Hieno. Tosi siisti. Nyt kyllä tunnustan että olen vähän kade. Haluan meillekin tuollaisen.
tosi hieno hari!
Kiitos kuvasta, hari. Kyllä nyt kelpaa! Meillä on vasta pohjat tehtynä (melkein). Puuttuu paalillinen betonikiviä ja tietenkin se varsinainen kasvihuone. Olen saanut sellaisen fix ide´n, että kasvihuoneeni pitää olla monikulmainen. Markkinoilla olevat valmiit ovat kamalan kalliita ja niissä kaikissa on arveluttava räystäsrakenne. Katolta tuleva vesi pääsee valumaan kasvihuoneen sisään, koska räystäs on niin lyhyt. Tämä ei ole hyvä juttu syksyllä, kun vesi alkaa jäätymään. Olen mieheni kanssa päättänyt rakentaa sellaisen itse lujemmasta kennomuovista. Meillä on hyvä kontakti valmistajaan. Olemme jo harjoitelleet kennolevyjen laittamista pariin terassiin valokatteeksi. Tosin niissä on puurungot ja kasvihuoneeseemme tulee alumiinirunko.
Voiko kasvihuoneen laittaa kasvimaalle?
Parin yön takainen "yllätyshalla" sai miehen lupaaman mulle kasvihuoneen Tuota päivää on jo odotettukin
Haluan kennolevyhuoneen pakkasvahdilla/lämmittimellä, kooltaan 6-10 neliötä. Sijoituspaikasta on vaan erimielisyyttä: mies haluaisi sen suunnilleen keskelle pihaa. Minä taas haluaisin sen vähän syrjemmälle eli kasvimaalle: kasvimaa on sadan neliömetrin kokoinen, mitat noin 12 metriä * 8 metriä. Enkä ymmärrä miksi sitä ei voi kasvimaalle laittaa. Miksi ei?
Onko kellään teistä kasvihuone kasvimaalla?
Kasvihuone sijaitsee tonttimme nurkassa, ja kasvihuonetta ei saa laittaa 4 metriä lähemmäs rajaa. Siksi kasvihuone pitäisi laittaa lähelle kasvimaan etelänpuoleista laitaa. Ainoa mistä olen huolissani on se että varjostaako kasvihuone, saako kasvihuoneen pohjoispuolella olevat kasvimaan kasvit tarpeeksi valoa?
Oliko Harin kasvari helppo pystyttää? Hieno on joka tapauksessa ja edullinen!!!
“Oliko Harin kasvari helppo pystyttää? Hieno on joka tapauksessa ja edullinen!!!”
En suosittele lyhytpinnaisille. Yksi päivä ei tahdo riittää hyvistä ohjeista huolimatta ja nippeliä on paljon. Sinänsä tuo kasvarini tuntuu olevan laadukas ja älyn kanssa suunniteltu, vaikka/koska on aito kiinalainen tuote. Talven mittaan sitten paljastuu kestääkö rakenne.
Hari, minkä kokoinen kasvarisi on?
Oulunseudulta joko olet ratkaissut kasvariongelmasi? Mun kasvihuone on aina ollut (nyt nr.3, puuta ja muovia) kasvimaalla.
Siemen, ei ole vielä selvinnyt kasvariasia. Ainoa mikä on varmaa on se, että kasvari tulee keväällä.
Onko Siemen sinun kasvarisi kasvimaan laidalla vai keskellä? Millä puolella kasvimaata (ilmansuunta?) Kennoa/lasia? Varjostaako kasvimaata? Kuinka lähelle kasvaria laitat kasveja?
Siemen, huhuu, huomasitko kysymykseni?
Selaan päivittäin Kivikankaan kuvastoa, ja tekisi mielis oittaa, että se jättiläiskasvihuone tänne kiitos, jos voitte vielä koota sen:D uskon kyllä, että joskus se aika koittaakin…
Mulla on se 36m2 huone joka on täynnä chilejä (siinä kuvastossa).
Suosittelen ettet yritä koota sitä itse. Ammattilaiseltakin meni 5 10h työpäivää.
Eksyin sattumalta Kekkilän sivuille ja siellä se sitten oli ,VIHERVAJA, se on varmaan pakko saada. Oikein harmitti kun siitä ei vielä ollut mitään lisätietoja , hintoja yms. Millaiset perustukset se vaatii. Olen harkinnut Juliana Minin tilaamista Virosta, mutta nyt taitaa suunnitelmat muuttua..
Muutkin Kekkilän uutuudet olivat ihan kivoja, mutta mitähän ne maksaa se on sitten jo erijuttu
PS, Ja siihen Kekkilän kilpailuun on turha osallistua, MÄ olen päättänyt voittaa sen :!!!!
...olet muuten saanut kilpailijan, mäkin haluan tuon Vihervajan....
mäkin haluun vihervajan!
Oijoi, minulle mustana ehdottomasti!
vähän on iso miniksi tai lavaksi, mutta muutamiin kysymyksiin vastauksia tällä sivulla ja neuvoja mistä lisää tietoa löytyy...
Laitoin nuo vihervajaviestit tänne valmiskasvihuoneeseen, sopii kaiken kokoiset.
Nyt tuli puhuttua pask.. Kotipuutarha lehdessä oli siittä koot 4-10neliöö hinta 2200-3500 euroa.
http://www.puutarhakauppiaat.fi/artikkeli.asp?id=12
tuolta lisä tietoa
Huomasin että muut viestit oli siirretty meinasin siirtää oman mutta sekin oli jo mennyt oikeaan paikkaan
Poistin omani välistä turhana