Yleensä purppuranpunaiset kukat, mutta joskus laventelinsiniset tai vaaleanpunaiset. Haaroittuvat kukkavarret. Syväliuskaiset, silkinhohtoiset lehdet. Vyöhyke III-VII. Korkeus: 60 cm
Siirretty tähän pari viestiä sinivaleunikko ketjusta.
Tämä lajike vaikuttaa olevan tosi hidas - minulla kesti kolme vuotta kukkimiseen… Mulla jäi vielä kaks kukkimatonta samanikäistä tainta, jos selviävät talvesta niihin menee neljääkin vuotta kukkimiseen… Mutta kannattaa odottaa… komea kasvi - korkeus oli ainakin 120 sm…
Mulla on viileässä itämässä napaulensis ja horridula sekä sinivaleunikkoa ja isovaleunikkoa :). Mielenkiinnolla odotan selviävätkö viime vuonna kylvetyt sinivaleunikot talvesta. Tarkoitus olis tänään vielä kylvää Meconopsis Cambrica Frances Perry, punainen keltavaleunikko
Kaunis mutta haastava perenna. Harvinaisuus, jolla on yleensä purppuranpunaiset kukat, mutta joskus laventelinsiniset tai vaaleanpunaiset. Haaroittuvat kukkavarret ja syväliuskaiset, silkinhohtoiset lehdet. Korkeus 1,5 - 2 m. Kukkii kesäkuussa
Humuspitoisen kasvualustan oltava hyvin vettäläpäisevä ja tasakostea.
Talvisuojaus esim. lehdillä. Siemen vaatii itääkseen todennäköisesti kylmäkäsittelyn.