No ainakin se minun YKSI pieni taimi alkoi tuuheentua ja on jo ihan iso, jos ajattelee siinä olevan vain yksi ainokainen verso ja äsken bongasin siitä nuppuja, joten ei mennyt ihan surutarinaksi
Vaula kukkii, ihan hurjasti on nuppuja
Yksinäni höpäjän täällä, mutta menköön
Eli olen aika pökerryksissä noiden tulevien kukkien määrästä. Surkuhupaisaa vieläpä on se, että raasu kasvaa ihan onnettoman pienessä purkissa (joo ei ole koolla tosiaan pilattu) ja silti vetelee jo parissa metrissä, kukkia on paljon ja varmaan sata nuppua (ihan arvio, niitä on tolkuttomasti) kurottelee esille
Ensivuonna tietenkin onnistun pitämään useamman hengissä, istutan suurempaan ja en saa kukkia tai ötökät syö
Ostin puutarhalta kesän alussa kolme punakukkaista vaulaa, jotka kyllä kasvavat, mutta eivät kuki…
Yhdessä on tällä hetkellä kaksi kukkaa…‘’
Olen kastellut ja lannoittanut; mikään ei näytä auttavan.
Oletko lannnoittanut liikaa, kanankakalla?
Voipi olla…
Nyt on sitten SIEMENIÄ!!!
Aika hyvä "korko", jos yhdestä itäneestä siemenestä saa tuhansia
Itävyys onkin sitten toki oma juttunsa
Alkoivathan nämä nyt minullakin kukkia…
No kyllä noin kauniita kannattikin odottaa
Onko sinipunavaula sellanen hennon vaaleanvihreä? Mulla on komeassa kasvussa olevia, hyvin haaroittuneita vauloja, joita olen lannoittanut samalla tavalla kuin muitakin, mutta vaulat on tosi vaaleanvihreitä ja hyvin “hauraan” oloisia, vaikka lehtiä onkin paljon.
Ainakin omani ovat sellaisia hieman limenvihreitä ja kasvutapa on hento myös sitten suurenakin.
Viime vuonna sai kiivetä ylöspäin, mutta tänä vuonna ajattelin iskeä amppeliin, kun siihenkin vaikuttaisi sopivalta hentoisuuden vuoksi
Laitan tällekin puolelle, kun en tiedä, onko tämä purppuravaula vai ei… Eli siis olen hankkinut alkukesästä "amppelivaulan" nimellä tämä kaunokaisen. Purppuravaula? Punavaula? Vai joku muu?
Ilmeisesti sen voisi talvettaakin. Onko talvettamisen väärti, eli saako ensi kesänä nauttia enemmästä kukkaloistosta? Lähinnä siis tuumaan, että kannattaako edes ryhtyä talvettamiseen vai investoida ensi keväänä 2 euroa uuteen kasviin…?
JOS talvettaminen on kannattavaa, niin milloin se pitää ottaa sisälle, ja saako sen leikata alas talveksi (on kietoutunut niin tehokkaasti, että taitaa olla pakkokin…). Ajattelin talvettaa sen autotallissa, jossa on noin min 5C ja valoakin löytyy vähän.
Jo on nuppuja munki vaulassa
Mun Victoria Falls l. Jaden kasvin emo
Punavaulasta jäi myräkän jäljiltä sen verran että kolme kukkaa mahtuu
Jättiläinenkin on muutaman kukan väsänny ja nuppuja on paljon.
Purppuravaula on nyt innostu kasvamaan oikein tosissaan ja kohta nupuistaki kuuluu poks
Nyt vasta alkaa oma Vaula kasvamaan, ihanat isot kukat. Ihan viikossa on tehnyt paljon uusia oksia ylhäällä.
Nysse aukes
Rotevakasvuinen Asarina wislizensis Red Dragon on tämän vuoden siemenkylvöjä. Kukat näyttävät kuvassa suhteellisen pieniltä. Tämä on paljon näyytävämpi kuin viimevuotinen erubescens