Viherpeukalon kuvia, retkiä ja matkoja (Ib)

Tämä on mulle arvoitus. Se on kasvanut paikassaan jo kaksi kesää kukkimatta. Nyt sitten kukkii, eikä hajuakaan mikä se on, kukka on nätti, lehdet pehmeät kuin kehäkukalla. 

Klo 20.38 on joku salvia.

RitvaL. tunnistit salviaksi. Aloin epäillä että olis horminium, jonka sain taimena Myskimalvalta kesän alussa. 

RitvaL. eucomicsen tilasin keväällä Eurobulbilta. se ei pärjää ulkona talvea.  Deinanthen ostin pari tai kolme vuotta sitten Kauppilan syysalesta. 

Pallohortensia ja edes yksi kukka. Siis se on konstaillut mulle jo monta kesää. Kerran sen siirsin parempaan paikkaan ja se otti nokkinsa, sitten viime keväänä latasin sen juurelle hepanlantaa, kahvinporoja ja kompostimultaa ja uhkasin , että komposti odottaa , jos ei kukkia tule. Ehkä yksi kukka sittne säästää sen hengen. Vieressä aksvaa iso jasmike ja kait se vie voimaa ja tuottaa varjoa, mutta nyt leikkasin jasmikettakin supumpaan,että pallohortensia  pärjäis. Saas nähdä. 

Syysvuokko aloittelee kukintaansa. 

Sateinen ja viileä kesä on ollut kermesmarjan mieleen. 

Tumma pärskäjuuri kukkii. Se on kans ollut kotiloiden kiusaama pari kesää, tänä vuonna paimensin kotiloita ahkerasti pois sen kimpusta, että se raukka sai edes nuput aikaiseen. 

Eilinen ostos, tuhlasin rahojani. 

Nyt taidan aloittaa penkkiurheilun. 

Riamukaari. 

Penkkiurheilu suoritettu. tuli sitten mitlil siitä kepinviskelystäkin, hyvä Antti. Voi että se  voittaja oli sitten mukavan oloinen, osasi ottaa  rennon otteen ja hymyä riitti.

Laitan jokusen kuvan lisää. 
Nämä tulevat  nyt vähän sitä sun tätä - periaatteella. 

ja taas kuva aelitasta
Tässä ei ainakaan ole euro hukassa, maksoi Türin markkinoilla sen euron/kpl. 

ja uusintana se pun lilja… 

Muscadet lilja 

Tämän piti olla puulilja Boogie Boogie , mutta joku muu se on.  Ja sen piti kukkia heinäkuussa. No, ehkä tämä kesä on kuukauden myöhässä, ainakin täällä Siperian nurkalla. Ja jotenkin tuntuu, että tuo mummokalsarin väri  vainoaa mua nykyään… 

Peipolle vilkutuksia. 

Vielä pari vuotta sitten ihmettelin, miksi kasvatetaan erilaisia ratamoita. Onhan sitä luonnon ratamoa joka paikassa. Nyt olen kasvatellut vielä edellisten parin lisäksi  rusetitratamoakin. Ketjukirjeestä siemenet, Kurpalta  varmaan.  

Sitten joitkain yksivuotisia ja itse kasvateltuja. 

Perhoskukkia. Yllättivät iloisesti. Montaa raaskua tainta ei kesän alussa ollut ja nyt on melkoinen pehko.