Viherpeukalon kuvia, retkiä ja matkoja (Ib)

valkoinen peurankellokin suostui lopulta jurtumaan ja kukkimaan, kauan se kestikin. 

Upea toi hymenocallis en ole tiennyt tuomoisia olevankaan… se on lilja vai, on kellokukan muotoa myös

Hymenocallis on lilja eikä kestä ulkona meidän talveamme. Siksi se  on mulla lähes yksivuotinen. 

Kiitokset peukutuksista.
Laitan vielä vähän jotain kukkivia kasveja, ensin jatketaan pioneilla. 

Krinkled Whitw. olen alkanut tykätä näistä yksinkertaisita pioneista yhä enemmän ja enmmän. Eivät ainakaan painu pitkin maata painavien kukkiensa takia, näillä sateilla siis. 

pariskunta

Ehkä Shirley Temple, en ole kyllä ihan varma. 

Vogue vielä kerran, se kyllä painuu alaspäin, ellei sille kehitä tosi hyvää tukea. 

Sitten joitakin pensasruusuja. Paljon mulla ei ruusuja olekaan, johtuen  luontaisesta laiskuudestani. Tämän kevään ja kesän aikana olen leikannut ja  typistänyt ruusupuskia oikein urakalla ja päättänyt, että ei yhtään enempää ,( piikit ovat muuten pistäviä. )
Kuvan vaaleanpunainen ruusu on nimetön, sain sen yhdeltä sukulaiseltani ja nimeä sille ei  ollut hälläkään tiedossa, mutta viis siitä,  se on kaunis. 

Nukkeruusu

Pohjolan kuningatar. 

Valamon ruusu 

Pionit ja ruusut, on ne NIIN kauniita että ihan silmiin sattuu!

Kärhöjä, jotka vasta aloittelevat kukintaansa. 

kaarnikka, niinpä. Harmittaa vaan, kun parhaasen kukinta-aikaan on tällaista kesäistä sadeilmaa. Kaunis heleä auringonpaiste antaisi kukille paljon enemmän, eivätkä ne rötköttäisi mikä minnekin. Puutarhan hoidossa tuntuvat olevan taas tärkeimpiä työkaluja tukikepit, sitomislanka, sakset ja oksasakset. 

arizonan sinilatva on muuten kaunis, sitomista tosin sekin vaati. 

Olen pitänyt laukkoja kevätkukkina, mutta  tänä kesänä ne ainakin kukkivat  vasta heinäkuussa täyttä päätä.

symhyandra wannerii, melkoinen pöheikkökello sekin. 

Paljon on kaunista “peukulla”.

Miten olet saanut Pohjolan kuningattaren kukkimaan?

mul ei kukkinu koskaan ja lopulta meni pois…

rooset, ei sillä mitään kukkimisongelmaa oo ollut, ennemminkin liika kasvuongelma ja sivuversot ja tiheät ja isot piikit. Toissa kesänä lekkelin sitä aika reilusti elokuussa ja viime kesänä oli kukkia vähempi. Nyt näyttää kukintaa olevan tulossa ja sehän kukkii aika usein myöhään vielä toisen kukinnan. 

Jaa,mää en sitte vaan tiedä mikä siinä mun taimessa oli vikana?tai mun istutuksessa,no menny kuitenkin.

Kaunis on tämäkin. Nukkapähkämö.