Vesimeloni , Citrullus lanatus

No, hih, hih, täällä toinen luki-sellainen. En huomannut mitään eroa noissa sanoissa lukiessa…

Tässä minun vesimelonintaimet tällä hetkellä. Oisko nimi ollut sugar baby? Saa nähdä tuleeko satoa. Viime vuonna tuli kaksi melonia, mutta taisivat paleltua tms., kun kellastuivat :(

Onko jo liian myöhäistä kylvää vesimelonia? Jos ulos laittaa?

Minulla melonit edelleen viherhuoneessa pienessä ruukussa. Ulos en uskalla laittaa kun on niin kylmiä. Kaikki kolme yli metrisiä roilakkeita. Jotain syheröä niissä on, en tiedä onko nuppuja. Laji on Stars and Moon. Ennen en oo kasvatellut.

Ei kannata viedä ulos. Minulla on ulkona ja viimeisiään vetelee. Kylmä ja jatkuva on tehneet tehtävänsä.

Jos ottaa ihan kaupan melonista siemeniä niin itääkö ne kuin nopeasti vai ovatko hitaita itämään. Mua ei haittais jos ei hedelmää tekis mut niistä varmana sasi ihan kivan köynnöksen ulos, eikös se olen köynnös?

Nyt on luvattu lämmintä, joten vesimelonit saisi laittaa jo ulos ja harso päälle.Minulla on ollut ulkona kolme viikkoa ja osa ilman harsoa. ne on korkeassa lahoista heinäpaaleista tehdyssä penkissä. Ensimmäiset tyttökukat on pölytetty ja alkaa hedelmiä kasvamaan. Ovat jo herneen kokoisia. Liian myöhäistä kylvää enään tänä vuonna. Ensi vuonna kylvö vappuna.Ketjun alussa kuvia.

omani onneksi lähtivät nyt kasvamaan=) ovat nyt noin 1.5metrisiä roikaleita ja sivuversoja ainakin 10 jo =) koko ajan leviää ja leviää ja alkujakin jo näkyvissä… yksi on kolmen herneen kokoinen

Vesimelonin kasvattajat ! Jos kasvattaa ruukussa, kuinka ison astian yksi taimi vaatii?

minä laittaisin ainkin sen 10litran saavin

kertokaa tietäväiset pitääkö vesimeloonia latvoa? En ole sitä koskaan tehnyt ja olen siitä huolimatta saanut satoa mutta kovin on pientä.Berino mulla on nyt toista vuotta star and moon melonia kasvihuoneessa, makeita ihania pikku meloneita on mulle antanut.

Olen katkaissut latvat vasta elokuun lopulla, ettei kehitä uusia alkuja. kasvavat avomaalla korkeassa "penkissä".Taimet on kasvatettu ikkunalaudalla ja tässäkin oli aluksi harso päällä. Kylmästä ovat kärsineet ja kehitys on hidasta.Jos lämpenisi niin nopeasti nuo alut turpoaisivat.

Ompas mukavan ja lämpöisen näköinen penkki:)Mulla saman kokoiset alut kuin mummilla, oletteko jättäneet monta melonia kasvamaan yhteen taimeen?Ajattelin antaa yhden taimen kasvattaa 2melonia.

Pitänee kokeilla sitä 10-litraista saavia. -Jos minimuovihuoneeseen mahtuu.

Laitetaan nyt tänne vesimeloniketjuunsilmän isku Puolet on meloneita, toinen puoli vesimeloneita. Melkein kaikki eri lajikkeita.

Meloneita:

Lisää meloneita. Kaikki tekee tyttökukan sillon tällön. Pölytyksessä oon koittanut avittaa, vaan saas nähä onko yhtään ottanut onkeensa..

ovatko nuo meloneja? eivät ainakaan minun silmissäni näytä tutuilta=) no ehkä se johtuu lajikkeesta=) hyvän näköiset on taimet

No just niitä Bonsai, just niitä silmän isku Meloneja. Vesimeloneilla on sellaset "repalereunaset" lehdet mitä tän ketjun muissa kuvissa. On mulla kyllä niitäkin silmän isku Tän ketjun kakkossivulla on mun ja Tamskun luettelot lajikkeista mitä meil kasvaa...

aivan=) nyt ymmärrän… oma melonini jo kivasti turvonnut=) on jo melkein nyrkin kokoinen =)