Verenpisara, Fuchsia

Tuleepi, mut kyllähän se hopusti tekkee uutta leikottavaa :slight_smile:

Olisin halunnut itselleni juurrutukseen ne latvat, olivat pitäneet ne itsellään tai heittäneet roskiin. Tuon loudin latvan laitoin jo juurtumaan.

kuvaVanhat kuvat pink marshmallow, onhan tää aika ihana.

kuva

kuva

Tuosta varmaan saa pistokkaan sit joskus ;)

Sais kyllä jos olisi vielä.

Onnistuin pari vuotta sen talvettamaan ja sitten pakastin sen niin hyvin, että kuoli.

Alkuperäinen oli tilattu pukin puutarhalta.

Voi olla, että joskus vielä samanlaisen hommaan, mutta olen nykyisin jotenkin tykästynyt vähän vähemmän jättikukkiin.

Minä haluan aina myös pistokkaani latvomattomana, niistä saa niin helposti lisätaimet.
Nytkin latvoin heti kaikki plantagen pistokkaat.

Ihana Pink Marshmallow :slight_smile: Mun Marshmallow kuoli jo syksyllä heti kun tuli pimeää. Tom Westistä ja Hermienasta otin pistokkaat jokunen viikko sitten ja nyt molemmissa on hyvä juuret. Täytyykin napsia tänään lisää pistokkaita juurtumaan. Mulla on Plantagenista ostettuja pisaroita useampi kipale ja ne on kasvaneet niin hurjaa vauhtia että niistä saa monta uutta alkua. Kohta ne täytyy varmasti siirtää myös isompiin ruukkuihin jo.

Minun kyynelverenpisara näyttää nyt tältä,on näyttänyt jo viikkoja,miksiköhän se ei ala kasvaa?Olen tietysti vain varovaisesti sitä kastellut,mutta ei se ihan kuiva ole kun  joku rikkakasvikin on itänyt ruukkuun. Multa ja ruukku on syksyltä,en ole vaihtanut.

Kaunis tuo Pink Marshmallow minustakin, mutta ei kiva jos ei talvehdi.kuva

Kyllä mulla marshmallow talvehti ihan hyvin.

Vahingossa vaan jäädytin sen lopulta kunnon syyspakkasessa parin vuoden jälkeen.

Talvetin pimeässä 5 asteisessa kellarissa, enkä antanut talvella vettä, mutta olisi vissiin voinut hyvin sisälläkin pitää.

Jade,multa saat Pink Marshmallowista pistokkaita jos kelepaa.

Kelepaa tieten :slight_smile: Ilimottelepa sit ku oot tulossa rolloon

Kolusin pisara pöyän,kato on käyny talaven aikana :frowning:

Baby Blue Eye on nippa nappa hengissä,samoin Dollar Princess.Cecile,Annabelle,Pink Marshmallow,Blue Angel,Seventh Heaven ja Celia Smedley ovat kuiteski aika hyvännäköset,toistaiseksi.

Otin pistokkaita nelijästä pisarasta etton ainaski varalla jos kuolla kupsahtaa talavetetut.

kuvaSeventh Heaven.

Pienestä Bon Accordista on talven aikana kasvanu 80cm korkee puu.

kuva

Mullakin on kokeilussa runkoverenpisaran kasvatus.

Tää on keväinen pistokas, eli pieni ja ihan alussa vasta, tarttis pikkuhiljaa hakea tukikeppi, että ei mee vinoksi.

kuva

Ekat plantagen pistokkaat on jo tässä mallissa.

kuva

Tuli tuosta kuvasta mieleen.

Mä aina mukulana tykkäsin poksautella noita verenpisaran nuppuja, jostain syystä äiti ei tykännyt.

Ota suokukka sivuversot pois tuosta tulevasta rungollisesta :slight_smile:

Meilläkin oli muksuilla joskus vaihe, että piti poksautella nuppuja. Jostain syystä en minäkään tykännyt…

Olen vähitellen muutaman lehtiparin ja sivuversoja jo alhaalta päin ottanutkin, kun tuo on kasvanut pituutta.

Kuinka niukaksi uskallan sen kyniä?

Itse ole heti ottanut kaikki rungossa kasvavat versot ja lehdet pois, koska ne on helpointa nipsaista pieninä. Jätetään vain ne jotka saavat jatkossakin kasvaa. Ihan latvasta pitää tietenkin jonkin aikaa katsoa mitä versoista kehittyy.

Fuchsia ei ole milestäni mikään herkkis.

Näin alkaa kasvamaan.

kuva