Euffis, kun teet sen niin kerrothan meille sitten mitä vastasivat.
Nuu! Tottahan toki kerron.
Minä laitoin viime talveksi kevyt pressun kasvarin päälle ja toimi tosi hyvin. Tuuli heilutteli pressua senverran, että lumet valui pois. Suoja säällä myös lumet tuli helposti alas. Enpä käynyt montakaan kertaa valuttelemassa lumia alas. Saman pressun alla nytkin kasvari uinuu.
Mulla on lasikasvari ollut kymmenkunta vuotta, ilman pressutteluja, ja olisinkohan kahtena-kolmena talvena käynyt lumia poistamassa katolta. Muutaman lasin olen joutunut uusimaan, vaihdoin ne kennomuoviksi.
Jippelijee! Ensi viikolla pitäisi tulla uusi kasvari. Lunta on baltiarallaa puolisen metriä joka paikassa, eli perustus- ja pystytyshommiin ei enkä ihan ensi viikolla pääse. Laitetaan pakkauslaatikot odottelemaan kevättä autotalliin. Pakko oli tilata tässä vaiheessa, kun oli talvialekampanja menossa. Pihalla onkin ollut jo pari vuotta 7,5 neliön omatekoinen kasvari. Nyt tulee talon seinustalle samankokoinen... Nyt ei enää jatkossa tarvitse tapella tilanahtauden kanssa...visa vaan vinkumaan... maksetaan kun jaksetaan.
Onnea uudelle kasvarille tessuli, miten maltat odottaa enenkuin saat kasvarin kokoon ja käyttöön ?
Onnea tessulille uudesta kasvihuoneesta, kuulostaa mukavalta. Pitäiskös sun jo aloitella lumen kolauksella kasvarin sijoituspaikalla, niin sulais sitten nopeammin ja pääsisit pystytyshommiin
Onnea kasvarihankinnasta!
Minä haluan kanssa Paikan kanssa on ongelmia, mietin että ottaisin sellaisen seinämallin. Basicit on halvempia mutta mihin sen sitten laittaisi. Höh.
Onnea uudelle kasvarille ja sen iloiselle omistajalle!
Tessulin kelpaa!
Alkaa kuulkaas perusteellinen tuhkan pöllyytys heti ensi viikolla suunnitellulla kasvihuoneen paikalla... Otetaan pakkasherran kanssa kisa, montako kertaa ehdin noeta lumihangen ennen uusien lumien satamista. Suunniteltu paikka talon vieressä sulaa joka vuosi heti ensimmäisen aurinkoisen viikon aikana, vaikka muualla olisikin lunta puoli metriä. Hyvässä lykyssä saan kasvarin koottua jo maaliskuun lopussa, jos aurinkoa riittää... Koira kyllä kaivaa perustuksille kolot kun vähän usuttaa, niin helpolla pääsee... Ei tarvitse kaivaa kuin 4 tolpanpaikkaa, koska kasvarissa on se metaliperustuskehikko valmiina. Seinää vasten ei ole kuulemma lupa laittaa tätä kasvihuonetta, isäntä kun pelkää kosteusvaurioita, mutta laitetaan takaseinäksi tulevaa vesivaneria. Se on vielä tosi tummaa väriltään, niin ainakin varaa hyvin auringonlämpöä. Takaseinään on sitten hyvä laittaa vaikka mitä koukkuja ja hyllyjä, kun ei tarvitse säästellä talon seinää... Tomaatit menee kyllä multiin huomenna,,,ihan varmasti.
Onnea tessulille uudesta kasvarista! Hyvältä kuulostaa suunnitelmat, joten eikun kylvämään!
Onnittelut Tessulille uuden kasvihuoneen johdosta!! Jos hinku käy liian suureksi, voit koota sen teidän olohuoneeseen ja siirtää sitten keväällä ulos. Tuo vaneriseinäidea kuulostaa hyvältä, saa tosiaan laitettua sinne helposti kiinnitysjupakoita. Laitahan sitten kuvia, minun puolestani vaikka vaiheittain perustusten teosta lähtien
Nyt olisi mullakin toinen puoliskoni suostuvainen kasvariin helpottaakseen työskentelyäni ja innostustani kasvimaailmaan yms. Te tiedätte, mistä kirjoitan…!
Nyt kyselisin mielipiteitänne
ja kokemuksianne Palram Silver line-kasvihuoneesta! Näin Hobbiksen (Hobby Hall) sivuilla Palramin, joka on vain 2,5 neliön kokoinen. Onko hyvä hinta-laatu suhde? Riittääkö tuon kokoinen liikuntarajoitteiselle (etten ahnehdi liikaa), johon on mahduttava istumaan ja työskentelemään?
Hinta oli kohdallaan (299euroa), kai? En (nuorehkona) eläkeläisenä paljon enempää voi maksaakaan.
Nälkä tahtoo kasvaa syödessä kasvarinkin kanssa, ja mikäpäs sen mukavampaa kuin istahtaa kaverinkin kanssa kasvariin rupattelemaan ja kahvittelemaan. Kokemuksesta sanon, että kasvihuoneetkin tahtovat jäädä pieneksi.Sanoisin, että hanki niin iso kuin suinkin mahdollista.
Kannattaa kysyä muualtakin, täällä esimerkiksi on ollut joskus hyviä tarjouksia, mutta nyt näkyy olevan vielä vanha hinnasto.
Ihan henk. koht. mielipiteellä sanoisin et toi HH:n kasvari on kyl toosi pieni ja ahdas ku ne kasvitkin kasvaa jonkun verran leveyttä. Kattele vielä lisää muita ja vertaile jos mahdollista.
Ja kun puhut liikuntarajoitteisuudestasi, niin kasvari kuin kasvari on vähän hankala: kynnys usein korkea, jollei ole kaivettu osittain maahan - meillä ongelma on ratkaistu ulkopuolella betoniharkoilla, sisäpuolella puisella portaalla. Mahtuminen istumaan ja samalla työskentelemään tekee varmaan isommassakin kasvarissa - jollei sitten mennä jo jonnekin lähemmäs kymmenneliöiseen ja leveään malliin - tiukkaa, erityisesti jos on vielä kunnon hyllyt molemmin puolin. Se oviaukkokin noissa pienissä malleissa on melkoisen kapea - no, ei mikään paraatiovi yksiovisissa muissakaan, ei silti. Itselläni on 6,5 neliön Juliana ja sille viime keväänä tullut saman firman malliston 3,5 neliöinen lisukkeenaan. Istumatilaa en kummastakaan löydä.
En halua pelotella, enkä tyrmätä ajatustasi, mutta kannattaa todella tutkia tarkkaan kaikki mitat yms. omien tarpeittensa mukaan.
Totta sekin, että ruokahalu kasvaa syödessä… myös kasvareiden suhteen.
Terroriina, paljon halvempi neliöhinta oli Honkkarin kasvihuoneella. Kennolevyä, 6,1 neliötä, hinta 399e. Kyllä näin jälkeenpäin harmittaa, omani on tavallista levyä ja maksoikin enemmän:(
vähän tätä epäilinkin, että liian pieni. Siksi pidättelin innostustani ja päätin kysäistä asiaa, ennenkuin tilaan sen ja harmitella myöhemmin…
Lukin Lilja, missä on Honkkari? Itse olen Mustiolta, -Raaseporiin kuulumme nykyisin