Mitä on otettava huomioon vaahtera-auliota juurrutettaessa? Aina kun olen yrittänyt, lehdet senkun rypistyvät ja kuivuvat vesilasissa.
Alkuperäinen kirjoittaja: Lumijoutsen
Mitä on otettava huomioon vaahtera-auliota juurrutettaessa? Aina kun olen yrittänyt, lehdet senkun rypistyvät ja kuivuvat vesilasissa.
Alkuperäinen kirjoittaja: Lumijoutsen
Minä en osaa neuvoa - olen vaan huomannut saman valkoisen aulion kohdalla. Olen sen kasvattanut siemenestä enkä onnistunut ainoatakaan pistokasta siitä kasvattamaan. Vaaleanpunainen ja oranssi sen sijaan minulla kasvavat sekä suoraan multaan tökättynä että vesilasissa juurrutettuna…
Mulla on kirkkaanpunainen. Oliko Inki sun pistokkailla minkä kokoiset lehdet? Tuo vielä kasvaakin niin kummallisesti, että tuntuu tekevän uuden lehden vasta sitten, kun entinen on täysikasvuinen. Siis vaikea saada “pikkupistokasta”
Mutta kiitos tuosta multakonstista. Jos vielä yrittäisin sillätapaa ja pussi päälle. Laittakaa ihmeessä muutkin vinkkejä. Kauanko muuten kukasta siementen kehittymiseen vie?
Metsätähti, olen yleensä karsinut isot lehdet pois alempaa ja jättänyt vaan latvaan, mutta tosiaan valkoinen ei suostunut lähtemään millään konsteilla ja nuo toiset taas ilman sen kummempia konsteja8)
Leikkelin jälleen kirjoaulioni Abutilon pictum Thompsoniin ja laitoin viisi pistokasta juurtumaan. Tällä kertaa kokeilen turvebrikettejä.
Saa nähdä montako juurtuu tai juurtuuko yhtään.
Tuo kirjoaulio on kinkkinen juurruttaa, mulla se ei onnistu vaikka tekisin mitä, vai onko tuo sama minkä juti sinulta sain viime vuonna
Juu ei se helppo ole, mutta olen niitä muutaman saanut onnistumaan.
Mä en ole yhtään saanut juurtumaan vesissa, vaan pistän suoraan multaan uutta versoa pätkän ja muovihuppu niskaan.
Kirjavan aulion juurruttamista en sano mitään, kun sellaista ei minulla (vielä) ole
…siis vesilasissa…
Hb, oletko jo laittanut ne itämään?
olisiko kenellään vaantera-aulion pistokkaita, värejä voi olla useampia.