Yleensä purppuranpunaiset kukat, mutta joskus laventelinsiniset tai vaaleanpunaiset. Haaroittuvat kukkavarret. Syväliuskaiset, silkinhohtoiset lehdet. Vyöhyke III-VII.
Korkeus: 60 cm
Exotic Garden
Siirretty tähän pari viestiä sinivaleunikko ketjusta.
Näitä on kuukauden ajan ollut jääkaapin viileydessä itämässä…vielä ei mitään näkyvissä:) Sinivaleet iti ja samaan aikaan laitoin…
Onko kukaan onnistunut kasvattaa tätä siemenestä? Pähkäilen kannattaako ostaa siemeniä.
Mahtaako penttiläisillä kasvaa muita kuin sinivaleunikkoa ja keltavaleunikkoa? Kokemuksia kaipailisin…
Itse kylvin ja istutin viime kesänä M.napaulensista ja M.horridulaa mutta ensi kesä näyttää miten selvinneet kuluvasta talvesta.
Viime kesänä mua yllätti pari Mec. napaulensis kukkimaan ( valkoinen ja roosa…)
Tässä valkoinen…
Roosa Mec napaulensis …
Aivan ihastuttavia! Kukkivatko jo kylvöä seuraavana vuonna?
Tämä lajike vaikuttaa olevan tosi hidas - minulla kesti kolme vuotta kukkimiseen…
Mulla jäi vielä kaks kukkimatonta samanikäistä tainta, jos selviävät talvesta niihin menee neljääkin vuotta kukkimiseen…
Mutta kannattaa odottaa… komea kasvi - korkeus oli ainakin 120 sm…
Haulla löytyi keskustelunpätkä satiinivaleunikosta kuvineen sinivaleunikko ketjusta ja siirsin ne tänne omaan ketjuunsa.
Kiitos Miikos, en tota hakua älynnyt käyttää. Taidanpa tilata siemenet ja yrittää.
Mulla on viileässä itämässä napaulensis ja horridula sekä sinivaleunikkoa ja isovaleunikkoa :). Mielenkiinnolla odotan selviävätkö viime vuonna kylvetyt sinivaleunikot talvesta. Tarkoitus olis tänään vielä kylvää Meconopsis Cambrica Frances Perry, punainen keltavaleunikko