Ulkomailta tilaaminen, vinkkejä ja neuvoja

Huomio kaikki siemenholistit! Nyt olis Seemnemaailm:ssa paljon kukkia alennuksella. Täähän on se paikka, missä EI tarvita luottokorttia. Itse olen sieltä aika paljon tilaillut ja ihan kohtuu tavaraa (itävää) on tullut. Siellä olis nyt alessa reilu 700 eri kasvia, joukossa myös perennaa. 

Ps. Ei mulle mitään kaupallisia kytköksiä tms. Pelkkää ilmoittamista .

Ei noille sivuille sais mennä vierailemaan, No tuleepahan ensi kevääksi kasvateltavaa ja jos ihan uhkaa "seemeniin" hukkua niin täältä onneksi löytyy muita siemenholisteja pelastustoimiin,

Tilasinpa kasvin Flora Toscanalta, hinta ei kovin paha isosta kasvista, mutta ne postikulut. Sain kaksi kasvia samalla hinnalla. Iso paketti kotiovelle, eikä tarvinnut maksaa etukäteen mitään, lasku oli paketissa:)

Barnhaven, ihania esikoita <3 Onko joku tilannut, mitä kokemuksia? Miten pitäisi mielestänne tulkita toimituskulua, jossa lukee (EU) 15€, min 6kpl - tarkoittaako tuo, että jos tilaa enemmän, postimaksu on kuitenkin sama 15 vai aina 15€ per alkava 6kpl?

Tässä muistutukseksi linkki, mitä saa tuoda/tilata  EU-maista ja etenkin EU:n ulkopuolisista maista.

Tuulia-tuu, olen tuolta tilannut ainoastaa siemeniä mutta minä tulkitsisin että se 6 on minimimäärä minkä toimittavat ja postikulut on 15 e oli määrä mikä hyvänsä

Tilasin esikoita, jouluruusuja ja siemeniä. Postimaksu 15 euroa.

Kiitos kommenteista. Kovasti tekisi mieli tilata, osaisi vain päättää mitä noista kaikista ihanuuksista ottaisi… Ja jouluruusujakin… Niin ja ovatko riittävän kestäviä oloissamme? Tuontisäännöistä tuskin on ongelmaa, kun ranskasta tulee.

15€ kuulostaa todella kohtuulliselta hinnalta, vielä jos taimia saa sillä summalla isommankin määrän. Katselinpa eräänkin kotimaisen postitaimimyynnin hintoja, siellä 15€ riitti vasta pakkaus- ja pientoimituskuluihin, postimaksut siihen päälle.

Traderasta. Miten olette yleensä hoitaneet maksamisen, saajan tilille vai paypalin kautta? Jos tilille, niin muunnatteko ensin jollain valuuttalaskurilla summan euroiksi ja sitten maksu? Vai ulkomaanmaksuna kruunuina? Olenko ymmärtänyt oikein, että tuossa jälkimmäisessä tulee jotain lisäkuluja?

SEPA-maksuna , ulkomaanmaksu tulee paljon kalliimmaksi.

Kiitos Jässikkä :slight_smile: Eli muunnat/myyjä muuntaa summan euroiksi?

Kyllä se ite pitää tehdä ja monelta ruotsalaiselta joutuu mankumaan niitten IBANia ja sit ne on huuli pyöreenä, että mikä se on, mutta kaikista olen selvinnyt.

Tulleekos LukonBulbsin paketit postin vai matkahuollon kautta ??

Postin kautta tulee :slight_smile:

Mulle on tuotu kotiin, Lukon ilmoittaa summan euroina. Vastailevat nopeesti sähköposteihin, mutta englanti (ja muut länsimaiset kielet) ovat hakusessa.

Kauankos Lukonin tilaus kestää saapua Suomeen ?

muistaakseni päivä tai pari yli viikon

Ensi viikolla toivottavasti sitten saapuu paketti.