näkyvät sitten seuraavassa luottokortti-laskussa… eli sikäli lienee melkolailla sama, onko maksu peritty tilauksen tultua vaiko tilausta toimitettaessa asiakkaalta. Ne toimitusajat kun kuitenkin ovat keskimäärin viikosta kahteen, kolmeen.
HYVIÄ PUUTARHAMYYMÄLÖITÄ RUOTSISSA (Tukholman lähellä) JA EESTISSÄ (Tallinnan lähellä)? / RUUSUJA NETISTÄ?
Ajattelin täältä kysellä vinkkiä kun en sopivampaa palstaa löytänyt. Onko kenelläkään jakaa hyviä vinkkejä laadukkaista taimimyymälöistä yllä mainituissa paikoissa? Erityisesti "erikoisia" ruusuja olisi hakusessa. Autoreissun voisi ensi kesän alussa tehdä, ihan vaikka seikkailun kannalta.
Onko muuten kenelläkään kokemusta alla mainituista firmoista?:
http://www.rozenkopen.nl/ paljon tarjontaa, vastaukset ovat tulleet lisätiedusteluihin nopeasti. VAIN avojuurisia taimia, joten en vielä ole tilannut. Jotenkin tunnen itseni enemmän "tilanteen herraksi" astiataimien kanssa (näin aloittelijana).
bakker.se tai bakker.ee - en ole saanut vastausta toimittavatko Suomeen. Emoyhtiö ilmeisesti Alankomaissa.
Olisi mukava saada kommentteja ja vinkkejä
Ps. Gommerilta on tilattuna kärsimyskukkia. Saas katsoa, mitä paketista löytyy. Odotukset ainakin korkealla.
Auttakaa ny hertti ihime. Minä en usko silmiäni! Olen Impectan sivuilla, ja siellä on siemenpussit 1,90-3,80. Onko ne tosiaan kruunuja??? Siis silloinhan niiden hinta euroissa on olematon!!! Mistään en löytänyt tätä tietoa, mutta kun kerran postikulutkin ovat kruunuina niin… huohhh.