Tässä väriminttuja valkoalpin ja isopäivänkakkaran kaverina:
Tuntuu värimintut viihtyvän ja leviävän, vaikka olen siirrellyt ja jakanut niitä.
Väriminttu on vallannut puolentoista metrin alan sekapenkistä. Hienoa, että edes jokin kasvi selviää kastelematta mökillä. Aiemmin kesällä edustalla kukkivat päivänkakkarat. Kirjoukonhatut eivät tunnu pärjäävän näiden kasvuvoimalle. Juhannuksen tienoilla katkaistut kultapallon eivät edes näy isohirvenjuurten takaa.
Useita pimppareita värimintuissa
Viime syyskesällä istutetut Punavärimintun ostotaimet ovat kukkineet ihanasti tänä kesänä. Se on niin komea ja tosiaankin tuoksuu metkasti mausteiselle. En ole teehen tms:een käyttänyt, ihastellut vain komeutta.
Tarhaväriminttua ostin muutaman taimen vasta pari viikkoa sitten, kukkivat lilan värisinä ja melko matalia ovat vielä.
Punaväriminttu kun on nyt kukkinut, niin en oikein tiedä, leikkaanko ne kukkatupsukat pois vai koko varren vai osan varresta vai miten? Miten te teette?
Tämäki yks superlemppareista,kiitos raya!
Millaisiakohan värimintun kypsät siemenet ovat? Tai kukinnot, joista voisi kerätä siemeniä?
Tilasin 3 valakiaa keväällä,nyt jo kukkivat,toivottavasti leviävät yhtä hyvin ku punaset.
Tämän kevään tori.fi -löytöjä. Tosi kiva kukka! Nyt minulla on vasta muutama kukkavarsi, mutta tämä ilmeisesti runsastuu ja leviää aika nopeasti?
Tuo väriminttu leviää helposti kun kaataa varren maahan niin varteen juurtuu monta uutta alkua.
Minulla se on levinnyt tuollai ihan huomaamatta.
En varsinaisesti ole taivuttanut vartta ite mutta olen tutkinut maassa mitä on tapahtunut talven aikaan kun ovat jääneet lumen alle taipumaan.
Ei kannata kaikkea leikata maata myöten siisteyspuumissa.
Keväällä voi löytää yllätyksiä.
On vähän kuin nokkonen kasvutavaltaan.
Kiitos vinkistä! Pitääkin yrittää laittaa taivukkaita syksyllä.
Ostin viime kesänä tämän, on ihana vaikka nyt retkottaa tuolla maassa. Kaksi vartta ja molemmissa kukka, toivon että lisääntyy.
Kivasti ovat runsastuneet.
Uus tuttavuus väriminttu Melua Burgundy, matalampi kuin kirkkaan punanen, mutta samalla lailla tukeva vartine
Väriminttu jäänyt auringontähden alle, tarttis tehdä jotain.
Väriminttujen kukintaa tältä kesältä. Taimet on saatu tori.fistä pari vuotta sitten. Hyvin on kasvi jo päässyt kasvamisen vauhtiin ja kasvusto näyttää leviävän jo.