Pukin puutarhan uusi taimiluettelo oli ilmestynyt. Tilasin sieltä muutamia fuchsian taimia..
Holly''s beaty sekä Marcus Graham. Onko kukaan tilannut aikaisemmin ja oletko ollut tyytyväinen?
Pukin puutarhan uusi taimiluettelo oli ilmestynyt. Tilasin sieltä muutamia fuchsian taimia..
Holly''s beaty sekä Marcus Graham. Onko kukaan tilannut aikaisemmin ja oletko ollut tyytyväinen?
Onko luettelo vain netissä vai saako sitä paperisena versiona?
Pelakuita olen tilannut, ovat olleet ihan isoja alkuja. Sekä myös lähettänyt sinne uuden-vanhan löydön, mistä olen niiin ylpeä
Iltalukemisena on viime aikoina ollut Dibleysin luettelo, on niitä kiva selata.
Paperisesta en tiedä mutta netissä se löytynee puutarhan sivuilta.
Hain eilen kyynelverenpisarani sisälle, mutta mitähän sille nyt pitäisi tehdä? Kuuluuko/kannattaako sitä jotenkin leikata, vai napsinko vain kuivat latvat pois? Vaikka kuvasta niitä ei erotakaan, on uutta kasvua jo hienosti näkyvissä.
Voi kun en sortuisi Pukin sivuille ''edes katsomaan''.... se on menoa silloin.
kibuvitsi, oletkos Holly`s Beutya vielä vailla? Mulla olis pieni juurtunut pistokas.
A.i.k.a,leikkaa huoletta jos on alkanut jo selvästi uusi kasvu
Jutita,otan vastaan melkein mitä tahansa,kato oli hirmuinen
Kiitos, kibuvitsi! Menenpä sitten leikkelemään.
Löytyy muutama verenpisarankin pistokas :
Jutita, kiitos pistokkaista, jotka olivat terhakoita ja parempia kuin mitä pari vuotta sitten sain tilatessani Ruotsista!
Mäkin pisti Jutitalle hölöä noista pistokkaista, aikas ihkuja sortteja sillä on
Auttakaas tumpeloa verenpisaran kasvattajaa
Sain tämän jurmalan pistokkaan jutitalta, kiitos sinne suuntaan.
Kasvuun on lähtenyt ja sitä pähkäilen, että latvotaanko ja jos, niin missä vaiheessa?
Ja sitten vielä sitä kyselen, että onkos tuo jurmala riippuva vai pystymalli?
HUONEKASVIPALSTA/Huonekasvit lajeittainA-G/Fuschsiat.
Jutita 01.08.-06 kertoo "jurmalan" olevan runkomainen. Joten leikkausta ei minun mielestäni kannata tehdä vielä?
Kuutamo, kiitos.
Mie kyllä nuo entiset viestit selasin läpi moneenkin kertaan, mutta tuo oli jotenkin menny miulta ihan ohi...vaikka tuollakin sivulla kävin "ainaki sata kertaa"...
Leija, tuo Jurmala on alunperin Jurmalan puutarhakoulusta Latviasta saatu pistokas, ja nimesin sen paikan mukaan, se ei ole sen virallinen nimi. Kasvutapa sillä on pysty, joten siitä voi hyvin kasvattaa puun, tai tuuhean pikku pensaan. Kukat ovat punaiset. Kiva että se leviää pistokkaitten avulla muillekin.
Laitanpa taas vapaat verenpisarapistokkaat :
Hölötelkää jos kiinnostaa.
Eilen tuli Rockdalan taimista ilmoitus että ottavat maksun 30.4 ja lähettävät ne toukokuun puolivälissä. Olin kyllä laittanut haluavani ne huhtikuun puolella, mutta ei se sitten onnistunut.
Samoin tuli tännekin, mukana oli yllätyssiemenpussii jossa ei lue mitään. Melkein jäi ensin huomaamatta kirjekuoren nurkkaan. Kolme ehjää siementä ja yksi jauhautunut.
ne ovat käsittääkseni ne pelakuunsiemenet mitä luettelon alussa kerrottiin lähetettävän olikohan kymmenen päivän sisällä tilaaville. Lajike on Horizon (jotain), en muista. Viime vuonna oli Red Ice.
En kyllä tilannut kymmenen päivän sisällä, ilmeisesti ei sitten muutkaan kun niitä kerran riitti